light box
امتیاز 2.58 برنامه‌های Google Search Trends یا گوگل سرچ ترندز">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 13
تعداد کلمات : 1900
مجله : International Journal of Infectious Diseases
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:برنامه‌های Google Search Trends یا گوگل سرچ ترندز برای انعکاس خطر در مدیریت بیماری‌های عفونی: یک مطالعه موردی از شیوع COVID-19 در تایوان

چکیده

هدف: شیوع کرونا ویروس جدید، COVID-19، اکنون حداقل در ۲۱۱ کشور در سراسر جهان کشف شده است. با توجه به این وضعیت همه گیر، به ویژه در کشورهای آسیب دیده نیاز به اطلاع رسانی در خصوص خطرات آن وجود دارد. بنابراین، این مطالعه به بررسی کاربرد بالقوه Google Trends 0GT برای نظارت بر تشویش عمومی نسبت به عفونت COVID-19 در تایوان پرداخت.

روش‌ها: ما داده‌های GT را برای مکان‌ها و مناطق خاص در تایوان در سراسر کشور با استفاده از عبارات جستجوی تعریف شده مربوط به ویروس کرونا، شستن دست و ماسک‌های صورت بازیابی کردیم.

یافته‌ها: جستجوهای مربوط به COVID-19 و ماسک‌های صورت در تایوان پس از اعلام اولین مورد وارداتی تایوان به سرعت افزایش یافت و با گزارش موارد ابتلا به اوج رسید. با این حال، در دوره کمبود ماسک صورت، جستجو برای شستن دست به تدریج افزایش یافت. علاوه بر این، همبستگی زیاد تا متوسط ​​بین حجم جستجوی نسبی Google (RSV) و موارد COVID-19 Taipei (lag-3), New Taipei (lag-2), Taoyuan (lag-2), Tainan (lag-1), Taichung (lag0), و Kaohsiung (lag0) مشاهده شد(برنامه‌های Google Search Trends).

نتیجه گیری: در پاسخ به شیوع مداوم، نتایج ما نشان داد که GT می‌تواند به طور بالقوه زمان و مکان مناسب را برای استراتژی‌های مناسب انعکاس خطر برای جمعیت‌های آسیب دیده تعریف کند.

Title: Applications of Google Search Trends for risk communication in infectious disease management: A case study of the COVID-19 outbreak in Taiwan

Abstract

 Objective: An emerging outbreak of a novel coronavirus, COVID-19, has now been detected in at least 211 countries worldwide. Given this pandemic situation, robust risk communication is urgently needed, particularly in affected countries. Therefore, this study explored the potential use of Google Trends (GT) to monitor public restlessness toward COVID-19 infection in Taiwan. Methods: We retrieved GT data for the specific locations and subregions in Taiwan nationwide using defined search terms related to the coronavirus, handwashing, and face masks. Results: Searches related to COVID-19 and face masks in Taiwan rapidly increased following the announcements of Taiwan's first imported case and reached a peak as locally acquired cases were reported. However, searches for handwashing gradually increased during the period of face-mask shortage. Moreover, high to moderate correlations between Google relative search volumes (RSVs) and COVID-19 cases were found in Taipei (lag-3), New Taipei (lag-2), Taoyuan (lag-2), Tainan (lag-1), Taichung (lag0), and Kaohsiung (lag0). Conclusion: In response to the ongoing outbreak, our results demonstrated that GT could potentially define the proper timing and location for practicing appropriate risk communication strategies for affected populations.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
مقاله ی مروری در خصوص فرایند زیست شناختی احیا و اصلاح خاک در مهندسی عمران
خـریـد محـصـول
بودجه بندی سرمایه ای مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
خـریـد محـصـول
مقایسه کاربرد سنتی خانه‌های حیاط دار در دو شهر
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
خـریـد محـصـول
پیشرفت‌های حاصل شده در روشهای فرآوری مواد اومامی: یک مقاله‌ی مروری
خـریـد محـصـول
جغرافیای انگ: روش‌های تجربی برای تعیین مجازات و تاوان مکان
خـریـد محـصـول
بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
خـریـد محـصـول
دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
خـریـد محـصـول
الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا