light box
امتیاز 3.46 روش‌های برآورد هزینه برای زیر ساخت های حمل و نقل: منابع سیستماتیک">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 11
تعداد کلمات : 3600
مجله : Procedia Engineering
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:روش‌های برآورد هزینه برای زیر ساخت های حمل و نقل: یک مرور منابع سیستماتیک

 چکیده

 امروزه، پول بسیار زیادی صرف سرمایه گذاری در زمینه پروژه‌های زیرساختی در بخش حمل و نقل می‌شود. این موضوع به شدت برای تصمیم گیران و سیاست گذاران جذاب است. به خصوص این که هزینه پروژه (طرح) یکی از بحث انگیزترین عوامل می‌باشد. هدف این مقاله بررسی انواع مختلف روش‌های برآورد هزینه مورد استفاده در پروژه‌های حمل و نقل، شناسایی ویژگی‌هایی که موجب شده است تا آن‌ها برای یک زیر ساخت خاص منحصر به فرد شوند و در نهایت مطالعه کاربرد آن‌ها در زمینه زیر ساخت حمل و نقل می‌باشد(برآوردهزینه برای زیرساختهای حمل و نقل). به علاوه در این مقاله مرور منابعی برای بررسی این که آیا یک روند تغییر در استفاد از روش‌های برآورد هزینه به مرور زمان وجود داشته یا خیر و بررسی کاربرد روش‌ها در هر زیر ساخت حمل و نقل، انجام می‌شود. این مطالعه از یک مرور منابع سیستماتیک (ایجاد مکعب داده، فیلترینگ دده ها با استفاده از خوشه‌های اولیه و ثانویه، تحلیل محتوی) برای در نظر گرفتن تعداد زیادی از روش‌های برآورد و تخمین استفاده کرد. برای یافتن یک روند تغییر، این مطالعه اقدام به تحلیل داده‌های کمی برای بررسی فراوانی هر روش در شیوه‌های مختلف زیر ساخت حمل و نقل کرد. در نتیجه، مرور منابع ما نشان داد که ۱۲ روش برآورد هزینه وجود دارد و با سه ویژگی اصلی برآورد هزینه در مورد آن بحث کرده است: صحت، قابلیت کاربرد/کاربرد پذیری/ سهولت درک. تحلیل کمی نشان داد که روش‌های پارامتریک، روش‌های شبکه‌های عصبی مصنوعی و هزینه واحد از رایج‌ترین روش‌ها برای زیر ساخت های حمل و نقل می‌باشند. به علاوه بیشترین و متنوع‌ترین روش‌های برآورد هزینه در پروژه‌های زیر ساخت جاده‌ای استفاده شده‌اند(برآوردهزینه برای زیرساختهای حمل و نقل).

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات کشاورزی – منابع طبیعی ملاحظه کنید.

 

مدل های مدیریت آبخوان ساحلی: مروری جامع در خصوص توسعه مدل

عنوان فارسی مقاله: مدل های مدیریت آبخوان ساحلی: مروری جامع در خصوص توسعه مدل  چکیده  تقاضا برای آب شیرین با افزایش جمعیت دنیا به شکلی هشدار دهنده در حال افزایش است. به منظور رفع تقاضای افزایش یافته، بهره برداری بیش از حد از منابع آب زیر زمینی در بسیاری از بخش های دنیا اجتناب ناپذیر

 

کاربرد تکنیک انتقال موجک در هیدرولوژی

عنوان فارسی مقاله:  کاربرد تکنیک انتقال موجک در هیدرولوژی – یک مرور مختصر  چکیده  اخیراً، تحلیل تبدیل موجک به یک ابزار تحلیل محبوب و رایج به دلیل توانایی تشریح هم زمان اطلاعات مکانی و زمانی در داخل سیگنال تبدیل شده است. این روش بر نقیصه‌ها و کمبودهای تحلیل فوریر فائق آمده است چرا که طیف

 

مدل سازی ANN(شبکه عصبی مصنوعی) و ANFIS تحلیل روند خرابی

عنوان فارسی مقاله:   مدل سازی ANN(شبکه عصبی مصنوعی) و ANFIS تحلیل روند خرابی در شبکه توزیع آب شهری  چکیده  نشت خط لوله یکی از مسائل مهم اساسی مؤثر بر سیستم توزیع آب شهری از دیدگاه زیست محیطی و اقتصادی است. متاسفانه، دیتابیس‌های بزرگ ضروری در هند برای جایگزینی کامل لوله‌ها حفظ نمی‌شود. در این وضعیت،

 

ارزیابی پروژه های مدیریت ارضی در کشورهای در حال توسعه

عنوان فارسی مقاله: ارزیابی پروژه های  مدیریت ارضی در کشورهای در حال توسعه  چکیده هدف از این مقاله بازبینی رویکردهای متفاوت جهت ارزیابی و مقایسه عملکرد مدیریت اراضی و پروژه های عنوان بندی شده در کشورهای در حال توسعه است. در این مقاله مطالعات انجام گرفته توسط محققین مختلف جهت تعیین رویکردهای معمول جمع آوری

 

