light box
امتیاز 2.93 مطالعه ای در خصوص ادراک توریست ها و گردشگران">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 27
تعداد کلمات : 7900
مجله : IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM)
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:مطالعه ای در خصوص ادراک  توریست ها و گردشگران در خصوص انتخاب رستوران های غذای محلی-استناد ویژه به  گردشگران الا در سری لانکا

 چکیده  

 اهمیت صنایع غذایی در زمینه‌ی تصمیم گیری گردشگران به خوبی اثبات شده است. توریست‌ها یا گردشگران طبیعت گرد، توریست‌هایی هستند که تمایل به بازدید از طبیعت و فرهنگ ضمن مسافرت دارند. این مطالعه به بررسی ادراک گردشگران طبیعت گرد بر روی انتخاب رستوران‌های غذای محلی بر اساس داده‌های مربوط به ۵۰ گردشگر بین المللی بازدید کننده از منطقه‌ی الا می‌پردازد. روش تحلیل موضوعی بر طبق رویکرد کمی برای داده‌های جمع آوری شده توسط مصاحبه‌ی عمیق در خصوص مقاصد توریست‌های الا استفاده شد. ۹۸ درصد گردشگران از غذای سری لانکایی راضی هستند. بر طبق ادراک قیمت، ارزش غذایی و ایمنی غذا، از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر تصمیم انتخاب رستوران سری لانکایی است. گردشگران به اطلاعات موجود در منو و نیز دانش تهیه کنندگان غذا از غذا اهمیت می‌دهند. محیط فیزیکی رستوران، گردشگران را در رستوران‌های محلی جذب می‌کند. حفظ چشم انداز سنتی و ویژگی‌های ساده‌ی رستوران‌ها، تجربه‌ی منحصر به فرد را به مسافران ارائه کرده و موجب ایجاد فرصت‌هایی برای مفهوم گردشگری گاسترونومی می‌شود. برنج، زرد چوبه‌ی هندی، روتی و توسای، از غذاهای محبوب سری لانکایی هستند. مزه، طعم، گارنیش و سیستم‌های بسته بندی سازگار با محیط زیست، از دلایل جذب گردشگران به غذاهای سری لانکایی هستند. شکاف قیمت غذاها، معایبی را برای رستوران‌های غذای محلی ایجاد می‌کند. با رویکردهای بازاریابی مناسب، رستوران‌های سری لانکایی می‌توانند در میان گردشگران بین المللی محبوبیت پیدا کنند. کمک دولت در خصوص قیمت گذاری، کنترل شکاف قیمت است. این مطالعه در مورد رویکردهای کاربردی بحث کرده و اطلاعات لازم را برای جذب گرشگران برای اپراتورهای رستوران‌های موجود و رستوران داران ارائه می‌کند(ادراک توریست ها و گردشگران).

Title: Study on Tourists’ Perception on Selecting Local Food Restaurants – Especial Reference on Backpacker Tourists to Ella, Sri Lanka.

Abstract

Contribution of food industry highly effecting to the decision making of tourists. Backpacker tourists can be defined as budget tourists who are willing to visit nature and culture while travelling. This study investigates the perception of backpack tourist on selecting local food restaurants based on the data concerning fifty (50) international backpacker tourists who visited Ella. Thematic analysis method employed in accordance with qualitative approach for the data, collected by in-depth interview around Ella backpackers’ destinations. 98% of backpackers are satisfied with Sri Lankan food. According to the perception of backpackers’ price, nutrient value and food safety are most influencing factors that affect the decision of selecting Sri Lankan restaurant. Backpacker tourists are concerned on information in menu and product knowledge of food servers. Physical environment of restaurant attract backpacker tourists in local restaurants. Keeping traditional outlook and simple features of restaurants gives unique experience to travelers which generate opportunities for gastronomy tourism concept. Rice and curries, hoppers, roties and thosai are more popular Sri Lankan food among backpacker tourists. Unique taste, textures, simple attractive garnishing and eco-friendly packing systems are reasons that backpackers are attracted to Sri Lankan food. Price gaps of food creating disadvantages to local food restaurant in Ella. With proper marketing approaches Sri Lankan restaurants can promote among international travelers. Government contribution on pricing is necessary to control price gap. Further this study discuss practical approaches and provide necessary information to attract backpacker tourists to existing restaurant operators as well as people starting restaurant business.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا