light box
امتیاز 2.93 بررسی مدیریت ارتباط با مشتری (۱۹۹۲-۲۰۰۲)">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 29
تعداد کلمات : 7600
مجله : Marketing Intelligence & Planning
انتشار : 2005
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بررسی مدیریت ارتباط با مشتری (۱۹۹۲-۲۰۰۲): یک مرور منابع آکادمیکی و طبقه بندی

 چکیده  

 هدف- برای مرور منابع مطالعات دانشگاهی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری یک کتاب شناسی جامع و نیز روش طبقه بندی منابع ارائه خواهد شد.

 طرح/روش/ رویکرد- طیف وسیعی از دیتابیس‌های آنلاین برای ارائه فهرستی جامع از مقالات ژورنالی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری جست و جو شدند. شش صد مقاله شناسایی شده و از نظر اهمیت و ارتباط مستقیم خود با مدیریت ارتباط با مشتری مرور و بازنگری شدند. دویست و پنج مقاله انتخاب شد. هر یک از این مقالات بیشتر مورد باز نگری قرار گرفته و طبقه بندی شدند. فرایند مرور و طبقه بندی به طور مستقل تأیید و صحت سنجی شد. همه مقالات به مقوله‌های اصلی و فرعی بر اساس هدف اصلی مقاله تخصیص داده شدند.

یافته‌ها: مقالات و تحقیق بر روی مدیریت ارتباط با مشتری به ۵ دسته اصلی (مدیریت ارتباط با مشتری: عمومی، بازار یابی، فروش، خدمات و پشتیبانی، فناوری اطلاعات و IS) و ۳۴ دسته فرعی طبقه بندی می‌شوند. رایج‌ترین زمینه‌های پوشش داده شده توسط مقالات در دسته فرعی از مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه ریزی و راهبرد و مدیریت ارتباط با مشتری پوشش داده شده و بعد از مقالات مربوط به نرم افزار، ابزار و سیستم‌ها، داده کاوی، مدیریت دانش و تجارت الکترونیک در نظر گرفته شدند(بررسی مدیریت ارتباط با مشتری).

 اصلیت/ ارزش: این اولین مرور منابع دانشگاهی بر روی تحقیقات CRM می‌باشد. کتاب شناسی یک دیتابیس مهم از منابع در بین سال‌های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۲ با ۸۹ مجله ارائه می‌کند. رویکرد طبقه بندی ابزاری را برای مفهومی سازی پوشش مدیریت ارتباط مشتری و محبوبیت نسبی زمینه‌های اصلی مدیریت ارتباط با مشتری ارائه می‌کند.

Title: Customer relationship management research (1992 2002): An academic literature review and classification

Abstract

Purpose – To review the academic literature on customer relationship management (CRM), provide a comprehensive bibliography and propose a method of classifying that literature. Design/methodology/approach – A range of online databases were searched to provide a comprehensive listing of journal articles on CRM. Six hundred articles were identified and reviewed for their direct relevance to CRM. Two hundred and five articles were subsequently selected. Each of these articles was further reviewed and classified. The review and classification process was independently verified. All papers were allocated to the main and sub-categories based on the major focus of each paper. Findings – Papers and research on CRM falls into five broad categories (CRM – General, Marketing, Sales, Service and Support, and IT and IS) and a further 34 sub-categories. The most popular areas covered by the papers lay in the sub-category of CRM management, planning and strategy; and CRM general, concept, and study followed by papers in software, tools and systems; data mining, knowledge management, and e-commerce. Originality/value – This is the first identifiable academic literature review of CRM research. The bibliography provides an academic database of the literature between 1992 and 2002 covering 89 journals. The classification approach provides a means to conceptualise the coverage of CRM and the relative popularity of CRM topic areas.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا