light box
امتیاز 2.93 تأثیر استراتژی تمایز خرید بر عملکرد شرکتهای تولیدی در کنیا">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 27
تعداد کلمات : 8800
مجله : the international journal of business & management
انتشار : 2018
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر استراتژی تمایز خرید بر عملکرد شرکتهای تولیدی در کنیا

 چکیده  

بخش تولید یک مشکل عمده رقابت سخت و شدید ناشی از تجارت غیرقانونی و قانونی را تجربه می‌کند. هدف این مطالعه ارائه بینش در مورد استراتژی‌های رقابتی تدارکات است که توسط شرکت‌های تولیدی در کنیا برای دستیابی به رقابت و افزایش عملکرد آنها استفاده می‌شود. هدف از این مطالعه شناسایی تأثیر استراتژی‌های خرید تمایز بر عملکرد شرکت‌های تولیدی در کنیا بود. این مطالعه بر اساس نوع استراتژی رقابتی پورتر انجام شد. این مطالعه از طرح تحقیق توجیهی استفاده می‌کند. هدف این مطالعه ۷۶۶ مدیر تدارکات از شرکتهای تولیدی در کنیا بود. از فرمول یامن برای محاسبه حجم نمونه ۲۶۴ مدیر تدارکات استفاده شده است. برای انتخاب پاسخ دهندگان از روش نمونه گیری طبقه‌ای، تصادفی و ساده استفاده شده است. برای جمع آوری داده‌های اولیه از پرسشنامه استفاده شد. روایی محتوایی ابزار توسط محقق با استفاده از قضاوت متخصص تعیین شد. برای تعیین پایایی ابزار تحقیق از ضریب آلفای کرونباخ استفاده می‌شود. داده‌ها کدگذاری و برای تجزیه و تحلیل با استفاده از بسته آماری برای علوم اجتماعی وارد رایانه شدند. برای تعیین ارتباط بین استراتژیهای تمایز بر عملکرد شرکتهای تولیدی در کنیا از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. بین استراتژی خرید تمایز و عملکرد بنگاههای تولیدی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (r = 0.344، p value = 0.000). از مدل رگرسیون، (R2 =.113) نشان می‌دهد که این تفاوت ۱۱٫۳٪ تغییر در عملکرد شرکت‌های تولیدی را تشکیل می‌دهد. رابطه مثبت و معناداری بین تمایز و عملکرد بنگاههای تولیدی وجود دارد (۳۳۶/۰ = β و p <05/0 تمایز تأثیر قابل توجهی بر عملکرد بنگاه‌های تولیدی دارد. مدیران شرکت تولیدی باید از استراتژی خرید تمایز استفاده کنند زیرا ثابت شده است که بالاترین تأثیر قابل توجه را بر عملکرد شرکت تولیدی دارد.

Title: The Effect of Differentiation Procurement Strategy on Performance of Manufacturing Firms in Kenya

Abstract

 The manufacturing sector is experiencing a major problem of stiff competition emanating from illicit and illegal trade. The study aims at providing insights on procurement competitive strategies used by manufacturing firms in Kenya to achieve competitiveness and increase their performance. The objective of the study was to identify the effect ofdifferentiation procurement strategies on performance of manufacturing firms in Kenya. The study was anchored on Porter’s competitive strategy typology. The study will adopt the explanatory research design. The study targeted population of 766 procurement managers from manufacturing firms in Kenya. The Yamane’s formula was used to compute a sample size of 264 procurement managers. Stratified, simple random and purposive sampling was used to select respondents. Questionnaire was used to collect primary data. Content validity of the instrument was determined by the researcher using expert judgment. Cronbach’s Coefficient Alpha will be used to determine the reliability of the research instrument. The data was coded and entered in the computer for analysis using the Statistical Package for Social Sciences. Pearson Correlation Coefficient was used to determine relationship between differentiation procurement strategies on performance of manufacturing firms in Kenya. There is a significant positive relationship between differentiation procurement strategy and performance of manufacturing firms (r= 0.344, p value =0.000). From the regression model, (R2 = .113) showing that differentiation account for 11.3% variation in performance of manufacturing firms. A positive significant relationship between differentiation and performance of manufacturing firms(β=0.336 and p value <0.05). Differentiation has a significant influence on performance of manufacturing firms. Manufacturing firm’s managers should utilize much of differentiation procurement strategy as it has been proven to have the highest significant effect on manufacturing firm performance.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    مطالعه ی بازاریابی گردشگری
    خـریـد محـصـول
    انتقال ژن افقی از آگروباکتریوم به گیاهان
    خـریـد محـصـول
    بررسی تداخل بین پرده‌های مغناطیسی جراحی و پیس میکر ها یا ضربان ساز ها
    خـریـد محـصـول
    تشریح و آشکارسازی همه گیری کوید-۱۰(COVID-19)
    خـریـد محـصـول
    سلامت روان در کانادا: کوید-۱۹(COVID-19) و فراتر از آن
    خـریـد محـصـول
    کروناویروس(COVID-19) و اضطراب: ارزیابی اثرات روان شناختی بیماری های مسری
    خـریـد محـصـول
    آیا ترس از کروناویروس(COVID-19) باعث تحریک اضطراب و نگرانی شغلی آینده می شود؟
    خـریـد محـصـول
    چاقی و کروناویروس(COVID-19): دو روی یک سکه
    خـریـد محـصـول
    تأثیر کوید-۱۹(COVID-19) بر روی سلامت روان عمومی و اثر خنثی کننده حس انسجام
    خـریـد محـصـول
    اثرات کوید-۱۹(COVID-19 یاکروناویروس) بر روی اضطراب، افسردگی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
    برو بالا