light box
امتیاز 2.93 اندیشکده ها، کسب و کار و جامعه‌ی مدنی: اصول و مبانی اخلاقی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 34
تعداد کلمات : 11800
مجله : Journal of Business Ethics
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:اندیشکده ها، کسب و کار و جامعه‌ی مدنی: اصول و مبانی اخلاقی ترویج ایدئولوژی‌های شرکت و سازمان

 چکیده  

 اندیشکده ها و سازمان‌های پژوهشی به بازیگران اقتصادی و سیاسی کلیدی در طی قرن بیستم تبدیل شده‌اند و ایجاد یک موضع سیاسی و فکری بین مؤسسات و نهاد های آکادمیک، دولت، جامعه‌ی مدنی و مناظرات عمومی در درخصوص سازمان و مدیریت می‌کنند. اندیشکده ها در زمینه‌هایی برای ایجاد شیوه‌های قابل قبول تفکر از نظر اجتماعی و سیاسی در مورد فعالیت اقتصادی و حقوق یا تعهدات شرکت‌ها فعال می‌باشند(اصول و مبانی اخلاقی ترویج ایدئولوژی). عملیات و اثرات آن‌ها در علوم سیاسی و تحلیل سیاسی تأیید و تحلیل شده است، با این حال، در مطالعات مدیریتی و سازمانی، آن‌ها به طور کلی نادیده گرفته می‌شوند. در این مقاله، ما به مرور منابع موجود در خصوص اندیشکده ها برای توسعه‌ی چارچوب سیاسی- اخلاقی بر اساس روابط جامعه‌ی مدنی- دولت می‌پردازیم که اشاره به اطلاعات تاریخی مربوط به اندیشکده ی برزیلی IPES دارد. ما نشان می‌دهیم که چگونه IPES در آوردن دیدگاههای نئولیبرالی آن زمان بحث برانگیز در مورد مدیریت و سازمان در بحث اصلی جریان سیاسی، جایی که می‌توان در مورد آنها بحث کرد و در نهایت به عنوان قانونی در نظر گرفته شد. ما اهمیت آموزش مدیریت و مدارس تجاری را با توجه به اندیشکده ها در توسعه تفسیر هژمونی طرفدار سرمایهداری از مسئولیت شرکتها یادآور می‌شویم و پیشنهاد می‌کنیم که این موضوع ارزش تحقیق بیشتری دارد. در نهایت شیوه‌ای برای پذیرش ایدئولوژی‌های طرفداری شرکت‌های مدنی، چگونگی تحقیق در مورد پیامدهای اخلاقی کارهایی که انجام می‌دهند، ارائه کرده و شیوه‌ای را برای این منظور ارائه می‌کنیم(اصول و مبانی اخلاقی ترویج ایدئولوژی).

Title: Think Tanks, Business and Civil Society: The Ethics of Promoting Procorporate Ideologies

Abstract

Think tanks became key political and economic actors during the twentieth century, creating and occupying an intellectual and political position between academic institutions, the state, civil society, and public debate on organization and management. Think tanks are especially active in setting frames for what constitutes politically and socially acceptable ways of thinking about economic activity and the rights or obligations of corporations. Their operation and infuence has been acknowledged and analysed in political science and policy analysis, but in organization and management studies they are almost entirely ignored. In this paper, we review the existing literature on think tanks to develop an ethical–political framework based on a Gramsci’s account of state–civil society relations, referring to historical case materials relating to a signifcant Brazilian think tank, the Instituto de Pesquisas e Estudos Sociais (IPES). We show how the IPES was successful in bringing then-controversial neoliberal perspectives on management and organization into mainstream political debate, where they could be discussed and ultimately accepted as morally and intellectually legitimate. We note the importance of management education and business schools with respect to think tanks in the development of a hegemonic pro-capitalist interpretation of corporate responsibility, and suggest this is worth more investigation. We conclude by outlining how think tanks are central to civil society acceptance of pro-corporate ideologies, how they might be researched regarding the ethical implications of the work they do, and how our approach provides a foundation for this.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا