بهینه سازی نگه داری شبکه پل با استفاده از برنامه نویسی تصادفی پویا

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 36

تعداد کلمات : 7500

مجله : Journal of Structural Engineering

انتشار : 2007

ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
24 می 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1417 بازدید
17,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بهینه سازی نگه داری شبکه پل با استفاده از برنامه نویسی تصادفی پویا

 چکیده

 این مقاله یک روش برنامه نویسی پویای تصادفی را برای بهینه سازی چند منظوره برنامه ریزی حفظ شبکه پل که شامل گروهی از پل‌های بزرگ راه موجود با عمر مفید و عوامل مختلف اطمینان پذیری شبکه پل می‌باشد ارائه می‌دهد. مسئله بهینه سازی چند منظوره پیچیده با استفاده از یک رویکرد برنامه ریزی پویای دو مرحله‌ای حل می‌شود. مسئله فاز ۱ متشکل از شناسایی طرح‌های نگه داری بهینه برای پل‌های فردی می‌باشد که دارای هزینه نگه داری چرخه عمر حداقل است اگرچه هر دو نیازهای ایمنی و شرایط برای دوره عمر مفید هدف براورده شده باشد. این مسئله با استفاده از الگوریتم بهینه سازی برنامه ریزی پویا همراه با شبیه سازی مونته کارلو حل می‌شود. مسئله فاز دو، تخصیص منطقی بودجه نگه داری سالانه محدود می‌باشد به طوری که برنامه‌های نگه داری بهینه شناسایی شده برای پل‌های منفرد را می‌توان تعداد زیادی از پل‌ها اجرا کرد. فرمول تک منظوره بر گرفته از تئوری مطلوبیت چند شاخصه با تخصیص وزن از عوامل اهمیت پایایی توسعه می‌یابد. این با الگوریتم برنامه نویسی دو دویی حل می‌شود. هدف نهایی این مطالعه، از حیث یافته‌های کارامد ترین مجموعه از اقدامات نگه داری به کاربرده شده برای همه پل‌ها در یک شبکه بزرگ راه حاصل می‌شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

TITLE: Bridge Network Maintenance Optimization Using Stochastic Dynamic Programming

Abstract

This paper presents a stochastic dynamic programming DP procedure for multiobjective optimization of bridge network maintenance planning that involves a group of existing highway bridges with various remaining service lifetimes and different reliability importance factors to the bridge network. The complex multiobjective optimization problem is solved by using a two-phase DP approach. The Phase I problem consists of identifying the optimal maintenance plans for individual bridges that have minimum life-cycle maintenance costs, while satisfying both condition and safety requirements for a targeted service lifetime period. This problem is solved by using a specific DP optimization algorithm along with Monte Carlo simulation. The Phase II problem is to rationally allocate the limited annual maintenance budgets in such a way that the identified optimal maintenance plans for individual bridges can be satisfied for as many bridges as possible. A single-objective formulation derived from multiple attribute utility theory with weight assignment from reliability importance factors is developed. This is solved by a binary integer programming algorithm. The ultimate goal of this study is achieved in terms of finding the most efficient combinations of available maintenance actions applied to all bridges in a highway network.

 

    دیدگاهتان را بنویسید