light box
امتیاز 2.58 تأثیر صادرات بر رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط: شواهدی از شرکت‌های تولیدی ویتنامی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31
تعداد کلمات : 12800
مجله : laws
انتشار : 2022
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر صادرات بر رشد بنگاه‌های کوچک و متوسط: شواهدی از شرکت‌های تولیدی ویتنامی

 چکیده

 هدف این مقاله بررسی تأثیر صادرات بر رشد شرکت‌های کوچک و متوسط ​​تولیدی ویتنامی (SMEs) با بررسی اطلاعات ۳۶۰۵۳ شرکت در ۲۴ بخش تولیدی از نظرسنجی سالانه شرکت ویتنام (VAES) در دوره ۲۰۱۴-۲۰۱۹ است. برای مقابله با مسئله واریانس متغیر، خودهمبستگی و درون زایی مدل، این مقاله از روش رگرسیون OLS با روش خطای استاندارد قوی و سیستم GMM استفاده می‌کند. بر اساس یافته‌ها، مشارکت صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط ​​با رشد کسب‌وکار از نظر فروش و کل دارایی‌ها ارتباط مثبتی دارد. برآورد GMM نشان می‌دهد که نرخ رشد فروش در میان صادرکنندگان ۳۶٫۵ درصد بیشتر از شرکت‌های غیرصادراتی در مورد معیار رشد فروش است. میانگین نرخ رشد کل دارایی صادرکنندگان ۱۹ درصد بیشتر از نرخ برآورد شده برای مشاغل غیرصادراتی است. یافته‌های این مطالعه نشان‌دهنده نیاز به اتخاذ سیاست‌هایی است که شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را در اقتصادهای در حال گذار مانند ویتنام برای مشارکت در فعالیت‌های صادراتی تشویق می‌کند. علاوه بر این، یافته‌ها نشان می‌دهد که کمک‌های مالی و مالکیت مناسب، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را قادر می‌سازد تا از فرصت‌های صادراتی برای افزایش فروش و کل دارایی‌ها استفاده کنند(تأثیر صادرات بر رشد بنگاه‌ها).

Title: The Effect of Exports on Growth of Small and Medium Sized Enterprises: Evidence from Vietnamese Manufacturing Firms

Abstract

 The paper aims to examine the impact of exports on the growth of Vietnamese manufacturing small and medium-sized enterprises (SMEs) by exploring the information of 36,053 enterprises across 24 manufacturing sectors from the Vietnam Annual Enterprise Survey (VAES) in the period 2014–2019. To deal with the problem of variable variance, autocorrelation, and endogeneity of the model, the paper uses the OLS regression method with a strong standard error method and system GMM. Export participation by SMEs is positively associated with business growth in terms of sales and total assets, according to the findings. The GMM estimate shows that the rate of sales growth among exporters is 36.5 percent greater than that of non-exporting enterprises in the case of the sales growth measure. Exporters’ average total asset growth rate is 19% greater than the rate estimated for non-exporting businesses. The study’s findings indicate the need of adopting policies that promote SMEs in transition economies like Vietnam to engage in exporting activities. Furthermore, the findings show that financial assistance and suitable ownership would enable SMEs to take advantage of export opportunities to increase sales and total assets.

      دیدگاهها بسته است.

      محصولات مشابه
      عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
      خـریـد محـصـول
      اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
      خـریـد محـصـول
      فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
      خـریـد محـصـول
      ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
      خـریـد محـصـول
      کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
      خـریـد محـصـول
      پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
      خـریـد محـصـول
      آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
      خـریـد محـصـول
      چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
      خـریـد محـصـول
      ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
      خـریـد محـصـول
      کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
      خـریـد محـصـول
      ثبت اختراع یا انتشار مقاله

      در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

      ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

      در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

      از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

       
      برو بالا