ارزیابی بلوغ سازمانهای ساخت و ساز عمومی بر محور ارباب رجوع

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 19

تعداد کلمات : 4800

مجله : Proceedings of the 32nd Annual ARCOM Conference

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
10 دسامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1465 بازدید
25,000 تومان

عنوان فارسی مقاله: ارزیابی بلوغ سازمانهای ساخت و ساز عمومی بر محور ارباب رجوع

 چکیده  

بخش ساخت و ساز در حال تغییر است و سازمان‌های بهره بردار بایستی در رویکرد خود نسبت به بازار تجدید نظر کنند. این خود از اهمیت ویژه‌ای برای سازمان‌های بر محور ارباب رجوع که در حوزه عمومی، به دلیل نقش آن‌ها به عنوان عامل تغییر در بخش و مسئولیت‌های اجتماعی‌شان، برخوردار می‌باشند. مدل بلوغ بهره برداری عمومی (PCMM)، که اولین بار در ۲۰۱۴ ارائه شد، برای افزایش آگاهی سازمان‌های ساخت و ساز بر محور ارباب رجوع در مورد دامنه و وسعت وظایف بهره برداری آن‌ها ایجاد شد. این خود ابزاری برای ایجاد بحث در خصوص وضعیت فعلی و مطلوب قابلیت‌های سازمان بوده و به موجب آن از این سازمان‌ها در حرفه‌ای گرایی بیشتر پشتیبانی می‌کند. در نتیجه شش جلسه بحث مبتنی بر کارگاه و پنج بحث گروهی، ارزش مدل تعیین شد. در این مقاله، مسیر ارزیابی و اعتبار سنجی مدل عملاً توصیف می‌شود. یافته‌ها منجر به تغییراتی در راستای بهبود قابلیت استفاده از مدل برای بخش ساخت و ساز و نیز تغییراتی برای افزایش درک مدل برای شرکت کنندگان کارگاه می‌شود(ارزیابی بلوغ سازمانهای ساخت و ساز). تعدیلات در خصوص مسائل سبک مربوط به سبک و عناصر مدل بلوغ و اطلاعات پشتیبانی کننده نیز انجام شد. به کارگیری PCMM، امکان ارزیابی عملکرد فعلی و مطلوب سازمانی را در ابعاد مختلف بهره برداری عمومی با ایجاد بحث و افزایش آگاهی می‌دهد. با این حال این مدل برای رتبه بندی عددی، پایش درون بخشی یا اهداف الگوبرداری ایجاد نشده است، اگرچه این نیازها در میان سازمان‌های مبتنی بر ارباب رجوع هنوز وجود دارد. به علاوه، پی برده شده است که این مدل برای سازمان‌ها در میانه فرایند تغییر جامع مناسب نیست.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: ASSESSING THE MATURITY OF PUBLIC CONSTRUCTION CLIENT ORGANISATIONS

Abstract

The construction sector is changing, and commissioning organisations have to rethink the way they approach the market. This is especially important for client organisations operating in the public domain, because of their role as change agent in the sector and their social responsibilities. The ‘Public Commissioning Maturity Model’ (PCMM), first presented in 2014, was created to raise awareness amount construction clients’ organisations to the range and width of their commissioning task. It provides a means to elicit discussion on the current and desired state of the organisation’s competences, thereby supporting these organisations in further professionalization. As a result of six workshop-based discussion sessions and five panel discussions, the value of the model was determined. In this paper, the validation path of the model in practice is described. The findings resulted in changes to improve the usability of the model for the construction sector, as well as alterations to increase the understanding of the model for workshop participants. Adjustments regarding stylistic issues and elements in the maturity model and supporting materials were also made. Applying the PCMM has proven to enable assessment of the current and desired organisational performance on different aspects of public commissioning by eliciting discussion and raising awareness. It is however not constituted for numerical ranking, sector-wide monitoring or benchmarking purposes, while these needs also exist among client organisations. Furthermore, it was found that the model is less suitable for organisations in the middle of a comprehensive change process.
دیدگاهتان را بنویسید