light box
امتیاز 2.58 تأثیر یک برنامه آموزش بهداشت دهان و دندان شخصی بر سلامت پریودنتال">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 15
تعداد کلمات : 6000
مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر یک برنامه آموزش بهداشت دهان و دندان شخصی بر سلامت پریودنتال در جمعیت در معرض خطر: یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده

 چکیده

  در حالی که بیماری پریودنتال با بسیاری از عوامل خطر مرتبط است، جوامعی که از نظر اقتصادی-اجتماعی محروم هستند، بیشترین بار بیماری را تجربه می کنند. هدف از این مطالعه بررسی اثربخشی یک برنامه آموزش بهداشت دهان و دندان شخصی، همراه با درمان روتین دندانپزشکی، در شرکت کنندگان از یک جامعه اجتماعی-اقتصادی پایین بود. ما از یک کارآزمایی بالینی تصادفی، کنترل‌شده استفاده کردیم. در مجموع ۵۷۹ شرکت‌کننده (۱۸ تا ۶۰ سال) به‌طور تصادفی گروه‌بندی شدند: گروه مداخله (۲۹۲ نفر) یک برنامه آموزش بهداشت دهان و دندان شخصی‌سازی شده را همراه با مراقبت‌های معمول دندان‌پزشکی دریافت کردند و گروه کنترل (۲۸۷ نفر) مراقبت‌های معمول دندانپزشکی را دریافت کردند. . همه شرکت کنندگان از نظر بهبود در رفتارهای مراقبت از سلامت دهان، پلاک دندانی و وضعیت پریودنتال در ابتدا، ۱۲ ماه و ۲۴ ماه ارزیابی شدند. ما کاهش معنی‌داری (۰۰۱/۰p<) در شاخص‌های پلاک، عمق پروبینگ پریودنتال (PPD) و خونریزی در پروبینگ (BOP) بین شروع مطالعه و پیگیری ۱۲ ماهه برای هر دو گروه مشاهده کردیم. برای BOP، تعداد سایت های مثبت بین پایه و پیگیری ۲۴ ماهه تفاوت معنی داری داشت (۰٫۰۳۷ = p). هیچ تفاوتی بین دو گروه برای هیچ یک از نتایج بالینی ارزیابی شده یافت نشد. به نظر نمی‌رسد که برنامه آموزش شخصی‌شده بهداشت دهان و دندان مورد استفاده در مطالعه حاضر، در مقایسه با مراقبت‌های معمول دندانپزشکی ترمیمی، بهبود قابل‌توجهی را به نتایج بالینی سلامت پریودنتال اضافه کند.

Title: The Effect of a Personalized Oral Health Education Program on Periodontal Health in an At-Risk Population: A Randomized Controlled Trial

Abstract

 While periodontal disease is associated with many risk factors, socioeconomically disadvantaged communities experience the highest disease burden. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of a personalized oral health education program, in combination with routine dental treatment, in participants from a low socioeconomic community. We used a randomized, controlled, examiner-blinded clinical trial. A total of 579 participants (aged 18–60 years) were randomly grouped: the intervention group (n = 292) received a personalized oral health education program in combination with routine dental care and the control group (n = 287) received routine dental care. All participants were assessed for improvement in oral health care behaviors, dental plaque, and periodontal status at baseline, 12 months, and 24 months. We found a significant drop (p < 0.001) in the plaque indices, Periodontal Probing Depths (PPD) and Bleeding on Probing (BOP) between baseline and the 12-month follow-up for both groups. For BOP, the number of sites positive was significantly different between baseline and the 24-month follow-up (p = 0.037). No differences were found between the two groups for any evaluated clinical outcome. The personalized oral health education program used in the current study did not appear to add significant improvement to clinical outcomes of periodontal health compared with routine restorative dental care per se.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
خـریـد محـصـول
ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
خـریـد محـصـول
بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
خـریـد محـصـول
الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
خـریـد محـصـول
فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
خـریـد محـصـول
رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
خـریـد محـصـول
تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
خـریـد محـصـول
بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
خـریـد محـصـول
ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا