light box
امتیاز 2.58 تحلیل تأثیر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی روی ایجاد مزایای رقابتی در سازمان‌ها">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25
تعداد کلمات : 5400
مجله : International Journal of Management Studies
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تحلیل تأثیر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی روی ایجاد مزایای رقابتی در سازمان‌ها

چکیده

با توجه به وقایع جهانی، جمهوری اسلامی ایران با موضوعاتی روبرو است که تاکنون تجربه نشده است. با توجه به ضرورت حفظ آرمانهای مقدس ، این موضوعات به قدری خاص هستند که مهندسی مجدد یا تحقیق مشاهدات مشابه سایر کشورها عملاً غیرممکن یا ناکارآمد است. در همین حال، می‌توان به موارد اقتصادی اشاره کرد که باید با نوآوری و خلاقیت ساخته شوند. اقتصاد مقاومتی یکی از اساسی‌ترین مفاهیمی است که مقام معظم رهبری در این زمینه مطرح کرده‌اند. اقتصاد مقاومتی یک تاکتیک مقطعی یا واکنشی در پاسخ به پدیده‌های فعلی نیست اما یک دکترین کامل است که هدف آن تغییر کشور به یک اقتصاد پیشرفته یا دستیابی به مزیت رقابتی و یک قدرت اقتصادی بین المللی است. هدف از مطالعه حاضر بررسی تأثیر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی در ایجاد مزیت رقابتی در سازمان‌ها در سال ۲۰۰۴ بود. جامعه آماری شامل سازمان‌های دولتی و خصوصی تهران بود. با استفاده از فرمول اندازه نمونه جمعیت بی نهایت، ۴۵ مدیر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای ارزیابی پایایی هر یک از موارد پرسشنامه کاربردی، آلفای کرونباخ محاسبه شد (۰٫۹۰۴۱). مقدار بدست آمده از ۰٫۷ بالاتر بود که نشانگر قابلیت اطمینان بالای مدل است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده، از آمار توصیفی و مرجعی (آزمون رگرسیون و ضریب همبستگی محصول پیرسون) از طریق نرم افزار SPSS استفاده شد. همانطور که یافته‌ها نشان داد، اقتصاد مقاومتی و تمامم مؤلفه‌های های آن، به ویژه مولفه دوم تأکید بر تولید داخلی و افزایش بهره وری، در ایجاد مزیت رقابتی در سازمان‌ها بسیار تأثیرگذار است(تحلیل تأثیر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی).

Title: Analyzing The Effect of Resistive Economy’s Components on Creating Competitive Advantage in Organizations

Abstract

With respect to the global events, Islamic Republic of Iran faces some issues that has not ever experienced. Considering the necessity of preserving sacred ideals of the regime, these issues are so specific that reengineering or investigating similar observations of other countries is practically impossible or inefficient. Meanwhile, it can be referred to economic issues which should be contrived with innovation and creativity. Resistive economy is one of the most fundamental concepts propounded by the Supreme Leader in this scope. Resistive economy is not a sectional or reactive tactic in response to the current phenomena but it is a perfect doctrine aiming at changing the country to a developed economy or achieving competitive advantage and an international economic power. The purpose of the present study was to investigate the effect of resistive economy’s components on creating competitive advantage in organizations in 2004. The statistical population included governmental and private organizations of Tehran. Using the formula of sample size of an infinite population, 45 managers were selected as the statistical sample. To evaluate the reliability of each of the applied questionnaire’ items, Cronbach’s alpha was computed (0.9041); the obtained value was higher than 0.7, indicating a high reliability of the model. To analyze the obtained data, descriptive and referential statistics (regression test and Pearson Product correlation coefficient) were used through SPSS software. As the findings revealed, resistive economy and all its components, especially two components of emphasis on domestic production and increasing productivity, highly influenced creating competitive advantage in organizations.

 

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتری: نقش میانجی اعتبار شرکت
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد دانشگاه های خصوصی در کنیا
خـریـد محـصـول
ایمنی و ایمنی زایی(ایمنوژنیسیته) یک واکسن ویروسی کروناویروس
خـریـد محـصـول
سازگاری با پزشکی از راه دور در دوران COVID-19
خـریـد محـصـول
اتکای CJEU به حقوق بین الملل در تفسیر توافق نامه های اقتصادی
خـریـد محـصـول
شوک سپتیک در کودکان: تشخیص سریع و احیای اولیه (ساعت اول)
خـریـد محـصـول
رضایت(یاد گیرندگان) فراگیران از عملکرد وب سایت
خـریـد محـصـول
زمین(خشکی) و دریا: حل و فصل مناقشات مربوط به خشکی(زمین) تحت کنوانسیون حقوق
خـریـد محـصـول
تأثیر تحریم های اقتصادی بر سرمایه گذاری خصوصی در ایران
خـریـد محـصـول
نقش شوراهای مشورتی منطقه ای در سیاست مشترک شیلات اروپا
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا