light box
امتیاز 2.65 بهینه سازی نگه داری شبکه پل با استفاده از برنامه نویسی تصادفی پویا">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 36
تعداد کلمات : 7500
مجله : Journal of Structural Engineering
انتشار : 2007
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:بهینه سازی نگه داری شبکه پل با استفاده از برنامه نویسی تصادفی پویا

 چکیده

 این مقاله یک روش برنامه نویسی پویای تصادفی را برای بهینه سازی چند منظوره برنامه ریزی حفظ شبکه پل که شامل گروهی از پل‌های بزرگ راه موجود با عمر مفید و عوامل مختلف اطمینان پذیری شبکه پل می‌باشد ارائه می‌دهد. مسئله بهینه سازی چند منظوره پیچیده با استفاده از یک رویکرد برنامه ریزی پویای دو مرحله‌ای حل می‌شود. مسئله فاز ۱ متشکل از شناسایی طرح‌های نگه داری بهینه برای پل‌های فردی می‌باشد که دارای هزینه نگه داری چرخه عمر حداقل است اگرچه هر دو نیازهای ایمنی و شرایط برای دوره عمر مفید هدف براورده شده باشد. این مسئله با استفاده از الگوریتم بهینه سازی برنامه ریزی پویا همراه با شبیه سازی مونته کارلو حل می‌شود. مسئله فاز دو، تخصیص منطقی بودجه نگه داری سالانه محدود می‌باشد به طوری که برنامه‌های نگه داری بهینه شناسایی شده برای پل‌های منفرد را می‌توان تعداد زیادی از پل‌ها اجرا کرد. فرمول تک منظوره بر گرفته از تئوری مطلوبیت چند شاخصه با تخصیص وزن از عوامل اهمیت پایایی توسعه می‌یابد. این با الگوریتم برنامه نویسی دو دویی حل می‌شود. هدف نهایی این مطالعه، از حیث یافته‌های کارامد ترین مجموعه از اقدامات نگه داری به کاربرده شده برای همه پل‌ها در یک شبکه بزرگ راه حاصل می‌شود.

TITLE: Bridge Network Maintenance Optimization Using Stochastic Dynamic Programming

Abstract

This paper presents a stochastic dynamic programming DP procedure for multiobjective optimization of bridge network maintenance planning that involves a group of existing highway bridges with various remaining service lifetimes and different reliability importance factors to the bridge network. The complex multiobjective optimization problem is solved by using a two-phase DP approach. The Phase I problem consists of identifying the optimal maintenance plans for individual bridges that have minimum life-cycle maintenance costs, while satisfying both condition and safety requirements for a targeted service lifetime period. This problem is solved by using a specific DP optimization algorithm along with Monte Carlo simulation. The Phase II problem is to rationally allocate the limited annual maintenance budgets in such a way that the identified optimal maintenance plans for individual bridges can be satisfied for as many bridges as possible. A single-objective formulation derived from multiple attribute utility theory with weight assignment from reliability importance factors is developed. This is solved by a binary integer programming algorithm. The ultimate goal of this study is achieved in terms of finding the most efficient combinations of available maintenance actions applied to all bridges in a highway network.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    ارزیابی فهرست یا چک لیست استانداردهای مبتنی بر سرشماری
    خـریـد محـصـول
    شیمی تجزیه در تحقیقات باستان شناسی
    خـریـد محـصـول
    استراتژی عقاب و تکامل افتراقی برای بهینه سازی سراسری محدود و نامحدود
    خـریـد محـصـول
    بهینه سازی جست و جوی فیل همراه با شبکه ی عصبی عمیق برای تحلیل داده های ریزآرایه
    خـریـد محـصـول
    الگوریتم بهینه سازی ملخ دودویی جدید برای مسئله‌ی انتخاب ویژگی
    خـریـد محـصـول
    اندازه ی جمعیت در بهینه سازی ازدحام ذرات
    خـریـد محـصـول
    کاربرد الگوریتم بهینه ساز گرگ خاکستری الهام گرفته از طبیعت در ژئودزی
    خـریـد محـصـول
    اثرات فرآیند بودجه ریزی بر عملکرد مالی دولت ایالت کوال در کنیا
    خـریـد محـصـول
    پاسخ بلند مدت ساختمان به زلزله‌ها در منطقه خلیج سانفرانسیسکو
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی اثرات قرنطینه کل کلان شهرها در گسترش COVID-19 در فضای عمومی و خانوارها
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
    برو بالا