light box
امتیاز 2.67 تأثیر بازاریابی رابطه‌ای بر رضایت مشتری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 10
تعداد کلمات : 3400
مجله : International Journal of Economics, Commerce and Management
انتشار : 2016
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر بازاریابی رابطه‌ای بر رضایت مشتری: یک مطالعه موردی از  دانشجویان مقطع کارشناسی در یک دانشگاه خصوصی، ایالت اویو، نیجریه

 چکیده

این مطالعه، تأثیر بازاریابی رابطه‌ای بررضایت مشتری، با استفاده از دانشجویان کارشناسی در یک دانشگاه خصوصی، ایالت اویو نیجریه بعنوان بررسی موردی، را بررسی می‌کند. اهداف به این شرح می‌باشند: تعیین تأثیر بازاریابی رابطه‌ای بر رضایت مشتری، بررسی  میزان اثر اطمینان روی رضایت مشتری  . و بررسی تأثیر شایستگی و رابطه‌ی طولانی مدت بر رضایت مشتری.برای همین منظور منابع اولیه و ثانویه مورد استفاده قرار گرفتند. پرسشنامه برای جمع اوری داده‌های مرتبط و ضروری از پاسخ دهندگان بکار رفت. داده‌ها با استفاده از آمارهای استنباطی و توصیفی، تجزیه و تحلیل شدند. فرضیه‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تست شدند. نتایج یافته‌ها نشان داد که ۱ درصد تغییر در بازاریابی رابطهای باعث ۱/۸۱ درصد تغییر در رضایت مشتری می‌شود. بیش از ۱ درصد تغییر در اعتماد منجر به تغییر ۲/۷۲ درصدی در رضایت مشتری می‌شود و سرانجام مقدار R2، ۰٫۶۰۴، آشکار می‌کند که رابطه‌ی دراز مدت و شایستگی بطور مشترک بر روی ۶۰٫۴ درصد از تغییرات در رضایت مشتری حساب می‌کنند. بنابراین مطالعه نتیجه می‌گیرد که بازاریابی رابطه‌ای رابطه‌ای مثبت با رضایت مشتری دارد و بنابراین بر رضایت مشتری تا حد زیادی تأثیر می‌گذارد.

 

ک

TITLE: IMPACT OF RELATIONSHIP MARKETING ON CUSTOMER SATISFACTION: A CASE STUDY OF THE UNDERGRADUATE STUDENTS IN A PRIVATE UNIVERSITY, OYO STATE, NIGERIA

Abstract

This study examines the impact of relationship marketing on customer satisfaction, using undergraduate students in a private university, Oyo State Nigeria as a case study. The objectives are: to determine the impact of relationship marketing on customer satisfaction, to examine the rate at which trust affect customer satisfaction, and to investigate the effect of competence and long term relationship on customer satisfaction. Primary and secondary sources were used. The use of questionnaire was employed to gather necessary and relevant data from the respondents. Data was analyzed using inferential and descriptive statistics. Hypotheses were tested using pearson correlation and multiple regression analysis. The result of the findings shows that a 1% shift in relationship marketing will result in 81.1% shift in customer satisfaction. More so, a 1% shift in trust will result in 72.2% shift in customer satisfaction, and lastly, the R2 value of 0.604 reveals that competence and long term relationship jointly account for 60.4% of the variation in customer satisfaction. The study therefore concludes that relationship marketing has positive relationship with customer satisfaction, and therefore influences customer satisfaction to a great extent.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    ارزیابی ومرور جامع ریسک ها و مزایای مصرف قهوه
    خـریـد محـصـول
    غذاهای فراسودمند: مزایا ، نگرانی ها و چالش ها – مقاله مربوط به شورای علوم و سلامت آمریکا
    خـریـد محـصـول
    انرژی، اکسرژی و تجزیه و تحلیل اقتصادی دیگهای بخار صنعتی
    خـریـد محـصـول
    تجزیه و تحلیل انرژی و اکسرژی نیروگاه بخار در اردن
    خـریـد محـصـول
    NICE: سیستم بیان برای لاکتوکوکوس لاکتیس: سیستم بیان ژن کنترل شده نایسین
    خـریـد محـصـول
    پروژه بررسی خوشه بندی مبتنی بر منطق فازی شبکه های حسگر بیسیم
    خـریـد محـصـول
    اثرات سرریز افشای MD&A برای سرمایه گذاری حقیقی: نقش رقابت صنعتی
    خـریـد محـصـول
    آیا کاهش نرخ مالیات موثر نشان دهنده اجتناب مالیاتی است؟
    خـریـد محـصـول
    تغییرات رشدی در اثرات اندازه برای مسائل جمع ساده
    خـریـد محـصـول
    زیرساخت مدیریت دارایی (IAM): تکامل و ارزیابی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا