light box
امتیاز 2.72 آموزش اخلاق زیستی و امنیت زیستی در چین: ظهور یک ابرقدرت علمی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 12
تعداد کلمات : 4300
مجله : Education and Ethics in the Life Sciences
انتشار : 2015
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:آموزش اخلاق زیستی و امنیت زیستی در چین: ظهور یک ابرقدرت علمی

 چکیده

 این فصل به  بررسی اخلاق؛ آموزش و علوم حیات در چین می پردازد. این مطالعه بر اساس  کار های انجام شده توسط محققان  و نویسندگان در دو پروژه مجزا ولی مکمل می باشد. مشاهدات آقای بار بر گرفته از مصاحبه ها و بحث هایی در پکن،  شانگهای و گوانژو با دانشمندان علوم حیات و سیاست گذاران در بیمارستان های بیماری های عفونی، آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه، آکادمی علوم چین، و وزارت بهداشت می باشد. مطالعه زانک مبتنی بر  نظارت  دولت چین بر  تحقیقات سلول های بنیادین و مصاحبه با دانشمندان، اخلاق شناسان و سیاست گذاران در  بیش از ۲۵ منطقه در چین است. در زیر مجموعه ای از متون با توصیف نقش علم در  تبدیل شدن چین به یک قدرت کهانی  بررسی شده و ما سپس جایگاه اخلاق زیستی را در چین مورد بررسی قرار می دهیم. این مسیر با بحث در مورد سه زمینه کلیدی موثر بر کار های ما و توصیف درس های فراگرفته از تجربه برای   تحقیقات آینده بر روی آموزش  امنیت زیستی و اخلاق زیستی در چین دنبال می شود. در نهایت مجموعه ای از پیشنهادات  را می توان  در مورد کارهای آینده در خصوص افزایش آگاهی از امنیت زیستی در چین ارایه کرد. برای شفاف تر شدن موضوعف  ما ابتدا به بررسی کاربرد اصطلاحات خود می پردازیم.  منظور ما از امنیت زیستی،  حفاظت و کنترل پاتوژن ها و توکسین ها برای جلوگیری از  سرقت، سو استفاده و یا انحراف برای  تولید جنگ افزاار های زیستی و تروریسم است. بر طبق  استعمال این کلمه،   این شامل دانش شخصی محققان، انتخاب و رفتار آن ها و نیز مسئولیت کل اجتماع  برای حفاظت از جمع گرایی از خطرات میکروب های  پاتوژنیک است. ما از اصطلح در برابر امنیت زیستی استفاده می کنیم که به عنوان روش های ازمایشگاهی و سیاست های با هدف کاهش حوادث مطرح شده است. در همین راستا امنیت زیستی،  دارای کاربرد دو گانه است که اشاره به این احتمال دارد که  تحقیقات، محصولات و تحهیزات علمی   که برای  اجتماع خوب هستند می توانند  یک عامل تهدید جمعیت یا به صورت سهوی و یا به صورت عمدی باشند. در نهایت، با افزایش آکاهی، ما تعریف  کنوانسیون تسلیحات زیستی و سمی   را  به  شکل بهبود  ارتباطات و گفت و گو های  بین همه ذی نفعان از جمله سیاست کذاران جامعه علمی، صتعت،  اکادمی، رسانه ها و  عوام  در نظر می گیریم. با این حال، کار های ما عمدتا بر  رویکرد های اطلاعاتی و اموزشی با هدف  پوشش دادن جوامع دانشگاهی و علمی به خصوص اخلاق شناسان و دانشمندان علوم حیات تاکید دارد.

TITLE: Bioethics and Biosecurity Education in China: Rise of a Scientific Superpower

This chapter explores ethics, education and the life sciences in China. It is based on work conducted by the authors in two separate but complimentary projects. 1 Barr’s observations derive from interviews and discussions in Beijing, Shanghai and Guangzhou with life scientists and policymakers in infectious-disease hospitals, university-research labs, the Chinese Academy of Sciences, and the Ministry of Health. Zhang’s study focused on China’s governance of stem-cell research and involved interviews with scientists, ethicists and policymakers at more than 25 sites across China. Below, we set the context by describing the role of science in China’s quest to become a leading power and then consider the place of bioethics within China. We follow this with a discussion of three key areas that have impacted our work and describe some of the lessons we have taken from our experience for future research on bioethics education and biosecurity in China. We conclude with a set of suggestions about what can be done to further biosecurity awareness within China.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    روش شبه طیفی فضای هیلبرت با هسته‌ی بازآفرین برای بررسی عددی مدل تشکیل مویرگ
    خـریـد محـصـول
    شناسایی و ارزیابی مهارکننده‌های قوی کرونا ویروس سندرم تنفسی خاورمیانه
    خـریـد محـصـول
    اولین انتقال شناخته شده فرد به فرد سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس ۲ (SARS-CoV-2)
    خـریـد محـصـول
    ملاحظاتی در خصوص تهیه داده‌های پرونده سلامت الکترونیک برای تحقیقات بالینی
    خـریـد محـصـول
    توسعه رجیستری تحقیقات بیماری‌های التهابی روده برگرفته از داده‌های مشاهداتی
    خـریـد محـصـول
    یک چارچوب مستقل برای جست و جوی EHR توزیعی کنترل شده (از نظر واژگان)
    خـریـد محـصـول
    پرونده سلامت الکترونیک خود را به بهشت نبرید، آن را به علم اهدا کنید
    خـریـد محـصـول
    انجام تحقیق با استفاده از پرونده سلامت الکترونیک در سیستم‌های چند بیمارستانی
    خـریـد محـصـول
    پرونده‌های الکترونیکی سلامت شخصی: از تحقیقات زیست پزشکی تا سلامت مردم
    خـریـد محـصـول
    روش‌ها و ابعاد ارزیابی کیفیت داده‌های پرونده‌های سلامت الکترونیک
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا