light box
امتیاز 2.58 ابعاد بازاریابی کارآفرینی و عملکرد کسب و کارهای کوچک (SME)">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 36
تعداد کلمات : 12000
مجله : Journal of Business Research
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ابعاد بازاریابی کارآفرینی و عملکرد کسب و کارهای کوچک (SME)

 چکیده

  هنگامی که روشهای سنتی بازاریابی برای ارائه به بنگاه های کوچک و متوسط نامناسب باشد، کارآفرینان نیازمند این می باشند که اصول سنتی را آموخته و آنها را با تفکرات و اقدامات نوآورانه ی جدید مانند بازاریابی کارآفرینی (EM) جایگزین نمایند. این مقاله تأثیر ابعاد بازاریابی کارآفرینی در بنگاههای کوچک و متوسط (SME) را درکوزوو بررسی می کند. یافته ها حاکی از این است که پاسخ دهندگان تمایل دارند تا تمرکز زیادی بر موضوعات داشته و اهمیت استفاده از منابع را درک نمایند. در صورتی که در بازاریابی کارآفرینی، ایجاد ارزش بعنوان بعدی با اهمیت بسیار تلقی می شود، پاسخ دهندگان ازنظر ریسک پذیری محفوظ می باشند. علاوه بر این، آنها تمایلی به فعال بودن، نوآوری و مشتری مداری ندارند. در نهایت در تحقیقات آتی با محدودیت های مطالعاتی و محدودیت هایی در رابطه با پیشنهادات مواجه خواهیم شد.

Title: Entrepreneurial marketing dimensions and SMEs performance

Abstract

 When traditional marketing practices are unsuitable for small and medium enterprises, entrepreneurs have to unlearn traditional principles and replace them with new innovative thoughts and actions, such as entrepreneurial marketing (EM). This paper examines the impact of EM dimensions on small and medium-sized enterprises (SMEs) in Kosovo. Findings reveal that respondents tend to be highly opportunity focused and understand the importance of resource leveraging. While value creation is seen as a very important entrepreneurial marketing dimension,respondents are reserved with respect to taking risks; furthermore, they do not tend to be proactive, innovative nor customer oriented. Finally, the limitations of the study and the suggestions for future research are provided.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
    خـریـد محـصـول
    ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
    خـریـد محـصـول
    بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
    خـریـد محـصـول
    الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
    خـریـد محـصـول
    فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
    خـریـد محـصـول
    رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
    خـریـد محـصـول
    تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
    خـریـد محـصـول
    بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا