light box
امتیاز 2.58 نقش دوسوتوانی ، جهت گیری استراتژیک و ادغام زنجیره تامین در عملکرد شرکت">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26
تعداد کلمات : 7900
مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:نقش دوسوتوانی،جهت گیری استراتژیک و ادغام زنجیره تامین در عملکرد شرکت: مطالعه موردی شرکتهای کوچک و متوسط در بازار سنتی

 چکیده

وجود بازارهای سنتی به عنوان نهادهای اجتماعی نقش استراتژیکی در روند توسعه یک ملت دارد. اما با ورود تمدن مدرن و شرایط بازار پویا ، وجود بازارهای سنتی در خطر انقراض است. تلاش ها برای توسعه بازارهای سنتی به دغدغه خاص دولت تبدیل شده و موضوع جالبی برای مطالعه است. برخی مطالعات ضعف های بازارهای سنتی را مورد بحث قرار داده اند ، اما تعداد کمی از آنها استراتژی های توسعه آنها را مورد بحث قرار داده اند. هدف از این مطالعه تجزیه و تحلیل استراتژی های توسعه عملکرد سنتی بازار در این عصر مخرب و پویا با افزایش دوسوتوانی و جهت گیری استراتژیک است. علاوه بر این ، این مطالعه همچنین با هدف تجزیه و تحلیل یکپارچگی زنجیره تامین در بازارهای سنتی به عنوان تعدیل کننده رابطه بین دوسوتوانی و جهت گیری استراتژیک نسبت به عملکرد بازارهای سنتی انجام می شود. نتایج تجربی از طریق توزیع پرسشنامه ها به ۱۲۶ مدیر سنتی بازار در سلمان به دست می آید. این مطالعه مدل سازی معادلات ساختاری را برای آزمایش روابط پیشنهادی انجام داد. نتایج نشان می دهد که دوسوتوانی و یکپارچگی زنجیره تامین تأثیر قابل توجهی بر عملکرد شرکت دارند ، اما دو دستگی تأثیر مهمی بر ادغام زنجیره تأمین ندارد ، در حالی که جهت گیری استراتژیک تأثیر قابل توجهی بر ادغام زنجیره تامین دارد اما تأثیر قابل توجهی بر عملکرد شرکت ندارد. این مطالعه اولین آزمایش تجربی برای بررسی تأثیر دوسوتوانی و جهت گیری استراتژیک بر عملکرد سنتی بازار است. نتایج مطالعه ممکن است به مدیران بازارهای سنتی برای پیاده سازی دوسوتوانی ، جهت گیری استراتژیک و ادغام زنجیره تامین برای توسعه عملکرد بازار سنتی کمک کند.

Title: The Role of Ambidexterity, Strategic Orientation and Supply Chain Integration on Firm Performance: Case Study of SMEs in Traditional Market

Abstract

 The existence of traditional markets as social institutions has a strategic role in the development process of a nation. But with the entry of modern civilization and dynamic market conditions the existence of traditional markets is threatened with extinction. Efforts to develop traditional markets become a particular concern of the government and an interesting issue to be studied. Some studies have discussed the weaknesses of traditional markets but few have discussed their development strategies. This study aims to analyze the strategies for developing traditional market performance in this disruptive and dynamic era by increasing ambidexterity and strategic orientation. In addition, this study also aims to analyze supply chain integration in traditional markets as a moderation of the relationship between ambidexterity and strategic orientation towards the performance of traditional markets. Empirical results are obtained through the distribution of questionnaires to 126 traditional market managers in Sleman, Yogyakarta. The study conducted structural equation modeling to test the proposed relationships. The result show that ambidexterity and supply chain integration have a significant influence on firm performance but ambidexterity does not have a significant effect on supply chain integration, while strategic orientation has a significant effect on supply chain integration but does not significantly influence firm performance. This study is the first empirical test to examine the impact of ambidexterity and strategic orientation toward traditional market performance. The study results may help managers of traditional market to implement ambidexterity, strategic orientation and supply chain integration to develop traditional market’s performance.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
خـریـد محـصـول
قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
خـریـد محـصـول
هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
خـریـد محـصـول
تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
خـریـد محـصـول
مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
خـریـد محـصـول
یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
خـریـد محـصـول
دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
خـریـد محـصـول
استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
خـریـد محـصـول
استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا