light box
امتیاز 2.93 بررسی شبکه اجتماعی سازمانی: دیدگاه مدیریت دانش">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 25
تعداد کلمات : 8900
مجله : International Journal of Information Management
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی شبکه اجتماعی سازمانی: دیدگاه مدیریت دانش

 چکیده  

 نقش دانش پایدار کارکنان و مشارکت آن‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی برای مادی سازی و تحقق مزایای سازمانی از شبکه‌های اجتماعی سازمانی لازم است. این مقاله از دیدگاه مدیریت دانش در خصوص شبکه اجتماعی سازمانی بهره می‌برد. از طریق رویکرد روش‌های ترکیبی ما به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه کارکنان از شبکه اجتماعی سازمانی استفاده می‌کنند و چگونه این استفاده را ارزشگذاری می‌کنند. با یک تحلیل محتوی کیفی، ما پنج کاربرد شبکه اجتماعی سازمانی را شناسایی می‌کنیم یعنی حل مسئله، ایده‌ها و بحث در مورد کار، رویدادها و به روز رسانی‌ها، مدیریت کار و گفت و گو های غیر رسمی. نتایج نشان می‌دهد که تولید و کسب ایده‌های جدید برای کار با مشارکت در بحث‌ها و راه حل یابی برای مسائل کاری، از منابع کلیدی ارزش محسوب می‌شوند. هم چنین نتایج نشان می‌دهد که کاربردهای شبکه اجتماعی سازمانی کار محور و اجتماعی در هم تنیده‌اند. از این روی بحث‌های غیر رسمی در شبکه اجتماعی سازمانی برای استفاده‌های منفعت طلبانه مناسب هستند. در نهایت، از این روی مزیت ویژه شبکه اجتماعی سازمانی نسبت به انجمن‌های بحث و منابع اطلاعاتی، این است که چگونه شبکه اجتماعی سازمانی کاربران را قادر به دست یابی به همزمان به اهداف کاری و اجتماعی می‌کند. مطالعه ما یک دیدگاه کلی در خصوص از استفاده از شبکه اجتماعی سازمانی و دستور العمل آن برای توسعه سیاست‌های شبکه اجتماعی سازمانی سازمانی ارائه می‌کند.

Title: Enterprise social networking: A knowledge management perspective

Abstract

+Employees’ sustained knowledge contributions and their engagement in the platform is needed to materialize the organizational benefits from enterprise social networking (ESN). This paper adopts a knowledge management perspective on ESN. Through a mixed methods approach we examine how employees use ESN and the value of these uses. With a qualitative content analysis we identify five uses of ESN, problem solving, ideas and work discussion, events and updates, task management, and informal talk. With a survey we further show how these uses drive value of ESN. The results demonstrate that generating and obtaining new ideas for work by participating in discussions and finding solutions for work-related problems are the key sources of value. The results further show that the socially and work-oriented ESN uses are closely intertwined. Hence, the informal discussions in ESN are a lubricant for more utilitarian uses that should not be crowded out from the platform. Finally, we theorize that a specific advantage of ESN over information repositories and discussion forums is how ESN enables users to meet their social and work-related goals simultaneously. Our study offers a granular view of ESN use and guidance for developing organizational ESN policies.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا