light box
امتیاز 2.93 نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 23
تعداد کلمات : 5300
مجله : Lang. Lit & Trans. Studies (ISSN:2349-9451/2395-2628) Vo
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL

 چکیده  

 هدف این مطالعه بررسی اهمیت پیاده سازی و اجرای راهبرد یادگیری مشارکتی برای توسعه مهارت‌های گفتاری دانشجویان یاد گیرنده زبان انگلیسی می با شد. محقق یک ازمونی را انجام داده است که متشکل از شش سؤال بوده و دانشجویان سال دوم، در دانشگاهی درایالت خارطوم تحت این آزمون قرار گرفتند. پیش آزمون و پس آزمون به عنوان یک ابزار تحقیقاتی برای جمع اوری داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت. نمونه مطالعه متشکل از ۵۰ دانشجو مربوط به هر دو جنسیت بود. داده‌های تحقیق با استفاده از IBM SPSS جمع اوری و پردازش و تجزیه و تحلیل شدند. این مطالعه نشان داده است که، اولاً، دانش جویان سال دوم می‌توانند مهارت‌های گفتاری و ارتباطی بهتر خودرا از طریق پیاده سازی یاد گیری مشارکتی در فرایند یادگیری توسعه دهند. دما، عملکرد دانشجویان به طور معنی داری بهبود یافته و آن‌ها نگرش‌های بهتری را در خصوص یادگیری انگلیسی از طریق یادگیری مشارکتی توسعه دادند. سوما، در یادگیری مشارکتی، دانشجویان انگیزه بیشتری د ا رند و سهل انگاری کم‌تری د ا رند. به این ترتیب، مطالعه، توصیه می‌کند که یاد گیری مشارکتی بایستی در یادگیری زبان انگلیسی و به خصوص گفتار زبان انگلیسی در نظر گرفته شود(بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان).

Title: THE ROLE OF COOPERATIVE LEARNING IN ENHANCING EFL LEARNERS STUDENTS' ORAL COMMUNICATION SKILLS

Abstract

 This study aimed to shed light on the importance of implementing cooperative learning strategy for developing English language learners students' speaking skills. The researcher has implemented the test which consisted of six questions and has taken place with the students of second year, University level at Khartoum State. Pre and post-test were used as a research instrument for data collection. The sample of the study consisted of (50) students from both sexes. The research's data has been entered and processed by using the (IBM SPSS). The study has found out that: firstly, students of second year can develop batter communication and speaking skills through the implementation of cooperative learning in the learning process. Secondly, students' performance improved significantly and they developed better attitudes towards learning English via cooperative learning. Thirdly, in cooperative learning, students are motivated and less reluctant. Therefore, the study recommends that cooperative learning should be adopted in English learning and English speaking in particular.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
پایین دست راکتور زیستی: پیشرفت در بازیابی سوخت ها و مواد شیمیایی
خـریـد محـصـول
عدم قطعیت، دسترسی به بدهی و رفتار احتیاطی شرکت
خـریـد محـصـول
دیدگاه پزشکان در مورد آگاهی زنان از مشکلات سلامتی و رفتارهای زنان نسبت به پزشکان
خـریـد محـصـول
آینده معاملات آنلاین در صنعت خرده فروشی در زیمبابوه
خـریـد محـصـول
استراتژی های بازاریابی
خـریـد محـصـول
یادگیری وزن دهی شده بر اساس دشواری: رویکرد جدید شبه برنامه درسی
خـریـد محـصـول
درمان روانشناختی افسردگی در مراقبت های اولیه: پیشرفت های اخیر
خـریـد محـصـول
به سوی طراحی های جدید کمپرسور برگشت پذیر سه مرحله ای ۶: ۲
خـریـد محـصـول
مدیریت ریسک تجارت موبایل با استفاده از شبکه های اجتماعی در اردن
خـریـد محـصـول
بیماری های مادرزادی قلب
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا