light box
امتیاز 2.65 تاثیر سیستم های اطلاعات جغرافیایی(MIS) بر مدیریت مدرسه:">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 17
تعداد کلمات : 4000
مجله : Social and Behavioral Sciences
انتشار : 2014
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تاثیر سیستم های اطلاعات جغرافیایی(MIS) بر مدیریت مدرسه: منابع چه می گویند؟

 چکیده

استفاده از فناوری اطلاعات در مدیریت آموزشی به دلیل کارایی و تاثیر بخشی بالای افزایش روز افزونی دارد. در مراحل اولیه توسعه آن، مهم ترین هدف استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی (MIS) بهبود کارایی فعالیت های اداری مدارس بود. این سیستم برای ذخیره سازی داده های مربوط به دانش آموزان و پرسنل ها استفاده شده است. از این رو بیشتر کاربرد این روش بر ثبت و مقایسه داده ها متمرکز بود تا انتقال و یا تجزیه تحلیل داده ها. طی مراحل تلفیق و یکپارچه سازی آن، ارزش سیستم اطلاعات مدیریتی بیشتر شناخته شد. بررسی منابع کلی، تاثیر مثبت MIS را روی مدیریت مدارس از جمله قابلیت دسترسی بهتر به اطلاعات، مدیریت کارامد تر، بهره برداری و استفاده بهتر از منابع مدرسه، کاهش بار و فشار کاری، مدیریت بهتر زمان و بهبود کیفیت گزارش ها نشان داده اند. یک سری عوامل محدود کننده استفاده از سیستم های اطلاعات مدیریتی در منابع علمی گزارش شده اند که از مهم ترین آن ها عدم وجود زمان کافی، عدم اعتماد به نفس و مهارت، عدم آموزش، عدم پشتیبانی مدیریت مناسب و عدم پشتیبانی فنی می باشند. سیستم های اطلاعات مدیریتی می توانند اطلاعات مورد نیاز را برای مدیران و معلمان در جهت برنامه ریزی، سیاست گذاری و ارزیابی هر چه آگاهانه تر فراهم می سازد. سیستم های اطلاعات جغرافیایی منجر به تحول و تغییر عظیم در مدیریت مدارس در زمینه های رهبری، تصمیم گیری، حجم و تراکم کاری، مدیریت منابع انسانی، ارتباطات، مسئولیت پذیری و برنامه ریزی شده اند. این سیستم ها قادر به یاری کردن مدیران مدارس در تعیین اهداف مدرسه، فرمولاسیون برنامه های راهبردی، توزیع منابع و ارزیابی مدیریت کارکنان علاوه بر موفقیت سازمانی می باشند.

TITLE: Impact of management information systems (MIS) on school administration: What the literature says

Abstract

The use of information technology in educational management has rapidly increased due to its efficiency and effectiveness. In the initial stages of its development, management information systems (MIS) main purpose and usage was to improve the efficiency of school office activities. It was used to store student and personnel data. The most concern was being focused on data entry and collation, rather than upon data transfer or analysis. The value of management information was recognized during its integration stages. Overall review of literature highlighted positive impact of MIS on school administration and management including better accessibility to information, more efficient administration, higher utilization of school resources, reduction in workload, better time management, and improvement in the quality of reports. A number of inhibitors to MIS use are evident in the literature; foremost among these are lack of time, lack of confidence or skills, lack of training, lack of senior management support, and lack of technical support. MIS can provide administrators and teachers with the information required for informed planning, policy-making, and evaluation. MIS have changed school management in the areas of leadership, decision making, workload, human resource management, communication, responsibility, and planning. These systems can assist the school manager in determining the aims of the school, formulating strategic plans, distributing resources, and evaluating staff performance as well as organizational success.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی اهمیت و کاربرد فرهنگ سازمانی در در بهبود مدیریت کیفیت جامع در محیط دانشگاه
    خـریـد محـصـول
    توسعه مدل مدیریت سنجه شناسی و اندازه گیری از طریق تکنیک های تحلیل سلسله مراتبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی خصوصیات ساختار سازمانی در ارتباط با استراتژی تلفیقی رقابتی
    خـریـد محـصـول
    نقد برابری و عدالت سلامت بازاریابی اجتماعی: مداخلات بر چه زمینه ای تأثیر می‌گذارند؟
    خـریـد محـصـول
    بررسی چارچوب ارزش های رقابتی در فرهنگ تولید و سازمانی
    خـریـد محـصـول
    ادغام و یکپارچه سازی خروجی های نامناسب و متغیر های کنترل ناپذیر در تحلیل پوششی داده ها
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی روشهای شناسایی نقاط داغ برای جاده‌های شهری
    خـریـد محـصـول
    شناسایی نقاط سیاه مبتنی بر شدت آسیب: ارزیابی روش در شهرداری هجیرینگ
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی و اعتبار آماری روشهای شناسایی نقاط سیاه
    خـریـد محـصـول
    بیماری کروناویروس ۱۹ (COVID-19): پیامدهای مربوط به مراقبتهای بالینی دندانپزشکی
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا