بررسی اثرات جهت گیری بازار داخلی بر روی پیامد های بیرونی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 44

تعداد کلمات : 15000

مجله : Journal of Service Theory and Practice

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
17 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1238 بازدید
18,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات جهت گیری بازار داخلی  بر روی پیامد های بیرونی:  نقش میانجی و تعدیل کننده ی دیدگاه های کارمندان

 چکیده  

زمینه و هدف – این مقاله به دنبال بررسی تأثیر محتمل بازاریابی درونی (نمایانگر جهت گیری بازار داخلی (IMO)) بر نتایج مشتری بیرونی (کیفیت ادراک شده از خدمات و رضایت مشتری) با نقش میانجی دیدگاه‌های کارمندان (رضایت از کار و شغل، اعتماد و تعهد) که در بر گیرنده‌ی کیفیت روابط است می‌باشد(بررسی اثرات جهت گیری بازار داخلی).

روش – محققان از روش‌های دو تایی یا دو دویی بهره برده و ۲۴۴ بيمار (ميانگين سه بيمار) در پنج بيمارستان اسپانيا قرار دارند. محققان برای آزمایش روابط مدل از مدل سازی معادلات ساختاری (EQS6.1) استفاده کردند

نتایج – نتایج فرضیات ارائه شده در مدل، به استثنای تأثیر IMO بر تعهد را اثبات می‌کند. اختلافات معنیدار در برخی از روابط با توجه به تجربه کارمند نیز تأیید می‌شود.

نقاط ضعف و اهمیت پژوهش – این مقاله تجزیه و تحلیل فعالیت‌های خدماتی را در یک منطقه بررسی کرده است. برای سنجش متغیرهای مدل تنها از داده‌های ادراکی استفاده شد.

اهمیت عملی – سازمان‌های خدماتی باید IMO را استفاده کنند زیرا این امر برای ایجاد یک تجربه عالی مشتری مؤثر است. علاوه بر این، مدیران هنگام تصمیم گیری باید نیازهای کارکنان خود را در نظر داشته باشند.

اصالت / ارزش – این مقاله با نشان دادن، برای اولین بار نقش میانجی کیفیت روابط در تأثیر IMO بر نتایج خارجی به ادبیات کمک می‌کند. به علاوه این اولین مقاله در بازاریابی داخلی است که می‌تواند تفاوت عواقب IMO با توجه به تصدی کارمندان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The influence of internal market orientation on external outcomes:The mediating role of employees’ attitudes

Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to analyse the possible influence of internal marketing (represented by internal market orientation (IMO)) on external customer outcomes (perceived service quality and customer satisfaction) through the mediating role of employees’ attitudes (job satisfaction, trust and commitment) that comprise relationship quality. Design/methodology/approach – The authors employ a dyadic methodology, with 244 dyads (employee-the average of his/her three patients) at the outpatient services of five Spanish hospitals. The authors use structural equation modelling (EQS6.1) to test the relationships of the model. Findings – The results corroborate the hypotheses proposed in the model, with the exception of the influence of IMO on commitment. Significant differences in some relationships, depending on the experience of the employee, are also corroborated. Research limitations/implications – The paper analyses one service activity in the same region. Only perceptual data are used to measure the variables of the model. Practical implications – Service companies should consider IMO because it contributes to creating an excellent customer experience. Furthermore, managers should bear in mind their employees’ needs when taking decisions. Originality/value – This paper contributes to the literature by demonstrating, for the first time, the mediating role of relationship quality in the influence of IMO on external outcomes. It is also the first paper in internal marketing to analyse the differences in the consequences of IMO according to employee tenure.

دیدگاهتان را بنویسید