light box
امتیاز 3.15 تأثیر مدیریت دانش بر روی مدیریت ارتباط با مشتری: صنایع فست فود">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 19
تعداد کلمات : 6700
مجله : Int. J. Electronic Customer Relationship Management
انتشار : 2016
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر مدیریت دانش بر روی مدیریت ارتباط با مشتری: یک مطالعه موردی از صنایع فست فود در اردن

 چکیده

 هدف این مقاله بررسی رابطه بین دانش، مدیریت دانش و مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. تأثیر مدیریت دانش بر روی مدیریت ارتباط با مشتری پایه و اساس این مقاله را شامل می‌شود. سیستم‌های مدیریت دانش به صورت یکی از مهم‌ترین سیستم اطلاعات مدیریتی می‌باشد که در طیف وسیعی از بخش‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدیریت دانش یک تصویری کلی را در خصوص شیوه استفاده از دانش مشتری و توسعه یک رابطه نزدیک با آن‌ها در اختیار می‌گذارد. این خود نقش معنی داری در توسعه مدیریت ارتباط با مشتری ایفا می‌کند. این مقاله به بررسی اثر رضایت مشتری، ck و اعتماد بر حفظ مشتری در صنایع فست فود اردن می‌پردازد. هدف این مطالعه، بررسی عوامل مؤثر بر سطح CR در صنایع غذایی فست فود در اردن است. در این مطالعه از پرسش نامه برای برسی ادراک مشتریان در خصوص عوامل فوق استفاده شده است. نتایج نشان داد که CK و اعتماد از عوامل مهم در پیش بینی رضایت مشتری است. نتایج نشان می‌دهد که رضایت مشتری نقشی مهم در CR ایفا می‌کند.

کلیه مقالات مرتبط را میتوانید در بخش ترجمه مقالات اقتصاد ملاحظه کنید.

 

 

 title: The impact of knowledge management on customer relationship management: a case from the fast food industry in Jordan

Abstract

The aim of this paper is to test the relationship between knowledge, knowledge management (KM) and customer relationship management (CRM). The impact of KM on CRM is the core of this paper. KM systems are considered one of the critical management information systems that are utilised in a wide range of business sectors. KM provides an overall image on how to use customer knowledge (CK) and to develop a close relationship with them. It also plays a significant role in developing CRM. This paper attempted to investigate the effect of customer satisfaction, CK and trust towards customer retention (CR) in the fast food industry in Jordan. The study also aimed at exploring the factors influencing the level of CR within the fast food industry in Jordan. The study utilised a survey that probed the perceptions of customers towards the previously mentioned factors. Results indicated that CK and trust are important factors in predicting customers’ satisfaction. The results clearly show that customer satisfaction plays an important role in CR.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا