عنوان فارسی مقاله:چگونه ادراکات از قیمت انواع مختلف برند بر ارزش خرید و وفاداری به فروشگاه اثر میگذارد؟
چکیده
این تحقیق به بررسی روابط میان ادراکات قیمت برای انواع مختلف برندها (برندهای ملی، برندهای فروشگاهی استاندارد، برندهای فروشگاه منطقهای، برندهای فروشگاه ارگانیک)، ابعاد ارزش خرید (کیفیت، قیمت، ارزش اجتماعی و ارزش عاطفی) و وفاداری فروشگاه (حفظ مشتری و تبلیغات دهان به دهان)(WOM) میپردازد. یک مدل جامع به تشریح عوامل مؤثر بر وفاداری مشتری به فروشگاه میپردازد(اثر ادراکات ازقیمت انواع مختلف برند). با استفاده از مدل سازی معادلهی ساختاری، آزمون مدل شامل ۶۷۱ مصرف کننده میباشد که در طی بازدید از فروشگاهها مورد مطالعه قرار گرفتند. تجزیه تحلیل دادهها، نتایج شگفت انگیزی را در اختیار گذاشت. به ویژه، ادراکات از قیمت پایین محصول، لزوماً نشان دهندهی ارزیابیهای منفی از کیفیت فروشگاه نیست. ابعاد ارزش خرید بر وفاداری حفظ فروشگاه و رفتار WOM یا تبلیغات دهان به دهان تأثیر میگذارد. به علاوه، انواع برندهای مختلف اثرات متفاوتی را روی فرایندهای ارزش آفرینی دارد. قیمتهای مطلوب برای برندهای فروشگاه ملی و استاندارد دارای اثرات مثبت بر روی ارزش قیمت فروشگاه و ارزش آفرینی عاطفی میباشند(اثر ادراکات ازقیمت انواع مختلف برند). قیمتهای جذاب برندهای فروشگاه منطقی موجب کاهش ارزش عاطفی فروشگاه شده و قیمتهای پایین برای برند فروشگاه ارگانیک به طور معنی داری موجب افزایش ارزش آفرینی اجتماعی میشود.
کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.