light box
امتیاز 2.58 تحلیل استفاده دانشجو معلمان از تئوری در تأملات خود در مورد تدریس ریاضیات">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26
تعداد کلمات : 12000
مجله : Mathematics Education Research Journal
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تحلیل استفاده دانشجو معلمان از تئوری در تأملات خود در مورد تدریس ریاضیات

چکیده

  این مطالعه بین ۲۶۹ دانشجو معلم در ۱۱ کالج آموزش معلم ابتدایی در هلند انجام شد. برای بررسی شایستگی آنها در ادغام تئوری و عمل در تاملات آنها در مورد تدریس ریاضیات، یک محیط یادگیری برای برانگیختن استفاده از تئوری در تأملات در مورد عمل طراحی شد. برای اینکه بتوانیم کاربرد نظریه را به طور سیستماتیک توصیف کنیم، دو بعد را متمایز کردیم که آنها را ماهیت و سطح استفاده از نظریه نامیدیم. یک ابزار تحلیل بازتابی برای کدگذاری یکسانی از ماهیت و سطح استفاده از تئوری دانش‌آموزان معلم در یادداشت‌های بازتابی ارزیابی‌های نهایی‌شان در ۱۷۴۰ واحد معنادار استفاده شد. ما دریافتیم که تقریباً همه دانش‌آموزان معلم از نظریه استفاده می‌کنند. با این حال، آنها در نحوه پیوند نظریه و عمل و با عمق استفاده از مفاهیم نظری در تأملات خود تفاوت چشمگیری داشتند. یکی از یافته‌های قابل توجه این مطالعه تأثیر مهم آموزش ریاضی قبلی بر ماهیت و سطح استفاده از تئوری، به‌ویژه نتایج پایین دانش‌آموزان سال سوم معلمان در سطح استفاده از تئوری بود. نتیجه ممکن است پیامدهایی برای طراحی برنامه های درسی آموزش معلمان و جذب معلمان شاگرد سال اول داشته باشد(تحلیل استفاده دانشجو معلمان).

Title: Analyzing student teachers’ use of theory in their reflections on mathematics teaching practice

Abstract

 This study was conducted among 269 student teachers at 11 primary teacher training colleges in the Netherlands. To investigate their competence in integrating theory and practice in their reflections on mathematics teaching, a
learning environment was designed to evoke theory use in reflections on
practice. To be able to systematically describe the use of theory, we distinguished two dimensions, which we called the nature and level of theory use. A Reflection Analysis Instrument was used to univocally code the nature and level of the student teachers’ theory use in the reflective notes of their final assessments into 1740 meaningful units. We found that nearly all student teachers used theory. However, they differed markedly in the way they linked theory and practice and with which depth they used theoretical concepts in their reflections. A remarkable finding of the study was the important influence of prior mathematics education on the nature and level of theory use, especially the low results of the third-year student teachers in their level of theory use. The outcome may have consequences for the design of the teacher education curricula and for the intake of first-year student teachers.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
خـریـد محـصـول
اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
خـریـد محـصـول
فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
خـریـد محـصـول
ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
خـریـد محـصـول
کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
خـریـد محـصـول
پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
خـریـد محـصـول
آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
خـریـد محـصـول
چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
خـریـد محـصـول
ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
خـریـد محـصـول
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا