light box
امتیاز 2.58 ایجاد اعتماد مشتری از طریق مسئولیت اجتماعی شرکت">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23
تعداد کلمات : 8800
مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:ایجاد اعتماد مشتری از طریق مسئولیت اجتماعی شرکت: اثرات اعتبار شرکت و تبلیغات دهان به دهان(شفاهی)

 چکیده

  برنامه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) به یکی از دغدغه های اصلی شرکت ها در سراسر جهان تبدیل شده است. برای بسیاری از شرکت ها، رفتار خوب با محیط زیست و جامعه برای عملکرد و اعتبار تجاری مهم است و این در برنامه های CSR آنها منعکس می شود. CSR تعهد یک شرکت برای در نظر گرفتن منافع کارکنان، مشتریان، سهامداران، جوامع و محیط زیست و در نظر گرفتن پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی فعالیت های تجاری خود است. CSR نقش مهمی در ایجاد ارتباط با مشتریان دارد. بنابراین، هدف اصلی این مطالعه تحلیل رابطه بین درک مشتری از CSR و اعتماد مشتری است. مدل این مطالعه دو متغیر میانجی، یعنی اعتبار شرکت و تبلیغات شفاهی را برای پیوند CSR به اعتماد مشتری در نظر می‌گیرد. این مطالعه از طرح پیمایش علی استفاده می کند. پاسخ دهندگان ۱۶۰ مصرف کننده بودند که محصولاتی را خریداری کرده و از برنامه های CSR یک شرکت جهانی غذا اطلاع داشتند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) برای آزمون فرضیه ها انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که CSR بر اعتماد مشتری تأثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این، CSR به طور مثبت بر اعتبار شرکت و تبلیغات شفاهی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که اعتبار شرکت تأثیر مثبتی بر تبلیغات شفاهی و اعتماد مشتری دارد. در حالی که اثر میانجی اعتبار و  تبلیغات دهان به دهان نیز بر رابطه بین CSR و اعتماد مصرف کننده تأثیر مثبت می گذارد. اعتبار خوب و تبلیغات شفاهی می تواند خریداران را به هم متصل کند و قدرت تامین کنندگان را افزایش دهد(اعتماد مشتری از طریق مسئولیت اجتماعی).

Title: Building Customer Trust through Corporate Social Responsibility: The Effects of Corporate Reputation and Word of Mouth

Abstract

 The corporate Social Responsibility (CSR) program has become one of the primary concerns of companies worldwide. For many companies, treating the environment and the community well is important to business practice and reputation, and this is reflected in their CSR programs. CSR is a company’s obligation to consider the interests of its employees, customers, shareholders, communities, and the environment and to consider the social and environmental consequences of their business activities. CSR plays an important role in relationship building with customers. Thus, the main purpose of this study is to analyze the relationship between customer perception of CSR and customer trust. The model of this study considers two mediating variables, i.e., company reputation and word of mouth to link CSR to customer trust. This study employs a causal survey design. The respondents were 160 consumers who have purchased products and knew about CSR programs of a global food company. Data analysis was using structural equation modeling (SEM) to test the hypotheses. The results of this study revealed that CSR negatively impacts customer trust. Furthermore, CSR positively impacts corporate reputation and word of mouth. Besides, this study found corporate reputation positively impacts word of mouth and customer trust. While the mediating effect of reputation and word of mouth also positively impacts the relationship between CSR and consumer trust. A good reputation and word of mouth could be connecting buyers and enhances the power of suppliers.

 

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
      خـریـد محـصـول
      ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
      خـریـد محـصـول
      بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
      خـریـد محـصـول
      الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
      خـریـد محـصـول
      فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
      خـریـد محـصـول
      رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
      خـریـد محـصـول
      تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
      خـریـد محـصـول
      بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا