light box
امتیاز 2.58 اقدام و عملکرد استراتژیک شرکت های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط در کنیا">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 17
تعداد کلمات : 5800
مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT
انتشار : 2021
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:اقدام و عملکرد استراتژیک شرکت های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط در کنیا

 چکیده

 بخش لبنیات نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کنیا دارد. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها در این بخش، به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط، همچنان با چالش‌های عملکردی مانند رقابت از بازار غیررسمی شیر غیرقانونی، دسترسی به بازارها و موانع بالای صنعت، محیط سیاست‌گذاری ضعیف و غیره مواجه هستند. اگرچه اقدامات استراتژیک هم در عمل و هم از نظر علمی مورد توجه قرار گرفته است، تأثیر آن بر عملکرد شرکت‌های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط ​​نامشخص است. این مطالعه به دنبال تعیین تأثیر اقدام استراتژیک بر عملکرد شرکت‌های پردازش دفتر خاطرات کوچک و متوسط ​​در کنیا بود. این مطالعه بر روی مدل کارت امتیازی متوازن تثبیت شد و یک فلسفه پژوهشی پوزیتیویسم را اتخاذ کرد. از طرح‌های تحقیق توصیفی و تبیینی استفاده شد. سرشماری انجام شد. داده‌های اولیه از مدیر اجرایی، مدیر مالی، مدیر بازاریابی و مدیران تولید جمع آوری شد. برای توضیح ویژگی‌های داده‌ها از آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار و برای آزمون تأثیر اقدام استراتژیک بر عملکرد شرکت از رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که اقدام استراتژیک تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد شرکت‌های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط ​​در کنیا دارد. بنابراین تصور می‌شود که اقدام استراتژیک یک عامل محرک کلیدی در عملکرد شرکت‌های فرآوری لبنی کوچک و متوسط ​​در کنیا از طریق قابلیت‌ها و فعالیت‌های مدیران در فرآیند اجراست که به ایجاد مزیت رقابتی شرکت‌ها کمک می‌کند. این مطالعه با پر کردن شکاف‌های زمینه‌ای، تجربی و مفهومی شناسایی‌شده در ادبیات به مجموعه دانش کمک می‌کند و ارتباطی بین اقدام استراتژیک و عملکرد شرکت‌های فرآوری لبنی کوچک و متوسط ​​در کنیا ایجاد می‌کند. این مطالعه توصیه می‌کند که شرکت‌های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط ​​در کنیا باید روی برندهای خود سرمایه‌گذاری کنند، عملیات تجاری را ساده‌تر کنند و به‌طور استراتژیک منابع را به فعالیت‌های مختلف شرکت اختصاص دهند تا عملکرد شرکت را افزایش دهند.

Title: Strategic Action and Performance of Small and Medium Sized Dairy Processing Firms in Kenya

Abstract

 The dairy sector plays a crucial role in the economic growth and development of Kenya. However, many firms in the sector, especially the small and medium sized, continue to face performance challenges such as competition from unregulated informal milk market, accessing markets and high industry barriers, poor policy environment among others. Although strategic action has received attention both in practice and scholarly, its effect on the performance of small and medium sized dairy processing firms remains uncertain. This study sought to determine the effect of strategic action on performance of small and medium sized diary processing firms in Kenya. The study was anchored on the balanced score card model and adopted a positivism research philosophy. Descriptive and explanatory research designs were used. A census survey was conducted. Primary data was collected from the chief executive officer, finance manager, marketing manager and production managers. Descriptive statistics such as mean and standard deviation were used to explain data characteristics and multiple regressions were used to test the effect of strategic action on firm performance. The results showed that strategic action has a positive significant effect on performance of small and medium sized dairy processing firms in Kenya. It is thus perceived that strategic action is a key driving factor in the performance of small and medium sized dairy processing firms in Kenya through the capabilities and activities of managers in the implementation process that aids building of competitive advantage of the firms. The study contributes to the body of knowledge by filling contextual, empirical, and conceptual gaps identified in literature and establishes a link between strategic action and performance of small and medium sized dairy processing firms in Kenya. The study recommends that small and medium sized dairy processing firms in Kenya should invest in their brands, simplify business operations and strategically allocate resources to various firm activities to enhance firm performance.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    استفاده از تحلیل اکسرژی و انرژی به منظور شبیه سازی عددی
    خـریـد محـصـول
    احیای میکروارگانیسم‌های روده بزرگ بعد از تجویز آنتی بیوتیک
    خـریـد محـصـول
    میزان آسیب و ضربه مغزی ناشی از اسب سواری
    خـریـد محـصـول
    کیفیت تصمیم گیری استراتژیک در سازمان‌های دولتی: چشم انداز پردازش اطلاعات
    خـریـد محـصـول
    مطالعه همبستگی‌های بین خویشتن، اجتماع و سمبل‌ها
    خـریـد محـصـول
    راهبرد هدایت تقاضای CCN به عنوان الگوی راهزنی چند دست با تاخیر
    خـریـد محـصـول
    تنظیم دستمزد و قیمت: شواهد جدید از شرکت های اروگوئه
    خـریـد محـصـول
    تأثیر سیاست پولی ایالات متحده بر نرخ های ارز کنترل شده و نظام های ارزی میخکوب
    خـریـد محـصـول
    تأثیر پشتیبانی مدیریت ارشد شرکت بر عملکرد پروژه در شرکت های دولتی منتخب در کنیا
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی چالش های پیش روی صنعت گردشگری و هتلداری در زیمبابوه
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا