light box
امتیاز 2.58 زبان به عنوان یک عامل شمول یا حذف در آموزش و یادگیری ریاضیات">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24
تعداد کلمات : 12000
مجله : Mathematics Education Research Journal
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:زبان به عنوان یک عامل شمول یا حذف در آموزش و یادگیری ریاضیات

چکیده

  این مقاله به بررسی قدرت زبان برای گنجاندن یا حذف گروه‌های خاصی از دانش‌آموزان از فرصت‌های واقعی برای معناسازی(معنابخشی) ریاضی می‌پردازد. افزایش قابل توجه در سراسر جهان در تعداد دانش آموزانی که ریاضیات را از طریق زبانی غیر از زبان اصلی خود یاد می گیرند، این موضوع را به یک مسئله ضروری تبدیل می کند. این مقاله بر وضعیت آفریقای جنوبی متمرکز است، جایی که، از آنجایی که انگلیسی به طور گسترده به عنوان زبان فرصت درک می شود، تا کلاس ۴، عمدتاً زبان انتخابی برای یادگیری و تدریس است. پیامدهای معرفتی و آموزشی این انتخاب در عملکرد ضعیف دانش‌آموزان کشور در ارزیابی ملی و بین‌المللی مهارت ریاضی مشهود است. این مقاله با تکیه بر ادبیات پژوهشی پیرامون مدل‌های آموزشی غوطه‌وری زبان و میزان همسویی این مدل‌ها با برخی از اصول کلیدی یادگیری زبان دوم، انگیزه‌ای برای تعهد قوی‌تر و پایدارتر به ارائه فرصت‌هایی به دانش‌آموزان، به‌ویژه آنهایی که از جوامع حاشیه‌ای و آسیب‌پذیر هستند، ایجاد می‌کند. برای دوزبانه شدن و بیسواد شدن داده‌های تجربی از دو کلاس درس ریاضی کلاس ۴ آفریقای جنوبی برای روشن کردن جنبه‌های چالش‌های معناسازی ریاضی دانش‌آموزان و معلمان آنها بدون چنین تعهدی استفاده می‌شوند(آموزش و یادگیری ریاضیات).

Title: Language as an including or excluding factor in mathematics teaching and learning

Abstract

 This article explores the power of language to either include or exclude certain groups of students from genuine opportunities for mathematical sense-making. The substantial increase worldwide in the number of students learning mathematics through a language other than their primary language makes this a particularly urgent issue. This paper focuses on the South African situation, where, because English is widely perceived as the language of opportunity, it is, by grade 4, overwhelmingly the chosen language of learning and teaching. The epistemological and pedagogical consequences of this choice are evidenced in the poor performance of the country’s students on national and international assessments of mathematical proficiency. Drawing on research literature around language immersion education models and the extent to which these align with certain key principles of second language acquisition, this position paper motivates for a stronger and more sustained commitment to providing students, particularly those from marginalized and vulnerable communities, with opportunities for becoming both bilingual and biliterate. Empirical data from two South African grade 4 mathematics classrooms are used to illuminate aspects of the mathematical sense-making challenges students and their teachers face without such commitment.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
خـریـد محـصـول
ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
خـریـد محـصـول
بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
خـریـد محـصـول
الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
خـریـد محـصـول
فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
خـریـد محـصـول
رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
خـریـد محـصـول
تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
خـریـد محـصـول
بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
خـریـد محـصـول
ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا