عنوان فارسی مقاله: تأثیر فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات (بازار صادرات محور) روی عملکرد صادرات: شواهدی از اقتصاد آفریقای سیاه
چکیده
هدف: هدف این مقاله، بررسی این است که چگونه ظرفیت یادگیری صادرات و آشفتگی محیطی صادرات به عنوان مکانیسمها و شرایط مرزی برای ارتباط فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات با عملکرد صادرات ارتباط دارد.
طرح/ روش شناسی/ رویکرد: رویکرد کمی برای تحلیل دادههای طولی ۲۴۹ شرکت صادراتی کوچک و متوسط در نیجریه، در اقتصاد آفریقای سیاه استفاده شد.
یافتهها: چهار نتیجهی اصلی در این مطالعه گزارش شد. در ابتدا، فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات اثر مثبتی روی عملکرد صادرات دارد. دوم، داشتن فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات منجر به توسعهی ظرفیتهای یادگیری بالای صادرات میشود. سوم، ظرفیت یادگیری صادرات موجب تعدیل رابطهی بین فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات و عملکرد صادرات میشود. چهارم، افزایش در آشفتگی محیط صادرات موجب تضعیف اثر مثبت ظرفیت یادگیری صادرات روی عملکرد صادرات میشود(تأثیر فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات).
محدودیت تحقیق: این مطالعه به بررسی اثرات تعدیل کنندهی مؤثر بر روابط بین فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات و ظرفیت یادگیری صادرات نپرداخته است.
اصلیت/ارزش: این مطالعه به بررسی محیط اقتصاد در حال رشد به عنوان زمینهی منحصر به فرد برای بررسی اثرات مستقیم، تعدیل کننده و واسطهای فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات روی عملکرد صادرات میپردازد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.