light box
امتیاز 2.65 بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر تسهیم و اشتراک دانش از طریق وبلاگ‌های کارکنان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 33
تعداد کلمات : 9500
مجله : International Journal of Information Management
انتشار : 2013
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر تسهیم و اشتراک دانش از طریق وبلاگ‌های کارکنان

 چکیده و بخشی از مقدمه

وبلاگ‌ها توسط سازمان‌ها به عنوان ابزارها و شیوه های برقراری ارتباط و ابزار تسهیم دانش مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از زمان های گذشته، تحقیقات، استفاده از وبلاگ‌ها و جوامع مجازی را برای تسهیم دانش در نظر گرفته‌اند. با این وجود، در مورد عوامل مؤثر بر قصد تسهیم دانش در وبلاگ‌های کارکنان مطالعات اندکی صورت گرفته است. هدف این مقاله رسیدگی به این موضوع بر اساس نظر سنجی از ۱۷۵ شرکت کننده است. نتایج نشان می‌دهد که خود کارایی،، لذت ادراک شده، انتظارات برایند شخصی خاص و نگرش‌های فردی به تسهیم دانش ارتباط مثبتی با قصد تسهیم دانش در وبلاگ‌های کارکنان دارد(اشتراک دانش از طریق وبلاگ‌ها). از آن جا که اینترنت با زندگی روزمره انسانی تلفیق شده است (ویلد ۲۰۰۸)، ارتباطات سنتی به سمت شبکه بندی آنلاین و وب ۲ با استفاده از رسانه‌های اجتماعی نظیر وبلاگ‌ها، ویکی‌ها و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی حرکت کرده است. شرکت‌هایی نظیر ای بی ام، اینتل، Sap و اگزون از وبلاگ‌ها برای تسهیل ارتباطات داخلی و تعاملات مشتریان خارجی استفاده کرده‌اند (بالیس، مینگان و پاسینی ۲۰۰۷، وانگ و لین ۲۰۱۱)(اشتراک دانش از طریق وبلاگ‌ها).

TITLE: Exploring the determinants of knowledge sharing via employee weblogs

Abstract

Weblogs have been used by organisations as both a communication means and a knowledge sharing tool. Traditionally, research has explored the use of weblogs and virtual communities for knowledge sharing. Nevertheless, relatively little has been published focusing on the factors that influence the intention to share knowledge in employee weblogs. This paper aims to address this gap based on a survey of 175 respondents. The results indicate that self-efficacy, perceived enjoyment, certain personal outcome expectations, and individual attitudes towards knowledge sharing are positively related to the intention of knowledge sharing in employee weblogs. Since the Internet has become integrated with daily human life (Wyld, 2008), traditional communications have moved to online networking and Web 2.0 using social media, such as blogs, wikis, and social networking sites. Companies such as IBM, Intel, SAP, and Exxon have adopted, for instance, weblogs to facilitate internal communication and external customer interactions

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی افزایش بازدهی و بهره وری سازمان با استفاده از تیم های خود مختار و رهبری چابک
    خـریـد محـصـول
    شبکه‌های اجتماعی و اجتناب از پرداخت مالیات (فرار مالیاتی): شواهدی از بهشت مالیاتی
    خـریـد محـصـول
    فرار و اجتناب از پرداخت مالیات شرکتی: آیا راه حل، شفافیت مالیاتی است؟
    خـریـد محـصـول
    همسو سازی راهبردهای زنجیره تأمین با عدم قطعیت‌های محصول
    خـریـد محـصـول
    بررسی فاکتورهای تاثیرگذار بر اجرای موفق تجارت الکترونیک
    خـریـد محـصـول
    مروری کامل بر علایم کروناویروس جدید در شرایط همه گیری جهانی COVID-19
    خـریـد محـصـول
    بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
    خـریـد محـصـول
    تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
    خـریـد محـصـول
    ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا