آسفالت‌های بتنی پیش ساخته و نتایج تست بار شتاب ترافیکی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 20

تعداد کلمات : 7500

مجله : civil engineering

انتشار : 2018

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
24 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1463 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:آسفالت‌های بتنی پیش ساخته و نتایج تست بار شتاب ترافیکی

 چکیده

دال‌ها (صفحات) پیش ساخته، یک روش تعمیر و روسازی سودمند برای توسعه عمر مفید آسفالت‌های بتونی تخریب شده می‌باشند. مزیت‌های آن شامل افزایش طول عمر قالب‌ها و صفحات بتونی تحت شرایط کنترل شده کارخانه بوده و این مسئله که دال‌های پیش ساخته کاملاً مراقبت و به عمل آوریه شده می‌توانند به طور بالقوه تقریباً بلافاصله بعد از نصب مورد بهره برداری قرار گیرند، موجب افزایش جذابیت استفاده از آن‌ها در بزرگ راه‌های بسیار شلوغ شده که در آن پنجره‌های کاری برای تعمیرات عمقی و بنیادین بسیار کوتاه و محدود است. این مزیت‌ها در صورتی تحقق خواهند یافت که دال‌های پیش ساخته با مواد مناسب و نظارت کافی ساخته شده و نصب شوند زیرا عوامل بسیاری وجود دارد که بر حیات ساختار و کارکردی این آسفالت محبوب و مفید تأثیر می‌گذارند. این مقاله به توصیف روند تکامل و تولید تدریجی آسفالت‌های بتونی پیش ساخته در کشورهای مختلف و به خصوص آمریکا می‌پردازد. طراحی، ساخت و نصب سیستم‌های ویژه دال‌های پیش ساخته موسوم به سوپر اسلب ها (Super-Slab™) تشریح شده و مروری بر نتایج آزمون بارگذاری شتاب با یک شبیه سازی وسیله نقلیه سنگین (HVS) که اخیراً در کالیفرنیا انجام شده است ارائه می‌شود. نتیجه گیری کلی این است که استفاده از صفحات بتونی و دال‌های پیش ساخته برای تعمیر و احیای آسفالت‌های بتونی به طور جدی در ایالات متحده در سطوح مختلف ارزیابی شده و در حال حاضر به طور مطلوبی توسط سازمان بزرگ راه‌های فدرال، اتحادیه حمل و نقل و بزرگ راه ایالتی و سازمان‌ها و ایالات مختلف در نظر گرفته می‌شود(آسفالت‌های بتنی پیش ساخته).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Precast Concrete Pavements and Results of Accelerated Traffic Load Test

Abstract

Precast slabs are considered an advantageous repair method for extending the service life of distressed concrete pavement. Benefits include long life expectancy of concrete slabs cast in factory-controlled conditions and the fact that fully cured precast slabs can potentially be put into use almost immediately upon installation, making them attractive for use on heavily traveled highways where work windows for full-depth repairs are short. These benefits can only be realized if precast slabs are constructed and installed with proper materials and adequate supervision, as there are many factors that can affect the structural and functional life of this increasingly popular type of pavement. This paper describes the evolution of precast concrete pavements in various countries and, in particular, in the United States. The design, construction, and installation of a particular system of precast slabs called Super-Slab™, is explained, and an overview of the results of accelerated load testing with a heavy vehicle simulator (HVS) recently performed in California are presented. The general conclusion is that the use of precast slabs for concrete pavement rehabilitation is being seriously evaluated in the United States at various levels, and it is being considered favorably by the Federal Highway Administration, American Association of State Highway and Transportation Officials, and various State and other highway agencies. There is also growing interest in this technology in other countries.

 

    دیدگاهتان را بنویسید