نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 23

تعداد کلمات : 5300

مجله : Lang. Lit & Trans. Studies (ISSN:2349-9451/2395-2628) Vo

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
29 سپتامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1523 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL

 چکیده  

 هدف این مطالعه بررسی اهمیت پیاده سازی و اجرای راهبرد یادگیری مشارکتی برای توسعه مهارت‌های گفتاری دانشجویان یاد گیرنده زبان انگلیسی می با شد. محقق یک ازمونی را انجام داده است که متشکل از شش سؤال بوده و دانشجویان سال دوم، در دانشگاهی درایالت خارطوم تحت این آزمون قرار گرفتند. پیش آزمون و پس آزمون به عنوان یک ابزار تحقیقاتی برای جمع اوری داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت. نمونه مطالعه متشکل از ۵۰ دانشجو مربوط به هر دو جنسیت بود. داده‌های تحقیق با استفاده از IBM SPSS جمع اوری و پردازش و تجزیه و تحلیل شدند. این مطالعه نشان داده است که، اولاً، دانش جویان سال دوم می‌توانند مهارت‌های گفتاری و ارتباطی بهتر خودرا از طریق پیاده سازی یاد گیری مشارکتی در فرایند یادگیری توسعه دهند. دما، عملکرد دانشجویان به طور معنی داری بهبود یافته و آن‌ها نگرش‌های بهتری را در خصوص یادگیری انگلیسی از طریق یادگیری مشارکتی توسعه دادند. سوما، در یادگیری مشارکتی، دانشجویان انگیزه بیشتری د ا رند و سهل انگاری کم‌تری د ا رند. به این ترتیب، مطالعه، توصیه می‌کند که یاد گیری مشارکتی بایستی در یادگیری زبان انگلیسی و به خصوص گفتار زبان انگلیسی در نظر گرفته شود(بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: THE ROLE OF COOPERATIVE LEARNING IN ENHANCING EFL LEARNERS STUDENTS' ORAL COMMUNICATION SKILLS

Abstract

 This study aimed to shed light on the importance of implementing cooperative learning strategy for developing English language learners students' speaking skills. The researcher has implemented the test which consisted of six questions and has taken place with the students of second year, University level at Khartoum State. Pre and post-test were used as a research instrument for data collection. The sample of the study consisted of (50) students from both sexes. The research's data has been entered and processed by using the (IBM SPSS). The study has found out that: firstly, students of second year can develop batter communication and speaking skills through the implementation of cooperative learning in the learning process. Secondly, students' performance improved significantly and they developed better attitudes towards learning English via cooperative learning. Thirdly, in cooperative learning, students are motivated and less reluctant. Therefore, the study recommends that cooperative learning should be adopted in English learning and English speaking in particular.
دیدگاهتان را بنویسید