light box
امتیاز 2.58 تاثیر کوتاه مدت ذرات معلق ترافیک و قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی بر عملکرد قلب">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18
تعداد کلمات : 9500
مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تاثیر کوتاه مدت ذرات  معلق ترافیک و قرار گرفتن در معرض آلودگی صوتی بر عملکرد قلب

 چکیده

  قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای مربوط به ترافیک و قرار گرفتن در معرض صوت به اثرات مضر بر عملکرد قلب کمک می کند ، اما اثرات کوتاه مدت زمینه ای مربوط به قرار گرفتن همزمان در معرض شخصی آنها نامشخص است. هدف این است که تاثیر دوز کل استنشاق ذرات معلق و قرار گرفتن در معرض سر و صدا بر تغییرات پارامترهای الکتروکاردیوگرام (ECG) بین دوره های قبل از دوچرخه سواری و پس از دوچرخه سواری ارزیابی شود. در اواسط ژوئن ۲۰۱۹ ، ما داده های شخصی چهار نفر از شرکت کنندگان در ارتباط با سر و صدا و ذرات معلق (PM2.5 و PM10) و پارامترهای ECG را جمع آوری کردیم. چندین مدل خطی بیزی برای بررسی ارتباط احتمالی بین آلاینده های هوا و قرار گرفتن در معرض سر و صدا و پارامترهای ECG ساخته شده است: ضربان قلب (HR) ، انحراف استاندارد از فواصل طبیعی  (SDNN) ، درصد فواصل RR پی در پی که تفاوت بیشتری با هم دارند. بیش از ۵۰ میلی ثانیه (pNN50) ، میانگین مربع تفاوتهای متوالی فاصله های RR (rMSSD) ، توان فرکانس پایین (LF) ، توان فرکانس بالا (HF) و نسبت توان کم فرکانس بالا (LF/HF) . ما در مجموع ۲۵۵ بخش ۵ دقیقه ای از فواصل RR را تجزیه و تحلیل کردیم. ما مشاهده کردیم که به ازای هر ۱ میکروگرم افزایش دوز استنشاقی تجمع   ۰٫۴۸ (۹۵٪ CI: 0.22 ؛ ۱۵٫۶۱) افزایش در تغییرات ضربان قلب همراه بود ، در حالی که یک درصد از کل دوز سر و صدا با ۰٫۴۹ (۹۵٪) همراه بود. CI: 0.17 ؛ ۰٫۸۳) افزایش تنوع ضربان قلب بین دوره های مربوطه مشاهده شد. هنگامی که PM2.5 در کل مدل معرفی شد ، قرار گرفتن در معرض سر و صدای شخصی دیگر اهمیتی نداشت ، در حالی که ضرایب مورد دوم که قبلاً قابل توجه بودند بدون تغییر باقی ماند. قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض ترافیک ناشی از آلودگی هوا و صوت تاثیری بر تنوع ضربان قلب ندارد. قرار گرفتن در معرض آلودگی هوای مربوط به ترافیک و قرار گرفتن در معرض صوت به اثرات مضر بر عملکرد قلب کمک می کند ، اما اثرات کوتاه مدت زمینه ای مربوط به قرار گرفتن همزمان در معرض شخصی آنها نامشخص است. هدف این است که تاثیر دوز کل استنشاق ذرات معلق و قرار گرفتن در معرض سر و صدا بر تغییرات پارامترهای الکتروکاردیوگرام (ECG) بین دوره های قبل از دوچرخه سواری و پس از دوچرخه سواری ارزیابی شود. در اواسط ژوئن ۲۰۱۹ ، ما داده های شخصی چهار نفر از شرکت کنندگان در ارتباط با سر و صدا و ذرات معلق (PM2.5 و PM10) و پارامترهای ECG را جمع آوری کردیم. چندین مدل خطی بیزی برای بررسی ارتباط احتمالی بین آلاینده های هوا و قرار گرفتن در معرض سر و صدا و پارامترهای ECG ساخته شده است: ضربان قلب (HR) ، انحراف استاندارد از فواصل طبیعی به طبیعی (SDNN) ، درصد فواصل RR پی در پی که تفاوت بیشتری با هم دارند. بیش از ۵۰ میلی ثانیه (pNN50) ، میانگین مربع تفاوتهای متوالی فاصله های RR (rMSSD) ، توان فرکانس پایین (LF) ، توان فرکانس بالا (HF) و نسبت توان کم فرکانس بالا (LF/HF) . ما در مجموع ۲۵۵ بخش ۵ دقیقه ای از فواصل RR را تجزیه و تحلیل کردیم. ما مشاهده کردیم که به ازای هر ۱ میکروگرم افزایش دوز استنشاقی تجمع PM2.5 با ۰٫۴۸ (۹۵٪ CI: 0.22 ؛ ۱۵٫۶۱) افزایش در تغییرات ضربان قلب همراه بود ، در حالی که یک درصد از کل دوز سر و صدا با ۰٫۴۹ (۹۵٪) همراه بود. CI: 0.17 ؛ ۰٫۸۳) افزایش تنوع ضربان قلب بین دوره های مربوطه. هنگامی که PM2.5 در کل مدل معرفی شد ، قرار گرفتن در معرض سر و صدای شخصی دیگر اهمیتی نداشت ، در حالی که ضرایب مورد دوم که قبلاً قابل توجه بودند بدون تغییر باقی ماند. قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض ترافیک ناشی از آلودگی هوا و صوت تاثیری بر تنوع ضربان قلب ندارد.

Title: Short-Term Impact of Traffic-Related Particulate Matter and Noise Exposure on Cardiac Function

Abstract

 Exposure to traffic-related air pollution and noise exposure contributes to detrimental effects on cardiac function, but the underlying short-term effects related to their simultaneous personal exposure remain uncertain. The aim is to assess the impact of total inhaled dose of particulate matter and total noise exposure on the variations of electrocardiogram (ECG) parameters between pre-cycling and post-cycling periods. Mid-June 2019, we collected four participants’ personal exposure data related to traffic-related noise and particulate matter (PM2.5 and PM10) as well as ECG parameters. Several Bayesian linear models were built to examine a potential association between air pollutants and noise exposure and ECG parameters: heart rate (HR), standard deviation of the normal-to-normal intervals (SDNN), percentage of successive RR intervals that differ by more than 50 ms (pNN50), root mean square of successive RR interval differences (rMSSD), low-frequency power (LF), high-frequency power (HF), and ratio of low- to high-frequency power (LF/HF). We analyzed in total 255 5-min segments of RR intervals. We observed that per 1 µg increase in cumulative inhaled dose of PM2.5 was associated with 0.48 (95% CI: 0.22; 15.61) increase in variation of the heart rate, while one percent of total noise dose was associated with 0.49 (95% CI: 0.17; 0.83) increase in variation of heart rate between corresponding periods. Personal noise exposure was no longer significant once the PM2.5 was introduced in the whole model, whilst coefficients of the latter that were significant previously remained unchanged. Short-term exposure to traffic-related air and noise pollution did not, however, have an impact on heart rate variability.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
خـریـد محـصـول
قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
خـریـد محـصـول
هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
خـریـد محـصـول
تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
خـریـد محـصـول
مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
خـریـد محـصـول
یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
خـریـد محـصـول
دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
خـریـد محـصـول
استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
خـریـد محـصـول
استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا