light box
امتیاز 2.93 آموزش کارآفرینی و سیستم آموزشی در کشورهای در حال توسعه: مسائل نوظهور، چالش‌ها">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 17
تعداد کلمات : 3000
مجله : the international journal of business & management
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:آموزش کارآفرینی و سیستم آموزشی در کشورهای در حال توسعه: مسائل نوظهور، چالش‌ها و راه پیشرفت

 چکیده  

کارآفرینی پدیده‌ای جهانی است که رشد اقتصادی آن در سراسر جهان به طور مثبت تحت تأثیر ظهور کسب و کارهای نوپا و نوآور قرار دارد. مشاغل کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند، به دلیل مشارکت مثبت آن در اقتصاد، سیاستمداران را در شناخت و حمایت از فعالیت‌های نوپای کارآفرینی تحت تأثیر قرار می‌دهد. مطالعات بررسی شده، تعدادی از مشکلات مرتبط با کارآفرینی و آموزش کارآفرینی را در بسیاری از کشورهای جهان و به ویژه کشورهای در حال توسعه مانند نیجریه برجسته کرده است. در این مقاله مفهوم کارآفرینی و آموزش کارآفرینی و پیامدهای آن بر آموزش به طور کلی و سیستم آموزشی نیجریه به طور خاص بررسی می‌شود. مشکل عمده مربوط به تأکید بیش از حد بر دانش کتابی است، نه بر مهارت و شایستگی. تأکید زیاد بر روشهای معلم محور اما عدم تشویق روشهای یادگیری فردی / گروهی مانند روشهای پروژه، بحث گروهی متمرکز، تبادل همسالان، سخنرانان حدس، مشاوره فردی، کارگاه‌ها و غیره. معلمان شایسته برای تدریس و ارزیابی مؤثر برنامه وجود دارد. در این مقاله توصیه می‌شود كه آموزش كارآفرینی در همه مقاطع تحصیلی اجباری باشد تا دانش آموزان در تمام سطوح از مراحل اولیه زندگی خود به پرورش فرهنگ كارآفرینی تشویق شوند. با این حال، نیاز به تحقیقات تجربی در زمینه آموزش کارآفرینی در کشورهای در حال توسعه به ویژه از نظر روش‌های مناسب، طراحی و ساختار برنامه برای اجرای مؤثر وجود دارد.

Title: Entrepreneurship Education and the Educational System in Developing Nations: Emerging Issues, Challenges and the Way Forward

Abstract

 Entrepreneurship is a worldwide phenomenon with economic growth across the globe positively impacted by the emergence of new and innovative business start-ups. Small businesses play a significant role in job creation, influencing politicians to recognize and support entrepreneurial start-up activity due to its positive contribution to the economy. Reviewed literature highlighted a number of problems associated with entrepreneurship and entrepreneurship education in many nations’ world over and particular the developing countries such as Nigeria. This paper reviews the concept of entrepreneurship and entrepreneurship education and its implication on education in general and the Nigerian educational system in particular. The major problem relates too much emphasis on bookish knowledge but not on skills and competence; much emphasis on teacher centred methods but not encouraging individual/group learning methods such as project methods, focus group discussion, peer exchange, guess speakers, individual counselling, workshops etc. Other problems facing entrepreneurship education programme particularly in developing nations include inadequacy of qualified and competent teachers to effectively teach and evaluate the programme. The paper recommends among other things that entrepreneurship education should be made compulsory at all levels of educational system so that students at all levels will be encouraged to cultivate the entrepreneurial culture from earlier stage of their life. However, there is the need for empirical research in the area of entrepreneurship education in developing countries particularly in terms of proper methods, design and structure of the programme for effective implementation.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    مقاله ی مروری در خصوص فرایند زیست شناختی احیا و اصلاح خاک در مهندسی عمران
    خـریـد محـصـول
    بودجه بندی سرمایه ای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
    خـریـد محـصـول
    مقایسه کاربرد سنتی خانه‌های حیاط دار در دو شهر
    خـریـد محـصـول
    تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
    خـریـد محـصـول
    پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
    خـریـد محـصـول
    جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
    خـریـد محـصـول
    بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
    خـریـد محـصـول
    دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
    خـریـد محـصـول
    الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
    خـریـد محـصـول
    استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
    برو بالا