light box
امتیاز 2.43 تدریس و آموزش ریاضی به صورت فوق برنامه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 23
تعداد کلمات : 11000
مجله : Journal of Curriculum Studies
انتشار : 2010
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: تدریس و آموزش ریاضی به صورت فوق برنامه

 چکیده

 میزان زمان آموزش تخصیص داده شده به واحدهای آموزشی و درسی نظیر ریاضیات، موجب تسهیل مواجهه‌ی بیشتر با توسعه‌ی دانش و مهارت شده و درنهایت منجر به سطوح بالایی از پیشرفت و دستاورد می‌شود. هنگام ررسی میزان زمان تخصیص داده شده به آموزش ریاضی برخی ابعاد و ملاحظات باید در نظر گرفته شوند. OECD به بررسی زمان تخصیص داده شده در مقیاس بین المللی به ریاضیات پرداخته و در عین حال میزان شهریه‌های خصوصی و زمان صرف شده روی تکالیف خانگی را گزارش کرده است. با این حال تاکنون، توجهی به ارائه‌ی زمان پنهان برنامه‌ی آموزشی برای ریاضیات صورت نگرفته است. هدف این مطالعه توسعه‌ی کار های OECD و توصیف یک مطالعه‌ی موردی برای درک این است که آیا معلمان در ایرلند، دروس ریاضی اضافی و فوق برنامه را ارائه می‌کنند یا خیر. محققان به بررسی این موضوع پرداخته‌اند که این شیوه تا چه میزان غالب است، دانش آموزان در این فرایند چقدر یاد می‌گیرند و تا جه میزان دلایل معلمان را برای ارائه این کلاس‌های فوق برنامه درک می‌کنند. نتایج حاصل از این مطالعه‌ی موردی نشان می‌دهد که اکثر معلمان، این کلاس‌ها را ارائه می‌کنند. در بدترین حالت، این کلاس‌ها برابر با ۸۸٫۳ ساعت ریاضیات برای برنامه‌های دو ساله است.

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات زیست شناسی ملاحظه کنید.

 

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا