light box
امتیاز 2.58 افسردگی و اضطراب در میان دانشجویان در طی عالم گیری کوید-۱۹ در بنگلادش">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 24
تعداد کلمات : 5500
مجله : PLOS ONE
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:افسردگی و اضطراب در میان دانشجویان در طی عالم گیری  کوید-۱۹ در بنگلادش: نظرسنجی  مقطعی  مبتنی بر وب

چکیده

  هدف از این مطالعه بررسی شیوع افسردگی و اضطراب در میان دانشجویان دانشگاه بنگلادش در طی بیماری همه گیر COVID-19 بود. همچنین هدف آن تعیین عوامل تعیین کننده افسردگی و اضطراب بود. در مجموع ۴۷۶ دانشجوی دانشگاه ساکن بنگلادش در این نظرسنجی مقطعی مبتنی بر وب شرکت کردند. یک پرسشنامه الکترونیکی استاندارد با استفاده از فرم گوگل ایجاد شد و لینک از طریق رسانه های اجتماعی – فیس بوک به اشتراک گذاشته شد. اطلاعات در سه سطح متوالی مانند تجزیه و تحلیل تک متغیره ، دو متغیره و چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. دانشجویان افسردگی و اضطراب بیشتری داشتند. گفته می شود حدود ۱۵٪ از دانش آموزان افسردگی متوسط ​​داشته اند ، در حالی كه ۱/۱۸٪ به شدت از اضطراب رنج می برده اند. رگرسیون لجستیک باینری نشان می دهد که دانشجویان ارشد افسردگی بیشتری دارند (OR = 2.886 ، ۹۵٪ CI = 0.961- 8.669).   انتظار می رود که هر دو دولت و دانشگاه ها بتوانند برای رفع پسرفتتحصیلی و مشکلات مالی برای کاهش افسردگی و اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه با هم همکاری کنند.

Title: Depression and anxiety among university students during the COVID-19 pandemic in Bangladesh: A web-based cross-sectional survey

Abstract

 The purpose of this study was to investigate the prevalence of depression and anxiety among Bangladeshi university students during the COVID 19 pandemic. It also aimed at identifying the determinants of depression and anxiety. A total of 476 university students living in Bangladesh participated in this cross-sectional web-based survey. A standardized equestionnaire was generated using the Google Form, and the link was shared through social media—Facebook. The information was analyzed in three consecutive levels, such as univariate, bivariate, and multivariate analysis. Students were experiencing heightened depression and anxiety. Around 15% of the students reportedly had moderately severe depression, whereas 18.1% were severely suffering from anxiety. The binary logistic regression suggests that older students have greater depression (OR = 2.886, 95% CI = 0.961– 8.669). It is also evident that students who provided private tuition in the pre-pandemic period had depression (OR = 1.199, 95% CI = 0.736–1.952). It is expected that both the government and universities could work together to fix the academic delays and financial problems to reduce depression and anxiety among university students.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
پایین دست راکتور زیستی: پیشرفت در بازیابی سوخت ها و مواد شیمیایی
خـریـد محـصـول
عدم قطعیت، دسترسی به بدهی و رفتار احتیاطی شرکت
خـریـد محـصـول
دیدگاه پزشکان در مورد آگاهی زنان از مشکلات سلامتی و رفتارهای زنان نسبت به پزشکان
خـریـد محـصـول
آینده معاملات آنلاین در صنعت خرده فروشی در زیمبابوه
خـریـد محـصـول
استراتژی های بازاریابی
خـریـد محـصـول
یادگیری وزن دهی شده بر اساس دشواری: رویکرد جدید شبه برنامه درسی
خـریـد محـصـول
درمان روانشناختی افسردگی در مراقبت های اولیه: پیشرفت های اخیر
خـریـد محـصـول
به سوی طراحی های جدید کمپرسور برگشت پذیر سه مرحله ای ۶: ۲
خـریـد محـصـول
مدیریت ریسک تجارت موبایل با استفاده از شبکه های اجتماعی در اردن
خـریـد محـصـول
بیماری های مادرزادی قلب
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا