light box
امتیاز 2.58 تجربه والدین از مشارکت در مطالعه‌ی اختلال طیف اوتیسم کودکان">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 16
تعداد کلمات : 7600
مجله : Research in Autism Spectrum Disorders
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تجربه والدین از مشارکت در مطالعه‌ی اختلال طیف اوتیسم کودکان

 چکیده

زمینه و هدف: مطالعات طولی آینده نگر درباره خواهر و برادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) نقش مهمی در پیشرفت دانش ما در مورد مسیرهای رشد اولیه در ASD دارد. با وجود این مزایای روشن، در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد خطرات یا مضرات احتمالی خانواده‌های شرکت کننده در دست است. به عنوان اولین قدم در پرداختن به این موضوع، ما از والدین در مورد تجربیات خود از شرکت در یک مطالعه خواهر و برادر نوزاد سؤال کردیم.

روش: هشتاد و هشت خانواده به پرسشنامه‌ای که تجربه والدین را از شرکت در یک مطالعه خواهر و برادر نوزاد بررسی می‌کند، پاسخ دادند. سؤالات رضایت والدین از مطالعه، رضایت ادراک شده کودک و انگیزه والدین از شرکت را ارزیابی کرد. این مطالعه شامل والدین دو گروه، (۱) نوزاد با خواهر یا برادر بزرگتر مبتلا به ASD (HR، خطر بالا، ۴۳ نفر و (۲) نوزاد بدون سابقه خانوادگی ASD LR، كم خطر، ۲۱ نفر بود.

یافته‌ها: نتایج نشان داد که والدین به طور کلی از نظر مشارکت در مطالعه مثبت هستند و معایب کمی گزارش شده است. این الگوی هنگام تقسیم پاسخ والدین به دو گروه منعکس شد. هیچ نشانه‌ای برای تفاوت گروهی بین والدین نوزادان در معرض خطر بالا و کم خطر برای ASD وجود نداشت(تجربه والدین در مطالعه‌ی اوتیسم).

نتیجه گیری: یافته‌های ما اولین قدم برای درک تجربیات والدین از شرکت در یک مطالعه خواهر و برادر نوزاد است. بیشتر والدین از مشارکت در مطالعه رضایت داشتند و فقط معایب کمی گزارش شده است. نتایج ما پیامدهای خوبی در بحث‌های اخلاقی در مورد مزایا و خطرات مربوط به مطالعات خواهر و برادر نوزاد در بزرگسالان دارد.

Title: Parents’ experiences from participating in an infant sibling study of autism spectrum disorder

Abstract

Background: Prospective longitudinal studies of infant siblings of children with autism spectrum disorder (ASD) play an important role in advancing our knowledge about early developmental pathways in ASD. Despite this clear benefit, currently little is known about potential risks or disadvantages for participating families. As a first step in addressing this issue, we asked parents about their experiences from participating in an infant sibling study.
Method: Eighty-eight families responded to a questionnaire examining parents’ experiences from participating in an infant sibling study. The questions assessed parents’ satisfaction with the study, the child’s perceived satisfaction, and the parents’ motivation for participating. The study included parents of two groups, (1) infants with an older sibling diagnosed with ASD (HR, high risk, n = 43) and (2) infants with no familial history of ASD (LR, low risk, n = 21).
Results: The results indicated that parents are generally positive about study participation and few disadvantages were reported. This pattern was mirrored when splitting parents’ responses into the two groups. There was no indication for group differences between parents of infants at high risk and low risk for ASD.
Conclusion: Our findings present a first step into understanding parents’ experiences from participating in an infant sibling study. Most parents were satisfied with participation in the study and only few disadvantages were reported. Our results have implications for ethical discussions about benefits and risks regarding infant sibling studies in various fields.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
برآورد بحران نقدینگی ناشی از Covid-19: سیاست و شواهد جهانی
خـریـد محـصـول
گزارش ارزش و عملکرد شرکت
خـریـد محـصـول
اضطراب و افسردگی در والدین کودکانی که با آترزی مری متولد شده اند
خـریـد محـصـول
چگونه ارتباطات سیاسی شرکت بر گزارش دهی مالی اثر دارد؟ مرور منابع
خـریـد محـصـول
تحقیق در مورد استانداردهای بین المللی حسابرسی: مرور منابع و فرصت ها برای تحقیقات آینده
خـریـد محـصـول
پاسخ آنتی بادی به SARS-CoV-2 در افراد مبتلا به HIV
خـریـد محـصـول
آنوسمی و نوروپاتی مجرای بویایی در بیماران COVID-19
خـریـد محـصـول
مدیریت عملی بیماری دیورتیکول روده بزرگ در شرایط سرکوب سیستم ایمنی
خـریـد محـصـول
تنهایی، انزوای اجتماعی و تفاوت آنها: یک مطالعه تشخیصی در اختلال افسردگی مداوم
خـریـد محـصـول
افت فشار و ماندگی با جریان گاز-مایع در لوله عمودی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا