light box
امتیاز 2.58 بررسی اثرات مداخله پزشکی بر روی اطفال مبتلا به ناتوانی و معلولیت یادگیری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 17
تعداد کلمات : 3600
مجله : IOSR Journal Of Humanities And Social Science
انتشار : 2013
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات مداخله پزشکی  بر روی اطفال مبتلا به ناتوانی و معلولیت یادگیری

 چکیده

 دراین مقاله، یک ارزیابی مداخله ای(۱) بر روی اطفال مبتلا به ناتوانی یادگیری با کودکان   (۲) برای اجرای یک ماژول مداخله بر روی نمونه (۳) ارزیابی تأثیر مداخله انجام  شد. در مجموع سی و هفت کودک که قبلاً با ناتوانی های یادگیری از مدارس پیش دبستانی رودراپور شناسایی شده بودند مورد مطالعه قرار گرفتند. راهبردهای مداخله برنامه ریزی شده به صورت هفتگی بر روی هر آزمودنی به مدت سه ماه به طور منظم اجرا شد و پس از آن پس آزمون با کمک چک لیست رفتاری برای ارزیابی تأثیر مداخله انجام شد. معلمان و والدین این کودکان نیز به صورت دوره ای برای ارزیابی تغییرات پس از مداخله در کودکان مصاحبه شدند. نتایج نشان داد که نارساخوانی و نارساخوانی پس از مداخله به طور معنی‌داری (۰۵/۰P<) بهبود یافتند. همچنین مشاهده شد که پسران پس از مداخله بهبود معنی داری (۰۵/۰>P) در ناتوانی های یادگیری داشتند. همچنین نتایج نشان داد که کودکان خانواده های هسته ای پس از مداخله به طور معنی داری بهبود یافته اند (۰۵/۰P<). اقدامات مورد استفاده توسط والدین و معلمان برای کمک به کودکان عمدتا متقاعد کننده، سرزنش، دلجویی و ارجاع متخصصان پس از مداخله مشاهده شد. بنابراین از نتایج مطالعه می توان نتیجه گرفت که ناتوانی های یادگیری را می توان با مداخله زودهنگام فشرده به طور قابل توجهی بهبود بخشید(اطفال مبتلا به ناتوانی و معلولیت).

Title: Impact of intervention on children with learning disabilities

Abstract

 An interventional study was carried out on children with learning disabilities with children (ii) To administer an intervention module on identified sample. (iii) To assess the impact of intervention. A total of thirty seven children already identified with learning disabilities from the pre-primary schools of Rudrapur were studied. Planned intervention strategies were implemented on the weekly basis on each subject for three months regularly, after that post testing was conducted with the help of Behavioral checklist to evaluate the impact of intervention. Teachers and parents of these children were also interviewed periodically to assess the changes after intervention in children. Results revealed that dyslexia and dyscalculia were improved significantly (P<0.05) after intervention. It was also observed that boys reflected significant (P<0.05) improvement in learning disabilities after intervention. Results also revealed that children from nuclear families were improved significantly (P<0.05) after intervention. Measures used by parents and teachers to help children were mainly convincing, scolding, consoling and referring specialists observed after intervention. Therefore from the results of the study it can be concluded that learning disabilities can be improved significantly with intensive early intervention.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
    خـریـد محـصـول
    فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
    خـریـد محـصـول
    ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
    خـریـد محـصـول
    کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
    خـریـد محـصـول
    پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
    خـریـد محـصـول
    آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
    خـریـد محـصـول
    چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
    خـریـد محـصـول
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا