light box
امتیاز 2.65 تجربیات پزشکان و پرستاران در مورد قابلیت استفاده از EHR:">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 17
تعداد کلمات : 5600
مجله : International Journal of Medical Informatics
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تجربیات پزشکان و پرستاران در مورد قابلیت استفاده از EHR: مقایسه گروه‌های حرفه‌ای براساس بخش اشتغال و برند سیستم

 چکیده

زمینه و هدف: قابلیت استفاده با ایمنی و کیفیت مراقبت از بیمار ارتباط دارد. این مقاله نتایج حاصل از مطالعات پیمایشی مبتنی بر قابلیت استفاده در سراسر کشور برای پزشکان و پرستاران فنلاند را نشان می‌دهد. تحقیقات اولیه نارضایتی و نارسایی‌های جدی را نشان داده است، که مانع استفاده کارآمد از سیستم‌های اطلاعات سلامت (HIS) می‌شود. با این حال، مطالعات ارزیابی که دیدگاه هر دو گروه کاربر را پوشش می‌دهد، عملاً فاقد هستند. مطالعه ما با هدف مقایسه تجربیات کاربران نهایی در مورد قابلیت استفاده سیستم‌های سلامت الکترونیکی (EHR) توسط بخش اشتغال و برند EHR انجام شده است.

مواد و روش‌ها: برای اندازه گیری قابلیت استفاده، از مقیاس معتبر ملی متمرکز بر قابلیت استفاده (NuHISS) استفاده کردیم. برای این مطالعه، ۱۱ عبارت قابلیت استفاده را انتخاب کردیم که مربوط به کیفیت فنی (۳ نفر)، سهولت استفاده (۶ نفر)، مزایا (۱ نفر) و همکاری (۱ نفر) بود و در هر دو نظرسنجی یکسان بودند. ما پاسخهای ۳۰۱۳ پزشک و ۲۵۶۰ پرستار شاغل در بیمارستانهای بخش دولتی یا مراکز بهداشتی درمانی اولیه را در سال ۲۰۱۷ گزارش می‌کنیم(تجربیات پزشکان و پرستاران در موردEHR).

یافته‌ها: نتایج به طور کلی و در بخش بهداشت و درمان نشان داد که بین تجربیات پرستاران و پزشکان در مورد قابلیت استفاده از سیستم EHR تفاوت‌های چشمگیری وجود دارد. پزشكان از كيفيت فني و فراگيري سیستم‌های EHR از پرستاران رضايت بيشتري داشتند، در حالي كه پرستاران سهولت استفاده را بهتر تجربه كرده و از جنبه‌های همكاري نسبت به پزشكان رضايت بيشتري داشتند. به نظر می‌رسد دو مارک EHR که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند موفق به حمایت از گردش کار پزشکان شده‌اند، در حالی که دو مورد دیگر که در مراکز درمانی استفاده می‌شوند برای نیاز پرستاران مناسب‌تر بودند(تجربیات پزشکان و پرستاران در موردEHR).

نتیجه گیری: به نظر می‌رسد که تجربیات پرستاران و پزشکان در مورد قابلیت استفاده از EHR در مورد برند EHR و بخش اشتغال متفاوت‌تر است تا اینکه گروه‌های حرفه‌ای به طور کلی رضایت بیشتری داشته باشند. توسعه سیستم‌های EHR باید چشم انداز این دو گروه اصلی کاربر و زمینه‌های کاری آنها را در نظر بگیرد.

TITLE: Physicians’ and nurses’ experiences on EHR usability: Comparison between the professional groups by employment sector and system brand

Abstract

Background: Usability associates with patient safety and quality of care. This article reports results from nationwide usability-focused survey studies for physicians and nurses in Finland. Earlier research has shown dissatisfaction and serious deficiencies, which hamper the efficient use of health information systems (HIS); however, evaluation studies covering the viewpoints of both user groups are practically lacking. Our study aimed
at comparing end-users’ experiences on the usability of electronic health record (EHR) systems by employment sector and EHR brand.
Methods: To measure usability, we used the validated National Usability-focused HIS Scale (NuHISS). For this study, we selected 11 usability statements that relate to technical quality (n = 3), ease of use (n = 6), benefits (n = 1) and collaboration (n = 1), and were identical in both surveys. We report the responses from 3013 physicians and 2560 nurses working in public sector hospitals or primary care health centers in 2017.
Results: Results in total and by healthcare sector showed notable differences between nurses’ and physicians’ experiences on usability of their EHR systems. Physicians were more satisfied than nurses on technical quality and learnability of the EHR-systems, while nurses experienced the ease of use better and were more satisfied with collaboration aspects than physicians. Two EHR brands used in hospitals appeared to have succeeded in supporting physician workflows, while two others used in health centers were more suitable for nurses’ needs.
Conclusions: Nurses’ and physicians’ experiences on EHR usability appear to vary more by EHR brand and employment sector rather than either professional group being generally more satisfied. Development of EHR systems should consider the perspectives of these two main user groups and their working contexts.

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    بررسی فاکتور های مهم و حیاتی موفقیت در اتخاذ مدیریت دانش: یک مقاله مروری
    خـریـد محـصـول
    بررسی اهمیت و کاربرد فرهنگ سازمانی در در بهبود مدیریت کیفیت جامع در محیط دانشگاه
    خـریـد محـصـول
    توسعه مدل مدیریت سنجه شناسی و اندازه گیری از طریق تکنیک های تحلیل سلسله مراتبی
    خـریـد محـصـول
    بررسی خصوصیات ساختار سازمانی در ارتباط با استراتژی تلفیقی رقابتی
    خـریـد محـصـول
    نقد برابری و عدالت سلامت بازاریابی اجتماعی: مداخلات بر چه زمینه ای تأثیر می‌گذارند؟
    خـریـد محـصـول
    بررسی چارچوب ارزش های رقابتی در فرهنگ تولید و سازمانی
    خـریـد محـصـول
    ادغام و یکپارچه سازی خروجی های نامناسب و متغیر های کنترل ناپذیر در تحلیل پوششی داده ها
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی روشهای شناسایی نقاط داغ برای جاده‌های شهری
    خـریـد محـصـول
    شناسایی نقاط سیاه مبتنی بر شدت آسیب: ارزیابی روش در شهرداری هجیرینگ
    خـریـد محـصـول
    ارزیابی و اعتبار آماری روشهای شناسایی نقاط سیاه
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا