light box
امتیاز 2.00 تغییر در مقیاس جهانی , به کارگیری تکامل فرهنگی در روان شناسی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 23
تعداد کلمات : 9500
مجله : Journal of Hospitality and Tourism Management
انتشار : 2018
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تغییر در مقیاس جهانی است: به کارگیری تکامل فرهنگی در روان شناسی رشد

 چکیده

 فرهنگ در میان بشر به شکلی جامع و عمومی وجود دارد، با این حال، یک منبع تغییر در روان شناسی، رفتار و رشد انسان است. محققان رشد اکنون، حوزه تحقیقات جغرافیایی خود را رشد داده و جمعیت‌های فراتر از جوامع غربی ثروتمند را در نظر گرفته‌اند(بکارگیری تکامل فرهنگی در روان شناسی). با این حال، فرهنگ و محیط هنوز نقشی ثانوی و فرعی در زمینه تئوری تحقیقات روان شناسی رشد ایفا می‌کنند. در این مقاله، ما بر چهار فرض تاکید می‌کنیم که در روان شناسی متداول هستند و کیفیت و ویژگی تحقیقات استاندارد و میان فرهنگی در رشد را در نظر می‌گیریم فرضیات شامل موارد زیر است: فرض جهان شمولی که مبنی بر ان یکنواختی تجربی نشان دهنده جهان شمول بودن است در حالی که هر تغییر نشان دهنده تغییرات فرهنگی است ۲- فرض مرکزیت و محوریت غربی، که جمعیت‌های غربی استاندارد نرمال و سالم برای مقایسه سایر جوامع هستند. ۳- فرض کمبود یا نقص که بر اساس آن تفاوت‌های سطح جمعیت در زما نبندی یا برایند رشدی، ناشی از کمبود در میان جوامع غربی است ۴- فرض تعادل که مبنی بر آن استفاده از روش‌های تحقیق مشابه تولید داده‌های معتبر در زمینه‌ها و شرایط فرهنگی مختلف می‌کند. برای هر فرض ما تئوری تکاملی فرهنگی را برای نقد ارائه کرده و فرض را با رویکرد نظری برای فرهنگ ارائه می‌کنیم. این پیشنهادات با نمونه‌های مثبت تحقیقاتی در زمینه رشد تأیید می‌شوند. در نهایت ما گام‌هایی منطقی را برای قرار دادن فرهنگ و زمینه در مطالعات رشد بر می‌داریم. این منجر به توصیف دقیق‌تر رشد انسان می‌شود(بکارگیری تکامل فرهنگی در روان شناسی).

 

 title: An analysis of the key determinants of hotel employees' ethical behavior

Abstract

One of the main challenges plaguing the hotel industry today is the unethical behavior of its employees which spreads like a bad, contagious disease across all departments of a hotel company, has a strong negative impact on hotel operations, results in huge financial losses and other detrimental consequences and has become a major headache for many hotel companies. The purpose of this study is to identify what the main factors are that impact the ethical behavior of hotel employees to help hotels understand the source of this problem. More specifically, this study attempts to replicate Deshpande, Joseph, and Prasad's (2006) study -which was conducted in hospitals-in three, four, and five star hotels in Greece to examine whether it will yield similar results. This study is based on a previous work that the first author presented at the EuroCHRIE 2013 conference in Freiburg, Germany and is among the first ones to be conducted in hotels as most research studies on this topic were conducted in non-hospitality settings. The examined factors include the following: the ethical behavior of peers and managers, the hotel employees' business ethics education, as well as the role of gender, nationality, age, level of education and length of time that participants have worked in the position they were in as well as in the hotel industry overall. Results revealed that some of these factors are key determinants that rule the ethical behavior of employees regardless of the setting they are in.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
خـریـد محـصـول
دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
خـریـد محـصـول
الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
خـریـد محـصـول
تأثیر زکات تولید در افزایش درآمد در کاهش فقر جامعه در آچه اندونزی
خـریـد محـصـول
مروری بر راه حل‌های اینترنت اشیا برای کنترل انرژی هوشمند در ساختمان‌ها برای کاربردهای شهر هوشمند
خـریـد محـصـول
تحلیل محتوای صندوق های سرمایه گذاری مطابق با شرع در KSA: آیا عدالت اجتماعی مهم است ؟
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
خـریـد محـصـول
یک مطالعه اکتشافی برای شناسایی تأثیر سبک های رهبری در دستیابی به تعالی نهادی در بخش عمومی
خـریـد محـصـول
شروع تحقیقات کیفی: راهنمای فلسفی و عملی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا