light box
امتیاز 2.65 آسفالت‌های بتنی پیش ساخته و نتایج تست بار شتاب ترافیکی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 20
تعداد کلمات : 7500
مجله : civil engineering
انتشار : 2018
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:آسفالت‌های بتنی پیش ساخته و نتایج تست بار شتاب ترافیکی

 چکیده

دال‌ها (صفحات) پیش ساخته، یک روش تعمیر و روسازی سودمند برای توسعه عمر مفید آسفالت‌های بتونی تخریب شده می‌باشند. مزیت‌های آن شامل افزایش طول عمر قالب‌ها و صفحات بتونی تحت شرایط کنترل شده کارخانه بوده و این مسئله که دال‌های پیش ساخته کاملاً مراقبت و به عمل آوریه شده می‌توانند به طور بالقوه تقریباً بلافاصله بعد از نصب مورد بهره برداری قرار گیرند، موجب افزایش جذابیت استفاده از آن‌ها در بزرگ راه‌های بسیار شلوغ شده که در آن پنجره‌های کاری برای تعمیرات عمقی و بنیادین بسیار کوتاه و محدود است. این مزیت‌ها در صورتی تحقق خواهند یافت که دال‌های پیش ساخته با مواد مناسب و نظارت کافی ساخته شده و نصب شوند زیرا عوامل بسیاری وجود دارد که بر حیات ساختار و کارکردی این آسفالت محبوب و مفید تأثیر می‌گذارند. این مقاله به توصیف روند تکامل و تولید تدریجی آسفالت‌های بتونی پیش ساخته در کشورهای مختلف و به خصوص آمریکا می‌پردازد. طراحی، ساخت و نصب سیستم‌های ویژه دال‌های پیش ساخته موسوم به سوپر اسلب ها (Super-Slab™) تشریح شده و مروری بر نتایج آزمون بارگذاری شتاب با یک شبیه سازی وسیله نقلیه سنگین (HVS) که اخیراً در کالیفرنیا انجام شده است ارائه می‌شود. نتیجه گیری کلی این است که استفاده از صفحات بتونی و دال‌های پیش ساخته برای تعمیر و احیای آسفالت‌های بتونی به طور جدی در ایالات متحده در سطوح مختلف ارزیابی شده و در حال حاضر به طور مطلوبی توسط سازمان بزرگ راه‌های فدرال، اتحادیه حمل و نقل و بزرگ راه ایالتی و سازمان‌ها و ایالات مختلف در نظر گرفته می‌شود(آسفالت‌های بتنی پیش ساخته).

TITLE: Precast Concrete Pavements and Results of Accelerated Traffic Load Test

Abstract

Precast slabs are considered an advantageous repair method for extending the service life of distressed concrete pavement. Benefits include long life expectancy of concrete slabs cast in factory-controlled conditions and the fact that fully cured precast slabs can potentially be put into use almost immediately upon installation, making them attractive for use on heavily traveled highways where work windows for full-depth repairs are short. These benefits can only be realized if precast slabs are constructed and installed with proper materials and adequate supervision, as there are many factors that can affect the structural and functional life of this increasingly popular type of pavement. This paper describes the evolution of precast concrete pavements in various countries and, in particular, in the United States. The design, construction, and installation of a particular system of precast slabs called Super-Slab™, is explained, and an overview of the results of accelerated load testing with a heavy vehicle simulator (HVS) recently performed in California are presented. The general conclusion is that the use of precast slabs for concrete pavement rehabilitation is being seriously evaluated in the United States at various levels, and it is being considered favorably by the Federal Highway Administration, American Association of State Highway and Transportation Officials, and various State and other highway agencies. There is also growing interest in this technology in other countries.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه
    خـریـد محـصـول
    راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
    خـریـد محـصـول
    ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین
    خـریـد محـصـول
    اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
    خـریـد محـصـول
    کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
    خـریـد محـصـول
    تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
    خـریـد محـصـول
    اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
    خـریـد محـصـول
    کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
    خـریـد محـصـول
    حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
    خـریـد محـصـول
    بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا