تأثیر فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات (بازار صادرات محور) روی عملکرد صادرات

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 35

تعداد کلمات : 13700

مجله : Marketing

انتشار : 2016

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
13 جولای 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1253 بازدید
34,500 تومان

عنوان فارسی مقاله: تأثیر فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات (بازار صادرات محور) روی عملکرد صادرات: شواهدی از اقتصاد آفریقای سیاه

 چکیده  

هدف: هدف این مقاله، بررسی این است که چگونه ظرفیت یادگیری صادرات و آشفتگی محیطی صادرات به عنوان مکانیسم‌ها و شرایط مرزی برای ارتباط فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات با عملکرد صادرات ارتباط دارد.

 طرح/ روش شناسی/ رویکرد: رویکرد کمی برای تحلیل داده‌های طولی ۲۴۹ شرکت صادراتی کوچک و متوسط در نیجریه، در اقتصاد آفریقای سیاه استفاده شد.

 یافته‌ها: چهار نتیجه‌ی اصلی در این مطالعه گزارش شد. در ابتدا، فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات اثر مثبتی روی عملکرد صادرات دارد. دوم، داشتن فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات منجر به توسعه‌ی ظرفیت‌های یادگیری بالای صادرات می‌شود. سوم، ظرفیت یادگیری صادرات موجب تعدیل رابطه‌ی بین فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات و عملکرد صادرات می‌شود. چهارم، افزایش در آشفتگی محیط صادرات موجب تضعیف اثر مثبت ظرفیت یادگیری صادرات روی عملکرد صادرات می‌شود(تأثیر فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات).

 محدودیت تحقیق: این مطالعه به بررسی اثرات تعدیل کننده‌ی مؤثر بر روابط بین فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات و ظرفیت یادگیری صادرات نپرداخته است.

 اصلیت/ارزش: این مطالعه به بررسی محیط اقتصاد در حال رشد به عنوان زمینه‌ی منحصر به فرد برای بررسی اثرات مستقیم، تعدیل کننده و واسطه‌ای فرهنگ مبتنی بر بازار صادرات روی عملکرد صادرات می‌پردازد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The effect of export market-oriented culture on export performance: Evidence from a Sub-Saharan African economy

Abstract

Purpose – The purpose of this paper is to examine how export learning capability and export environmental turbulence serve as mechanisms and boundary conditions to link export market-oriented culture to export performance. Design/methodology/approach – A quantitative approach was undertaken to analyse longitudinal data of 249 small- and medium-sized exporting firms in Nigeria, a Sub-Saharan African economy. Findings – Four major findings emerged from the study. First, export market-oriented culture positively influences export performance. Second, possessing an export market-oriented culture results in the development of high export learning capabilities. Third, export learning capability mediates the relationship between export market-oriented culture and export performance. Fourth, increases in export environment turbulence weaken the positive effect of export learning capability on export performance. Research limitations/implications – This study does not investigate moderating effects which might affect the relationship between export market-oriented culture and export learning capability as this was beyond the scope of this study. Originality/value – This study looks at developing economy environment as a unique context to examine the direct, mediating, and moderating effects of export market-oriented culture on export performance.
دیدگاهتان را بنویسید