بررسی مدل‌های فرسایش و انتقال رسوب

عنوان فارسی مقاله: بررسی مدل‌های فرسایش و  انتقال رسوب  چکیده اطلاعات در خصوص رسوب و عناصر مغذی خارج شده از حوزه‌ها در ارتباط با فرایندهای فرساینده مربوطه، برای مدیران و تصمیم­گیران حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است. مدل‌های زیادی برای بررسی این فرایندها موجود می‌باشند. با این حال، این مدل‌ها به طور قابل توجهی از

 

نیازمندی های سازمانی برای ارزیابی اثرات تجمعی و مدیریت

عنوان فارسی مقاله: نیازمندی های سازمانی برای ارزیابی اثرات تجمعی و مدیریت: درس هایی از یک حوزه مرزی در کانادا  چکیده آبخیزها تحت فشار فزاینده اثرات انباشته زیست محیطی ناشی از اختلالات آب و زمین به دلیل عوامل انسانی و طبیعی می باشند.با این وجود، در حالی که علم حوزه ارزیابی اثرات تجمعی و مدیریت

 

ارزیابی سیاست‌گذاری زیست محیطی: تجاربی در کشور هلند

عنوان فارسی مقاله: ارزیابی سیاست‌گذاری زیست محیطی: تجاربی در کشور هلند  چکیده در بسياري از كشورها يك بحث مداومي بر سر انتخاب مجموعه مناسبي از شاخص‌ها براي ارزيابي اثربخشي سياست‌گذاری زيست محيطي و پايداري پیشرفت‌هاي رايج وجود دارد. تجارب كشور هلند در دهه‌هاي گذشته نشان داده است كه اين هرگز پايان منازعه نيست. اولويت‌هاي سياسي

 

رويكرد سيستمی برای مديريت منابع طبيعی

عنوان فارسی مقاله: يك رويكرد سيستمی براي ارزيابی اقدامات مديريت منابع طبيعی  چکیده تطبيق يك نمونه جديد براي سياستگزاري زيست محيطي و منابع طبيعي كه بر تغيير مداوم، سازگاري و یادگیری تأكيد مي كند يك رويكرد جديد براي ارزشيابي می طلبد تا اصلاحات را قادر سازد كه اين اقدامات را براي استفاده منابع پايدار توزيع

 

تلفیق خدمات اکوسیستم در ارزیابی اثرات زیست محیطی

عنوان فارسی مقاله: تلفیق خدمات اکوسیستم در ارزیابی اثرات زیست محیطی: یک رویکرد تحلیلی-رایزنانه (مشورتی)  چکیده  فنون تحلیلی-مشورتی (رایزنانه) به عنوان یک رویکرد مطلوب برای ارزش گذاری خدمات اکوسیستم پیشنهاد شده‌اند، با این حال این فنون هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارند. این مقاله به توسعه ارزش گذاری خدمات اکوسیستم در فرایند ارزیابی اثرات

 Title: Cost Estimation Methods for Transport Infrastructure: A Systematic Literature Review

Abstract

Nowadays, large amount of money is invested on infrastructure projects within transport section. This attracts policy and decision makers a lot. Especially, project cost is one of the most discussed factors. This paper aims to investigate different types of cost estimation methods used in transport projects, identify their attributes that make them unique to specific infrastructure, and finally study their applications on transport infrastructure. In addition, the research looked to see if there is trend change on using cost estimation methods over time and checked the applications of methods in each transport infrastructure. The study used a systematic literature review (date cube creation, data filtering using primary and secondary search clusters, content analysis, etc.) to include as many estimation methods as possible. To find the trend, the study carried out a quantitative data analysis to investigate the frequency of each method over time in different modes of transport infrastructure. As a result, the research identified about 12 cost estimation methods and discusses them with three major cost estimation attributes i.e. accuracy, usability/application and easiness to understand. The quantitative analysis showed that parametric, Artificial Neural Networks and unit cost methods are the most used methods across the transport infrastructure. In addition, road infrastructure projects received the highest diversity and frequency of the cost estimation methods.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بررسی همبستگی و ارتباط بین خدمات دهی آنلاین و برخط، اعتماد و نیت و قصد خرید مشتریان
خـریـد محـصـول
تلفیق کننده های سرمایه فکری سازمانی
خـریـد محـصـول
تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان
خـریـد محـصـول
ابعاد فرهنگی و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه موردی فرافرهنگی
خـریـد محـصـول
طراحی به عنوان یادگیری- یا خلق دانش- مدل SECI
خـریـد محـصـول
بررسی فاکتور های موثر بر مدیریت منابع انسانی و فرآیند بهبود خدمات رسانی
خـریـد محـصـول
دانلود پاورپوینت اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
خـریـد محـصـول
اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی به عنوان عوامل ضد میکروبی
خـریـد محـصـول
بررسی تاثیر کادمیوم بر روی جذب و انتقال عناصر غذایی در پیازچه خوراکی
خـریـد محـصـول
تضاد منافع بر سر ابعاد سودمند و نامطلوب (مضر) کهور(Prospis spp) در ایالات متحده
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا