light box
امتیاز 2.93 بررسی اثرات جهت گیری بازار داخلی بر روی پیامد های بیرونی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 44
تعداد کلمات : 15000
مجله : Journal of Service Theory and Practice
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات جهت گیری بازار داخلی  بر روی پیامد های بیرونی:  نقش میانجی و تعدیل کننده ی دیدگاه های کارمندان

 چکیده  

زمینه و هدف – این مقاله به دنبال بررسی تأثیر محتمل بازاریابی درونی (نمایانگر جهت گیری بازار داخلی (IMO)) بر نتایج مشتری بیرونی (کیفیت ادراک شده از خدمات و رضایت مشتری) با نقش میانجی دیدگاه‌های کارمندان (رضایت از کار و شغل، اعتماد و تعهد) که در بر گیرنده‌ی کیفیت روابط است می‌باشد(بررسی اثرات جهت گیری بازار داخلی).

روش – محققان از روش‌های دو تایی یا دو دویی بهره برده و ۲۴۴ بيمار (ميانگين سه بيمار) در پنج بيمارستان اسپانيا قرار دارند. محققان برای آزمایش روابط مدل از مدل سازی معادلات ساختاری (EQS6.1) استفاده کردند

نتایج – نتایج فرضیات ارائه شده در مدل، به استثنای تأثیر IMO بر تعهد را اثبات می‌کند. اختلافات معنیدار در برخی از روابط با توجه به تجربه کارمند نیز تأیید می‌شود.

نقاط ضعف و اهمیت پژوهش – این مقاله تجزیه و تحلیل فعالیت‌های خدماتی را در یک منطقه بررسی کرده است. برای سنجش متغیرهای مدل تنها از داده‌های ادراکی استفاده شد.

اهمیت عملی – سازمان‌های خدماتی باید IMO را استفاده کنند زیرا این امر برای ایجاد یک تجربه عالی مشتری مؤثر است. علاوه بر این، مدیران هنگام تصمیم گیری باید نیازهای کارکنان خود را در نظر داشته باشند.

اصالت / ارزش – این مقاله با نشان دادن، برای اولین بار نقش میانجی کیفیت روابط در تأثیر IMO بر نتایج خارجی به ادبیات کمک می‌کند. به علاوه این اولین مقاله در بازاریابی داخلی است که می‌تواند تفاوت عواقب IMO با توجه به تصدی کارمندان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

Title: The influence of internal market orientation on external outcomes:The mediating role of employees’ attitudes

Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to analyse the possible influence of internal marketing (represented by internal market orientation (IMO)) on external customer outcomes (perceived service quality and customer satisfaction) through the mediating role of employees’ attitudes (job satisfaction, trust and commitment) that comprise relationship quality. Design/methodology/approach – The authors employ a dyadic methodology, with 244 dyads (employee-the average of his/her three patients) at the outpatient services of five Spanish hospitals. The authors use structural equation modelling (EQS6.1) to test the relationships of the model. Findings – The results corroborate the hypotheses proposed in the model, with the exception of the influence of IMO on commitment. Significant differences in some relationships, depending on the experience of the employee, are also corroborated. Research limitations/implications – The paper analyses one service activity in the same region. Only perceptual data are used to measure the variables of the model. Practical implications – Service companies should consider IMO because it contributes to creating an excellent customer experience. Furthermore, managers should bear in mind their employees’ needs when taking decisions. Originality/value – This paper contributes to the literature by demonstrating, for the first time, the mediating role of relationship quality in the influence of IMO on external outcomes. It is also the first paper in internal marketing to analyse the differences in the consequences of IMO according to employee tenure.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه
خـریـد محـصـول
راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
خـریـد محـصـول
ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین
خـریـد محـصـول
اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
خـریـد محـصـول
کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
خـریـد محـصـول
تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
خـریـد محـصـول
اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
خـریـد محـصـول
کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
خـریـد محـصـول
حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
خـریـد محـصـول
بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا