light box
امتیاز 2.74 آیا نوآوری موجب بهبود و ارتقای رشد اقتصادی می شود؟">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 21
تعداد کلمات : 8400
مجله : Journal of Innovation and Entrepreneurship
انتشار : 2016
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله: آیا نوآوری موجب بهبود و ارتقای رشد اقتصادی می شود؟

 چکیده

 این مقاله به بررسی رابطه‌ی بلند مدت بین نوآوری و رشد اقتصادی سرانه در ۱۹ کشور اروپایی در دوره‌ی ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۴ می‌پردازد. این مطالعه از شش شاخص متفاوت نوآوری استفاده می‌کند: اختراعات (پتنت ها)- ساکنان، اختراعات (پتنت ها)- غیر ساکنان، هزینه‌ی تحقیق و توسعه، محققان در فعالیت‌های تحقیق و توسعه، صادرات فناوری پیشرفته و مقالات فنی و علمی برای بررسی رابطه‌ی بلند مدت با رشد اقتصادی سرانه. با استفاده از تکنیک ادغام، این مطالعه شواهدی از رابطه بلندمدت بین نوآوری و رشد اقتصادی سرانه در بیشتر موارد، به طور معمول با اشاره به استفاده از یک شاخص نوآوری خاص پیدا می‌کند. با استفاده از آزمون علیت گرنجر، مطالعه وجود علیت یک طرفه و دو طرفه بین نوآوری و رشد اقتصادی سرانه را نشان می‌دهد. این نتایج بسته به نوع شاخص‌های نوآوری که در فرآیند تحقیقات تجربی از آنها استفاده می‌کنیم، از کشور به کشور دیگر متفاوت است. از همه مهمتر، این مطالعه نشان می‌دهد که همه این شاخص‌های نوآوری با رشد سرانه اقتصادی ارتباط قابل توجهی دارند. این پیوند خاص یا در بعضی از مواقع منجر به عرضه یا تقاضا می‌شود، در حالی که در برخی موارد دیگر وقوع آن است. پیامد سیاستگذاری این مطالعه این است که کشورها باید تفاوتهای نوآوری و رشد اقتصادی سرانه را به منظور حفظ توسعه پایدار در این کشورها تشخیص دهند(بهبود و ارتقای رشد اقتصادی).

TITLE: Are we ready to adopt mobile money in non-profit sector?

Abstract

Mobile money has grown rapidly in the past few years. It has contributed to greater financial inclusion for the poor and unbanked, bringing millions of people into a formal financial system. Despite the increased use of mobile money, little research has focused on non-profits’ preparedness to mobile money adoption. This article explores staff perceptions regarding mobile money at a large Bangladeshi non-profit. The objective of the study was to understand staff and clients’ opinions about using mobile money specifically focusing on reliability, efficiency, and quality. In this qualitative study, we focused on five projects and conducted a total of 11 focus group discussions and 50 in-depth interviews. We found staffs and clients were amenable to using mobile money. Most people felt that using mobile money could reduce the workload, save time and money, and make life easier for both staffs and clients. However, significant client adoption barriers exist including client literacy and numeracy levels, a lack of national identity cards and challenges obtaining them, poor mobile networks in remote areas and service fees. Some staff also expressed concerns about mobile money posing a threat to their job security. If mobile money is to realize its full potential as a financial inclusion tool for the poor and unbanked, further research is needed on mobile money adoption and implementation obstacles  encountered by non-profits.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه
    خـریـد محـصـول
    راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
    خـریـد محـصـول
    ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین
    خـریـد محـصـول
    اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
    خـریـد محـصـول
    کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
    خـریـد محـصـول
    تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
    خـریـد محـصـول
    اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
    خـریـد محـصـول
    کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
    خـریـد محـصـول
    حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
    خـریـد محـصـول
    بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا