عنوان فارسی کتاب: ارزیابی ریسک برای ایمنی و امنیت زیرساخت آب

 

چکیده

پس از یک سری حملات  تروریستی هماهنگ   شده علیه ایالات متحده در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱،    مهم‌ترین مأموریت  ملی، اطمینان از اثر بخشی اقدامات  حفاظتی  از زیر ساخت های حیاتی مهم و ملی بود. امنیت مخازن  آب،  موضوع با بیشترین اولویت برای  سازمان‌های نظارتی،  ذی نفعان محیط زیست و   کل مردم جهان محسوب می‌شود. در نتیجه، فرمان اجراییEO 13010،  زیرساخت آب را به عنوان یکی از  هشت  زیرساخت ملی مهم،  در نظر گرفته است. پس از حملات تروریستی،  قانون میهن پرستی ایالات متحده  (P.L. 107–۵۶) ، قانون امنیت داخلی ۲۰۰۲ (PL 107–۲۹۶ ، بخش ۲٫۴) ، و دستورالعمل ریاست جمهوری امنیت میهن ۷ (HSPD -7) زیرساخت‌های آب را به عنوان یکی از ۱۸ زیرساخت جداگانه مهم برای امنیت ایالات متحده  در نظر گرفت. تخریب منابع آب زیر زمینی و  سیستم‌های آبرسانی  شهری- از طریق  استفاده از تهدیدات شیمیایی مرگبار که به سختی قابل  پاک سازی هستند،  انفجار در تاسیسات تصفیه‌ی آب، انفجار در سدها و مخازن و انفجار در تاسیسات پتروشیمی نزدیک منابع آب- موجب ایجاد تلفات  جمعی،  ایجاد اثرات سلامت فاجعه بار شده، موجب ایجاد آشفتگی در امنیت ملی یا منطقه‌ای، آسیب برگشت ناپذیر به سیستم آب  گردیده، موجب اختلال در زیرساخت صنعت پایین دست و  تخریب اقتصادی مشابه با استفاده از  نابودی ناشی از تسلیحات جمعی(WMD) می‌شود. بر اساس  مرور منابع، حفاظت  ناکافی در  برابر عملیات تروریسمی  علیه زیر ساخت  های آبی و فناوری   کمی برای اطمینان از ایمنی و امنیت  وجود دارد. این اقدامات حفاظتی آنچنان نیاز هستند که  متخصصان امنیت داخلی، مدیران، مهندسان،  دانشمندان و متخصصان می‌توانند ارزیابی ریسک را در  سیاست گذاری‌هایی لحاظ کنند که ابزارهایی  را برای  حفاظت زیر ساخت های آبی ارائه کرده ضمن این که ابزاری انعطاف پذیر را برای   بهره گیری از نهاده‌های عمومی فراهم می‌کند.

Title: Risk Assessment for Water Infrastructure Safety and Security

Abstract: 

After the September 11, 2001, series of coordinated terrorist attacks against the United States, the utmost national mission is ensuring the effectiveness of safeguard measures protecting critical national infrastructure. Security of water reserves is a matter of the highest priority for governing agencies, environmental stakeholders, and the general populace worldwide. Consequently, Executive Order (EO) 13010 designated water infrastructure as one of the eight critical national infrastructures. After the terrorist attacks, the USA PATRIOT Act of 2001 (P.L. 107–56), Homeland Security Act of 2002 (P.L. 107–296, Section 2.4), and Homeland Security Presidential Directive 7 (HSPD-7) designated water infrastructure as one of 18 separate infrastructures vital to the security of the United States. Destruction of groundwater resources and the urban water supply system—through using deadly chemical threats that are difficult to remove, blasting water supply treatment facilities, blasting reservoirs/dams, and exploding petrochemical facilities adjacent to water resources—would likely create mass casualties, cause catastrophic health effects, create chaos in regional or national security, cause irreversible damage to the water system, disrupt the downstream industry infrastructure, and cause economic destruction comparable to that from the use of a weapon of mass destruction (WMD). Based on review of the literature, there is inadequate protection against acts of terrorism on water infrastructure and scarce technology for ensuring safety and security. Such protective measures are urgently needed so that homeland security professionals, managers, engineers, scientists, and experts can incorporate risk assessment in policy making that provides tools for water infrastructure protection, while providing a flexible vehicle for incorporating public input.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اثر واسطه‌ای عملیات منابع انسانی راهبردی بر مدیریت دانش و عملکرد شرکتی
خـریـد محـصـول
خود مدیریتی چند سطحی در مدارس: توسعه بیشتر مدیریت مدرسه محور در هنک کنگ
خـریـد محـصـول
سازمان دهی نسبی و ارتباطی سامانه ها و زیست بوم های کارآفرینانه
خـریـد محـصـول
مدیریت تغییر در تحویل پروژه های پیچیده: مدیریت پیکر بندی، اطلاعات دارایی
خـریـد محـصـول
رابطه عملکرد- خلاقیت: چگونه پاداش دهی موجب بروز خلاقیت می‌شود
خـریـد محـصـول
تعاریف تاب آوری اجتماع: یک تجزیه تحلیل
خـریـد محـصـول
اندازه گیری ساختار و روش های اعتبارسنجی در MIS و تحقیقات رفتاری
خـریـد محـصـول
عوامل مؤثر بر کارایی و پذیرش سیستم‌های گزینش الکترونیک
خـریـد محـصـول
بهینه سازی مدیریت پایه های Pinussylvestris L. هم سال در گالیسیا، شمال غرب اسپانیا
خـریـد محـصـول
چالش‌ها و راهبردهای مدیریت جهانی منابع انسانی: مطالعه موردی از ایالات متحده و کانادا
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا