light box
امتیاز 2.58 چگونه ارزش مصرف سبز بر رفتار مصرف کننده سبز تأثیر می گذارد:">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 20
تعداد کلمات : 7700
مجله : Vision:bussinus prospective
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:چگونه ارزش مصرف سبز بر رفتار مصرف کننده سبز تأثیر می گذارد: نقش میانجی نگرش مصرف کننده نسبت به شیوه های لجستیک مواد غذایی پایدار

 چکیده

  هدف این مطالعه شناسایی ارزش‌های مصرف سبز و الگوهای تولید و درک چگونگی تأثیر آنها بر رفتار مصرف‌کننده و قصد خرید مصرف‌کنندگان سبز، به‌ویژه، جوانان آگاه به محیط زیست در شهر بنگلور است. تمرکز این مطالعه بر روی لجستیک پایدار پیش از خرید محصولات غذایی و چگونگی تأثیر آنها بر رفتار و نگرش مصرف کنندگان سبز است. تئوری رفتار برنامه ریزی شده و نظریه شناخت اجتماعی پایه نظری پژوهش حاضر را تشکیل می دهند. یک نظرسنجی آنلاین بین ۲۸۴ شرکت کننده در محدوده و اطراف آن انجام شد. برای آزمون فرضیه ها از تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد(ارزش مصرف سبز بررفتار مصرف کننده). نتایج نشان داد که ارزش‌های مصرف سبز و نگرش مصرف‌کننده نسبت به لجستیک غذایی پایدار به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر قصد خرید سبز و رفتار آگاهانه زیست‌محیطی نسبت به محصولات غذایی تأثیر می‌گذارد. سهم اصلی این مطالعه شناسایی سازه‌های چند بعدی جدید است که می‌تواند برای اندازه‌گیری نگرش مصرف‌کننده سبز از نظر شیوه‌های لجستیک غذایی پایدار در زمینه هند مورد استفاده قرار گیرد. این یافته‌ها به مدیران و محققان آینده این امکان را می‌دهد تا بفهمند که چگونه شیوه‌های لجستیک مواد غذایی پایدار می‌توانند نگرش‌های مصرف‌کننده سبز ایجاد کنند. آنها همچنین به شرکت‌های تولید مواد غذایی کمک خواهند کرد تا فرصت‌ها، پیشرفت‌ها و سایر مزایایی را که می‌توانند از پیروی از شیوه‌های لجستیک غذایی پایدار به دست آورند، شناسایی کنند(ارزش مصرف سبز بررفتار مصرف کننده).

Title: How Green Consumption Value Affects Green Consumer Behaviour: The Mediating Role of Consumer Attitudes Towards Sustainable Food Logistics Practices  

  Abstract

The aim of the study is to identify the green consumption values and production patterns and understand how they impact consumer behaviour and purchase intention of green consumers, in particular, the environment-conscious youth in the city of Bangalore. The focus of the study is on the pre-purchase sustainable logistics of food products and how they impact behaviour and attitudes of green consumers. The theory of planned behaviour and social cognitive theory form the theoretical base for the current research. An online survey was conducted among 284 participants in and around the scope area. Confirmatory factor analysis and structural equation modelling were used to test the hypotheses. The results showed that green consumption values and consumer attitudes towards sustainable food logistics either directly or indirectly influence green purchase intention and environmentally conscious behaviour towards food products. The main contribution of this study is the identification of new multidimensional constructs which can be used to measure green consumer attitude in terms of sustainable food logistics practices in the Indian context. These findings will empower managers and future researchers to understand how sustainable food logistics practices can create green consumer attitudes. They will also assist food production companies to identify possible opportunities, developments and other benefits they can derive from following sustainable food logistics practices.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد دانه، راندمان مصرف آب و ویژگی های فیزیولوژیکی ارقام برنج تحت آبیاری قطره ای
    خـریـد محـصـول
    جمع سپاری مکانی در مدیریت درآمد منابع طبیعی
    خـریـد محـصـول
    جامعه شناسی شهری معاصر
    خـریـد محـصـول
    موکوزیت شدید دهان در کودکان مبتلا به سرطان: تجزیه و تحلیل بقا و عوامل پیش بینی کننده
    خـریـد محـصـول
    سندرم نقص پاداش (RDS): یک ویژگی نوروبیولوژیکی سلولی تمام اعتیادها
    خـریـد محـصـول
    سیر تکاملی پتنت کاوی: بکارگیری تجزیه و تحلیل کتاب سنجی و تحلیل شبکه کلمات کلیدی
    خـریـد محـصـول
    گزارش سالانه ۲۰۲۱ شاخص آسیب پذیری کشورها:بحران کوید-۱۹
    خـریـد محـصـول
    توالی ژنوم کامل یک قارچ خوراکی و دارویی هریسیوم، Hericium erinaceus ،بازیدیومایکوتا
    خـریـد محـصـول
    رویکردی برای برنامه ریزی چابک جداسازی و بازیافت محصولات پیچیده
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی ریسک ایمنی و بهداشت شغلی در بیمارستان ها: مطالعه موردی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا