light box
امتیاز 2.93 توسعه برنامه تحصیلی محلی به عنوان نمونه سازی شی: تحلیل اجتماعی-مادی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 40
تعداد کلمات : 11000
مجله : Teaching and Teacher Education
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:توسعه برنامه تحصیلی محلی به عنوان نمونه سازی شی: تحلیل اجتماعی-مادی

 چکیده  

 این مقاله به بررسی توسعه برنامه درسی محلی معلمان با تجزیه تحلیل توسعه به عنوان فرایند ساخت شی (نمونه سازی) می‌پردازد یک تیمی از معلمان مدرسه راهنمایی، برای توسعه یک برنامه درسی برای مدرسه، چندین سال از یک روش قوم نگاری استفاده کردند. داده‌ها از شش جلسه تیمی برای پایش شیوه توسعه برنامه درسی از طریق یک سری نمونه‌هایشی در فرایند ساخت برنامه درسی تجزیه تحلیل شدند. این فرایند نیازمند اشکال مختلف تعامل معرفت شناختی است که در بحث‌های فعلی معلمان و مسئولیت‌های حرفه‌ای و تخصصی آن‌ها تأیید می‌شود(برنامه تحصیلی محلی نمونه سازی شی).

نکات مهم:

  • معلمان برنامه‌های درسی محلی را با ساخت یک سری شی ها و نمونه‌های میانی توسعه می‌دهند
  • این اشیای میانی بر اساس فرایند برنامه ریزی به شیوه‌های مهم عمل می‌کند
  • برنامه به صورت یکشی با ارتباطات چندگانه زمانی و مکانی ظهور می‌کند
  • کار برنامه درسی معلمان در شبکه‌های دانش محلی و توسعه یافته واقع شده است
  • توسعه برنامه درسی محلی نیازمند مسئولیت‌های معرفت شناختی است

Title: Local curriculum development as object construction: A sociomaterial analysis

Abstract

This paper examines teachers' local curriculum development by analyzing such development as a process of object construction. One team of lower secondary school teachers, mandated to develop a subject curriculum for their school, was followed closely over a year through an ethnographic approach. Data from six team meetings were analyzed to trace how the curriculum was developed through a series of object instantiations that also worked on the construction process. This process required various forms of epistemic engagement, which should be acknowledged in current discussions of teachers’ work and their extended professional responsibilities.

Highlights
- Teachers develop local curricula by constructing a series of intermediate objects.
- These intermediate objects act back on the planning process in important ways.
- The plan emerges as an unfolding object with multiple connections in time and space.
-  Teachers' curriculum work is situated in local and extended knowledge networks.
- Local curriculum development requires extended epistemic responsibilities.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه و به صورت ترکیبی
خـریـد محـصـول
راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
خـریـد محـصـول
ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین نوکلئوکپسید SARS-CoV-2
خـریـد محـصـول
اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
خـریـد محـصـول
کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
خـریـد محـصـول
تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
خـریـد محـصـول
اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
خـریـد محـصـول
کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
خـریـد محـصـول
حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
خـریـد محـصـول
بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا