light box
امتیاز 2.93 تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 31
تعداد کلمات : 7800
مجله : international strategic management review
انتشار : 2013
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر رفتار مشتری در بخش بانکداری لبنان

 چکیده و بخشی از مقدمه

جامعه لبنان اخیراً توجه زیادی را به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی شرکتی معطوف کرده است. ما این موضوع را با بررسی میزان مشارکت بانک‌های لبنان در فعالیت‌های CSR از یک طرف و تأثیر CSR بر رفتار مشتریان در بخش بانکداری لبنان تبیین می‌کنیم. با استفاده از یک رویکرد کمی، ما به نتایج بسیار جالب و بی سابقه دست پیدا کردیم.

 امروزه، مسئولیت اجتماعی شرکتی در میان محیط‌های کسب و کار و آکادمیک غربی طرفداران زیادی پیدا کرده است. علی رغم طیف وسیعی از کتاب‌ها، مقاله‌ها و رساله‌های انجام شده در خصوص موضوع مسئولیت اجتماعی شرکتی، مفوم فوق مبهم و حتی بحث انگیز به نظر می‌رسد. در اواسط ۱۹۹۰ میلادی مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی با آزادی اقتصاد جهان و کاهش نقش اقتصادی اجتماعی دولت‌ها توسعه یافت. مفهوم فوق به خصوص در اروپا موجب شد تا بسیاری از مطالعات درباره آن کم رنگ‌تر شوند. در واقع، ایده فوق کمی در ابتدا برای کسانی که به اهمیت سود در رشد شرکت‌های خصوصی و نقش دولت در حفظ این رشد و در محدودیت سو استفاده برای بیشینه سازی سود معتقد بودند عجیب به نظر می‌رسید(تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها).

Title: The CSR’s influence on customer behavior in the Lebanese banking sector

Abstract

The Lebanese society has lately started to give interest in CSR activities. We treated this topic by studying, from one hand, how deep the Lebanese banks are involved in CSR activities, and from another hand, how the CSR is influencing the client’s behavior in the Lebanese banking sector. By using the quantitative approach, we came up with very interesting and unpredicted results.  Nowadays, “corporate social responsibility” (CSR) seems to be very popular among the western academic and business environments. Despite the large number of books, articles and theses that dealt with the subject of CSR, the concept remains vague, or even controversial. It is in the mid-1990s that the concept of CSR was widely spread especially with the liberalization of world economies and declining social and economic roles of the state. This soaring concept, particularly in Europe, has caused much writings for several years to the point that some saw it as a temporary fad. Indeed, the idea may seem strange at first, especially to those who have long believed in the importance of profit in the growth of the private enterprise and the role of the state in the preservation of this growth and in the limitation of abuse that can be generated by the enterprise in its quest to maximize profit.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
ACE2- از سیستم رنین-آنژیوتنسین تا میکروبیوتای روده و سوء تغذیه
خـریـد محـصـول
از SARS تا COVID-19: آنچه در مورد کودکان آلوده به COVID-19 آموخته‌ایم
خـریـد محـصـول
اهداف پاسخ‌های سلول‌های T به کروناویروس SARS-COV-2 در افراد با بیماری کوید ۱۹
خـریـد محـصـول
تراکم یا انباشت سفارش فروش و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی
خـریـد محـصـول
اجتناب و فرار مالیاتی به مرور زمان: مقایسه‌ی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی
خـریـد محـصـول
مشارکت و همکاری بین مرزی بین نهاد های نظارتی اوراق بهادار
خـریـد محـصـول
ارتباط بین مدیریت دانش، یادگیری سازمانی و حافظه
خـریـد محـصـول
ترجیحات مربوط به توزیع مجدد و قرار گرفتن در معرض برنامه ها
خـریـد محـصـول
سوگیری‌ها در برآورد ضریب فزاینده‌ی مالی
خـریـد محـصـول
تخمین هزینه حاشیه‌ای نگهداری و تعمیر بزرگراه تحت فعالیت‌های نگهداری چندگانه
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا