light box
امتیاز 2.93 ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 22
تعداد کلمات : 9000
مجله : Journal of Innovation & Knowledge
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه

 چکیده  

هدف از این تحقیق، درک ارتباط و تکامل بین مفاهیم مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه است. همچنین هدف این مطالعه تشریح بهتر مفاهیم، بحث آنها در زمینه تئوریک، درک تکامل آنها در دهه‌های گذشته است. یک مرور منابع سیستماتیک با ترکیب مفاهیم انجام شد. از دو پایگاه داده، در کل ۲۵۱۱ مقاله علمی بین سالهای ۱۹۶۰ و ۲۰۱۷ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و به دو مطالعه تقسیم شدند. یادگیری سازمانی به عنوان یک فرآیند پویا بر اساس دانش در نظر گرفته می‌شود و از طریق سطوح مختلف فعالیت ترجمه می‌شود. توانایی یک سازمان در استفاده و بهره گیری از دانش به شدت به منابع انسانی آن وابسته است، که به طور موثری منجر به ایجاد، اشتراک و استفاده از آن دانش می‌شوند. مدیریت دانش به عنوان مدیریت فرآیندهای ایجاد، ذخیره سازی، دسترسی و انتشار منابع فکری یک سازمان تلقی می‌شود. سازمان‌ها باید هدف اصلی را افزایش ظرفیت افراد و افزایش دانش سازمانی بدانند. مدیران باید توجه بیشتری به دانش عمومی‌تر در رابطه با محیط شرکت داشته باشند، زیرا این امر از معرفی انواع نوآوری پشتیبانی می‌کند. دانش را می‌توان با مجموعه‌ای از شیوه‌های مشارکتی مدیریت منابع انسانی بهبود بخشید. ما می‌توانیم یادگیری سازمانی را به عنوان یک فرآیند و حافظه سازمانی به عنوان خروجی مربوط در نظر بگیریم. بنابراین، ایجاد رابطه حافظه سازمانی پیامد یادگیری سازمانی است. مفاهیم کلیدی مورد استفاده در تحقیقات آینده خلاصه شده و کاربرد آن‌ها برای سازمان‌ها تشریح شده و تصمیم گیری استراتژی، ارائه می‌شود.

Title: Linking knowledge management, organizational learning and memory

Abstract

The objective of this research is to understand the link and evolution between the concepts of knowledge management, organizational learning and memory. Seeking a better clarification of concepts, discussing them in the theoretical field, understanding their evolution in the last decades. A systematic literature review was developed by synthesizing concepts. From two databases, a total of 2511 scientific articles between 1960 and 2017 were analyzed, divided into two studies. Organizational learning is seen as a dynamic process based on knowledge and is translated through various levels of activity. The ability of an organization to use and leverage the knowledge is heavily dependent on its Human Resources, which are effectively who creates, shares and uses that knowledge. Knowledge management is seen as the management of the processes of creation, storage, access, and dissemination of the intellectual resources of an organization. Organizations must consider your main objective as increasing the capacity of individuals and organizational knowledge enhancers. Managers should pay special attention to the more general knowledge associated with the context of the firm, as it supports the introduction of various types of innovation. Knowledge can be encouraged by a set of collaborative practices of HRM. We can consider organizational learning as a process and organizational memory as the corresponding output. Thus, establishing the relationship that the organizational memory is a consequence of organizational learning. Key concepts that can be used in the new future research are summarized, highlighting its application and diagnosis for organizations, fomenting the strategic decision-making.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا