light box
امتیاز 2.93 تأثیر فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات (بازار صادرات محور) روی عملکرد صادرات">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 35
تعداد کلمات : 13700
مجله : Marketing
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: تأثیر فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات (بازار صادرات محور) روی عملکرد صادرات: شواهدی از اقتصاد آفریقای سیاه

 چکیده  

هدف: هدف این مقاله، بررسی این است که چگونه ظرفیت یادگیری صادرات و آشفتگی محیطی صادرات به عنوان مکانیسم‌ها و شرایط مرزی برای ارتباط فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات با عملکرد صادرات ارتباط دارد.

 طرح/ روش شناسی/ رویکرد: رویکرد کمی برای تحلیل داده‌های طولی ۲۴۹ شرکت صادراتی کوچک و متوسط در نیجریه، در اقتصاد آفریقای سیاه استفاده شد.

 یافته‌ها: چهار نتیجه‌ی اصلی در این مطالعه گزارش شد. در ابتدا، فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات اثر مثبتی روی عملکرد صادرات دارد. دوم، داشتن فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات منجر به توسعه‌ی ظرفیت‌های یادگیری بالای صادرات می‌شود. سوم، ظرفیت یادگیری صادرات موجب تعدیل رابطه‌ی بین فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات و عملکرد صادرات می‌شود. چهارم، افزایش در آشفتگی محیط صادرات موجب تضعیف اثر مثبت ظرفیت یادگیری صادرات روی عملکرد صادرات می‌شود(تأثیر فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات).

 محدودیت تحقیق: این مطالعه به بررسی اثرات تعدیل کننده‌ی مؤثر بر روابط بین فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات و ظرفیت یادگیری صادرات نپرداخته است.

 اصلیت/ارزش: این مطالعه به بررسی محیط اقتصاد در حال رشد به عنوان زمینه‌ی منحصر به فرد برای بررسی اثرات مستقیم، تعدیل کننده و واسطه‌ای فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات روی عملکرد صادرات می‌پردازد.

Title: The effect of export market-oriented culture on export performance: Evidence from a Sub-Saharan African economy

Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to examine how export learning capability and export environmental turbulence serve as mechanisms and boundary conditions to link export market-oriented culture to export performance.

Design/methodology/approach – A quantitative approach was undertaken to analyse longitudinal data of 249 small- and medium-sized exporting firms in Nigeria, a Sub-Saharan African economy.

Findings – Four major findings emerged from the study. First, export market-oriented culture positively influences export performance. Second, possessing an export market-oriented culture results in the development of high export learning capabilities. Third, export learning capability mediates the relationship between export market-oriented culture and export performance. Fourth, increases in export environment turbulence weaken the positive effect of export learning capability on export performance.

Research limitations/implications – This study does not investigate moderating effects which might affect the relationship between export market-oriented culture and export learning capability as this was beyond the scope of this study.

Originality/value – This study looks at developing economy environment as a unique context to examine the direct, mediating, and moderating effects of export market-oriented culture on export performance.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا