light box
امتیاز 2.58 تأثیر مدیریت دانش بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدار: شواهدی از صنعت بانکداری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 28
تعداد کلمات : 10900
مجله : Accounting
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تأثیر مدیریت دانش بازاریابی بر مزیت رقابتی پایدار: شواهدی از صنعت بانکداری

 چکیده

 امروزه اهمیت دستیابی به سازمان پایدار با مزیت رقابتی در محیط‌های پیچیده مورد توجه بسیاری از محققین قرار گرفته است. بنابراین، در این مطالعه، دیدگاه‌های مختلف MKM و نقش آن در رسیدن به SCA در صنعت بانکداری را ارزیابی می‌کنیم. این تحقیق یک مطالعه تجربی نسبتاً نادر است و بر اصالت آن می‌افزاید. یافته‌ها بینش‌های ارزشمندی در مورد تعمیم‌پذیری MKM در یک محیط تحقیقاتی ارائه می‌دهند. در واقع، هدف این پژوهش، آزمون تجربی تأثیر مدیریت دانش بازاریابی (MKM) بر مزیت رقابتی پایدار (SCA) در صنعت بانکداری ایران است. ابزار تحقیق معتبر برای انجام نظرسنجی از ۱۵۰ نفر از مدیران سطوح عالی و میانی بانک ملت ایران (MBI) استفاده شد. با نرخ پاسخ ۸۱٫۳ درصد، ۱۲۲ پرسشنامه برگشت داده شد. تعداد پرسشنامه‌های معتبر و قابل استفاده ۱۰۱ پرسشنامه بود. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی، MKM به استراتژی‌های سازمانی، فرهنگ و عملکرد مدیران ارشد، فناوری اطلاعات (IT)، تحقیق و توسعه (R&D)، مشتریان داخلی (پرسنل) طبقه بندی شدند.، و مشتری خارجی (مشتری). علاوه بر این، MBI’ SCA در سه بعد بازار، مشتری، مالی طبقه‌بندی شد. برای آزمون فرضیه‌ها و مدل بیان شده از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. پشتیبانی آماری برای روابط فرضی پیدا شد. علاوه بر این، نشان داده شده است که MKM بیشترین تأثیر را بر SCA بازار محور داشت، در حالی که کمترین تأثیر را بر مشتری محور داشت.

Title: The effect of marketing knowledge management on sustainable competitive advantage: Evidence from banking industry

  Abstract

 Nowadays, the importance of achieving sustainable organization with competitive advantage in complex environments has many researchers’ interest. So, in this study, we evaluate different views of MKM and its role to reach SCA within banking industry. This research is relatively the scarce empirical study and adds to its originality. The findings offer valuable insights on the generalizability of MKM in a research setting. In fact, the purpose of this study is to empirically test the effect of the marketing knowledge management (MKM) on sustainable competitive advantage (SCA) within banking industry of Iran. A valid research instrument was utilized to conduct a survey of 150 top- and middle-level managers from Mellat bank of Iran (MBI). With a response rate of 81.3 percent, 122 questionnaires were returned; the number of valid and usable questionnaires was 101. Using exploratory and confirmatory factor analyses, MKM were classified into organizational strategies, culture and performance of senior manager, information technology (IT), research and development (R & D), internal customer (personnel), and external customer (client). Moreover, MBI’ SCA was classified into three dimensions: market, customer, finance. Structural equation modelling was utilized to test the stated hypotheses and model. Statistical support was found for the hypothesized relationships. Moreover it has been shown that MKM maintained the greatest effect on the market centered SCA, while it had the least influence on the customer centered.

    دیدگاهها بسته است.

    محصولات مشابه
    کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
    خـریـد محـصـول
    مرزهای جدید در مدیریت سرطان رکتوم اولیه و پیشرفته
    خـریـد محـصـول
    ریسک میوکاردیت و پریکاردیت در بزرگسالان جوان به دنبال واکسیناسیون mRNA COVID-19
    خـریـد محـصـول
    بروز میوکاردیت و پریکاردیت در بیماران واکسینه نشده پس از کووید-۱۹
    خـریـد محـصـول
    الگوریتم ازدحام آفتاب پرست کارآمد برای مسئله توزیع بار اقتصادی
    خـریـد محـصـول
    فرآیند بازآفرینی شهری: مورد یک مجتمع مسکونی در حومه رم، ایتالیا
    خـریـد محـصـول
    رابطه پویا بین شاخص سهام و قیمت دارایی: تجزیه و تحلیل بلندمدت
    خـریـد محـصـول
    تشخیص بیماری پوسیدگی طوقه در گندم در شرایط محیطی کنترل شده
    خـریـد محـصـول
    بکارگیری بهینه سازی برای حمایت از مدیریت تطبیقی آب رودخانه ها
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی تأثیر آموزش زیست محیطی بر رفتار سازگار با محیط زیست
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

     
    برو بالا