اتخاذ نوآوری‌های حسابداری مدیریت: سازگاری فرهنگ سازمانی و درک نتایج

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 30

تعداد کلمات : 15000

مجله : Management Accounting Research

انتشار : 2017

:

:

:

:

:

تاریخ انتشار
1 مارس 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1356 بازدید
19,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اتخاذ نوآوری‌های حسابداری مدیریت: سازگاری فرهنگ سازمانی و درک نتایج

 چکیده

 اگرچه با معرفی تعدادی از نوآوری‌های حسابداری مدیریت در طول چند دهه گذشته، موفقیت‌هایی در تعداد زیادی از تحقیقات ایجاد شده است، ما باید دانش محدود در مورد چگونگی انتشار نوآوری را با تأثیر متقابل بین ویژگی‌های پذیرندگان و ویژگی‌های نوآوری را تحت تأثیر قرار دهیم. مطالعه‌ی این مقاله مروری بر ادبیات تحقیق که به بررسی پذیرش نوآوری در سطح آنالیز و تجزیه و تحلیل شرکت را شامل می‌شود. ما یک مدل پذیرش (بکارگیری) که براساس دو ایده تازه معرفی شده در مورد اتخاذ نوآوری – مفهوم سازگاری بین فرهنگ سازمانی و ارزشها و اعتقادات تعبیه در نوآوری و چشم اندازی که در اوایل و اواخر پذیرندگان ممکن است هر دوی آنها انگیزه‌ای برای اتخاذ براساس آنچه از سود و زیان اقتصادی و اجتماعی انتظار می‌رود را توسعه داده و تست کرده‌ایم. در ترکیب این مدل، فرض کرده‌ایم که یک نوآوری منتشر شده است که سازگار با ارزشها و اعتقادات یک شرکت می‌باشد در اوایل اگر آن را بعنوان دستاوردی مناسب ارائه دهیم در حالیکه نوآوری رد شده باشد این کار غیرقابل درک می‌باشد، و اگر یک نوآوری انتشار داده شود که با ارزشها و اعتقادات یک شرکت ناسازگار باشد و در آخر مورد پذیرش قرار گیرد و بخاطر کاهش احتمال زیان آن اتخاذ شود در حالیکه نوآوری بودن را رد کند تا زمانیکه درک نشده باشد انجام نمی‌دهند. فرضیه‌ها و آزمایشهای براساس استفاده از داده‌های ارائه شده توسط یک بررسی مبتنی بر وب از شرکتهای تولیدی سوئدی با انتشار کارتهای امتیازی متوازن بین کسانی که در سراسر کشور شرکت دارند صورت گرفته است و در اکثر جهت، الگوی نتایج این مطالعه از مدل و فرضیات استفاده شده‌ی ما، حمایت می‌کنند.

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Adoption of management accounting innovations: Organizational culture compatibility and perceived outcomes

Abstract

Although the introduction of a number of successful management accounting innovations over the past few decades has generated a vast amount of research, we have limited knowledge about how the diffusion of innovations is affected by the interplay between characteristics of adopters and characteristics of innovations. The study presented in this paper contributes to the literature that examines the adoption of innovations at the firm level of analysis. We develop and test an adoption model which draws on two recently introduced ideas about innovation adoption—then motion of compatibilitybetweenorganizational culture and the values and beliefs embedded in innovations, and the perspective that early and late adopters might both be motivated to adopt based on expected economic and social gains and losses. In synthesising these models, we assume that a diffusing innovation that is compatible with a firm’s values and beliefs is adopted early if it is perceived as delivering adequate gains while the innovation is rejected if it is not perceived as doing so, and that a diffusing innovation that is incompatible with a firm’s values and beliefs is adopted late if it is perceived as reducing the likelihood of incurring losses while the innovation is rejected if it is perceived as not doing so. Hypotheses are generated and tested using data provided by a web-based survey of Swedish manufacturing firms on the diffusion of the balanced scorecard across those firms. In most respects, the pattern of results this study finds supports our model and assumptions.

دیدگاهتان را بنویسید