بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر تسهیم و اشتراک دانش

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 33

تعداد کلمات : 9500

مجله : International Journal of Information Management

انتشار : 2013

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
14 ژوئن 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1469 بازدید
28,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر تسهیم و اشتراک دانش از طریق وبلاگ‌های کارکنان

 چکیده و بخشی از مقدمه

وبلاگ‌ها توسط سازمان‌ها به عنوان ابزارها و شیوه های برقراری ارتباط و ابزار تسهیم دانش مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از زمان های گذشته، تحقیقات، استفاده از وبلاگ‌ها و جوامع مجازی را برای تسهیم دانش در نظر گرفته‌اند. با این وجود، در مورد عوامل مؤثر بر قصد تسهیم دانش در وبلاگ‌های کارکنان مطالعات اندکی صورت گرفته است. هدف این مقاله رسیدگی به این موضوع بر اساس نظر سنجی از ۱۷۵ شرکت کننده است. نتایج نشان می‌دهد که خود کارایی،، لذت ادراک شده، انتظارات برایند شخصی خاص و نگرش‌های فردی به تسهیم دانش ارتباط مثبتی با قصد تسهیم دانش در وبلاگ‌های کارکنان دارد(اشتراک دانش از طریق وبلاگ‌ها). از آن جا که اینترنت با زندگی روزمره انسانی تلفیق شده است (ویلد ۲۰۰۸)، ارتباطات سنتی به سمت شبکه بندی آنلاین و وب ۲ با استفاده از رسانه‌های اجتماعی نظیر وبلاگ‌ها، ویکی‌ها و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی حرکت کرده است. شرکت‌هایی نظیر ای بی ام، اینتل، Sap و اگزون از وبلاگ‌ها برای تسهیل ارتباطات داخلی و تعاملات مشتریان خارجی استفاده کرده‌اند (بالیس، مینگان و پاسینی ۲۰۰۷، وانگ و لین ۲۰۱۱)(اشتراک دانش از طریق وبلاگ‌ها).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Exploring the determinants of knowledge sharing via employee weblogs

Abstract

Weblogs have been used by organisations as both a communication means and a knowledge sharing tool. Traditionally, research has explored the use of weblogs and virtual communities for knowledge sharing. Nevertheless, relatively little has been published focusing on the factors that influence the intention to share knowledge in employee weblogs. This paper aims to address this gap based on a survey of 175 respondents. The results indicate that self-efficacy, perceived enjoyment, certain personal outcome expectations, and individual attitudes towards knowledge sharing are positively related to the intention of knowledge sharing in employee weblogs. Since the Internet has become integrated with daily human life (Wyld, 2008), traditional communications have moved to online networking and Web 2.0 using social media, such as blogs, wikis, and social networking sites. Companies such as IBM, Intel, SAP, and Exxon have adopted, for instance, weblogs to facilitate internal communication and external customer interactions
    دیدگاهتان را بنویسید