light box
امتیاز 2.58 برنامه نویسی بازی های دوبعدی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 66
تعداد کلمات : 15700
مجله : International Conference on Industrial Engineering and Operations Management
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:برنامه نویسی بازی های دوبعدی

 چکیده

نسل اول بازی های ویدئویی همگی دوبعدی بودند. نمایش داخلی در آن بازی ها حداکثر دارای دو محور بود (معمولاً بالا-پایین و چپ-راست). برخی در بازی هایی مانند دیابلو (Diablo)، سعی داشتند که تصویری از عمق را توسط یک چشم انداز ایزومتری ارائه دهند، اما همه این ها فقط یک افسانه بود.

بازی های دوبعدی از پلتفرم و سیستم عامل های قوی مانند PC ها (کامپیوتر های شخصی) و کنسول ها به دست می آیند. با این حال استفاده های دیگری از تکنولوژی بازی های دوبعدی وجود دارند که امروزه نیز همچنان باقی مانده اند.

بازی های دستی، تلفن های دارای قابلیت بازی و حتی تلویزیون های تعاملی تنها برخی از سناریو هایی هستند که در آن ها همچنان از بازی های دوبعدی استفاده می شود.

علاوه بر آن، محدودیت های بسیار شدیدی توسط قوانین بازی های دوبعدی به برنامه نویس تحمیل می شود که تمرین بسیار خوبی برای هر برنامه نویس مدرن می باشد. بسیاری از تکنولوژی ها و تکنیک هایی که در عناوین دوبعدی یافت می شود همچنان در پلتفرم ها و سیستم عامل های قوی امروزه مورد استفاده قرار می گیرند(برنامه نویسی بازی های دوبعدی).

Title: 2D Game Programming

Abstract

 The first generation of video games were all two dimensional. The internal representation of the game world had only two axes at most (usually up-down or left-right). Some games, such asDiablo, tried to give the illusion of depth by using isometric perspective, but it was all make-believe. Two-dimensional games are mostly gone from high-end platforms such as PCs and consoles. However, there are many other uses of two-dimensional technologies, which still remain today. Handhelds, game-capable telephones, and even interactive television are only some of the scenarios where 2D is still the way to go. Moreover, the strict limitations imposed by the 2D programming rules are a good exercise for any modern game programmer. Many of the optimizations and techniques found in 2D titles are still used in higher-end platforms today.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
بررسی فناوری بلاک چین در تجارت بین المللی.مهندسی مجدد فرایند کسب و کار برای اعتبارنامه
خـریـد محـصـول
قرارداد ببندیم یا نبندیم: نگرش از طریق روایت مالیات و هزینه
خـریـد محـصـول
هوش اعتباری: نوآوری در مدیریت برند از طریق داده های رسانه های اجتماعی
خـریـد محـصـول
تجویز آستاکسانتین به عنوان یک داروی نوروپروتکتیو مناسب برای درمان امراض نورولوژیک
خـریـد محـصـول
مقایسه بانک‌های محلی، ملی و بین المللی از نظر ارزیابی اثر منابع ارتباطی
خـریـد محـصـول
یکپارچگی لاینفک روح و جسم: نظریه و چشم انداز مکتب سایکوسوماتیک پاریس
خـریـد محـصـول
تجزیه و تحلیل ریسک بدهی شرکت های غیر مالی با استفاده از شبکه های دو لایه ای
خـریـد محـصـول
دسته بندی اطلاعات و داده‌ها با استفاده از ماشین بردار پشتیبان
خـریـد محـصـول
استفاده از روش های نوین برای پیاده سازی روان درمانی اینترنتی
خـریـد محـصـول
استفاده از آزمون‌های برشی برای سنجش مقاومت و استحکام خاک
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا