light box
امتیاز 2.58 تجزیه تحلیل ساختاری فناوری های آموزشی ایرانی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 16
تعداد کلمات : 6000
مجله : Journal of Global Entrepreneurship Research
انتشار : 2019
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تجزیه تحلیل ساختاری فناوری های آموزشی ایرانی

چکیده

 هدف از این تحقیق شناسایی نیروهای محرک کلیدی که بر فن آوری های آموزشی تأثیر می‌گذارند و بررسی تأثیرات این محرکها بر روی یکدیگر و سیستم می‌باشد. این تحقیق توجه ویژه‌ای به نیروهای محرکی دارد که به نظر می‌رسد قادر به تغییر الگوی فضای آموزشی هستند. این مطالعه به شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری میان مدت در زمینه فناوری آموزشی کمک می‌کند. همچنین به برنامه ریزی برای ایجاد و توسعه مؤسسات آموزشی جدید و تجهیز دانشگاه‌ها و مدارس بر اساس نیازهای آینده کمک می‌کند. در این راستا، پس از شناسایی نیروهای محرک مؤثر، روابط بین این محرک‌ها توسط متخصصان از جمله اساتید دانشگاه، مدیران برجسته کالج‌های آموزشی و توسعه دهندگان محصولات در زمینه فناوری آموزشی تعیین شد و سپس نتایج تجزیه و تحلیل اثر متقابل توسط نرم افزار میک مک تجزیه و تحلیل شد. سرانجام، محرکهای فضای یادگیری و یادگیری مجازی به عنوان محرکهای استراتژیک در این فضا شناسایی و عوامل تقویت و شاخصهای تأیید سیستم ارائه شدند(تحلیل ساختاری فناوری های آموزشی ایرانی).

TITLE: Structural analysis of Iranian educational technologies

Abstract

 The purpose of this research is to identify the key driving forces that have an impact on educational technologies to find out the effects of these drivers on each other and the system. This research is a special attention to driving forces which seem they are able to change the educational space paradigms. This study explored the identification of medium term investment opportunities in the field of educational technology. It also helps to plan for the creation and development of new educational institutions and equip universities and schools based on future needs. In this regard, after the identification of effective driving forces, the relationships between these drivers were determined by the experts including university professors, leading educational college managers, and product developers in the field of educational technology and then the results of cross-impact analysis were analyzed by Mick Mac software. Finally, the drivers of virtual learning and learning space as strategic drivers in this space were identified and the factors of reinforcement and system verification indicators were presented.

دیدگاهها بسته است.

محصولات مشابه
المپیای اواسط قرن بیستم: گزارشی در زمینه تاریخ محلی و معماری مدرن، ۱۹۴۵-۱۹۷۵
خـریـد محـصـول
مقاله مربوط به یاتاقان
خـریـد محـصـول
مروری بر کمپرسورها
خـریـد محـصـول
اثر میانجی استرس شغلی بر تأثیر فشار زمان ، تضاد خانواده- کار
خـریـد محـصـول
مزایای عاطفه مثبت:آیا خوشبختی و خوشحالی منجر به موفقیت می شود؟
خـریـد محـصـول
بی عدالتی استعماری: آیا حقوق بین الملل مقصر است و جبران کننده؟
خـریـد محـصـول
“اقدامات حفاظتی به منظور تصرف” در دادگاه کیفری بین المللی
خـریـد محـصـول
تأثیر تفسیر آنلاین در حقوق کیفری بین المللی: پیگیری بیهوده ایده آل سقراطی؟
خـریـد محـصـول
توسعه حقوق بین الملل برای تنظیم و کنترل بهتر اثرات متنوع قرارداد های آتش بس
خـریـد محـصـول
نان رفولمان: (اصل عدم اخراج پناهندگان) و صلاحیت برون سرزمینی: حاکمیت دولت
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در اداره ثبت اختراعات ایران دارای طبقه بندی های متفاوتی است. در طبقه بندی بین المللی B که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل عملیات اجرایی، حمل و نقل شامل: کشتیرانی، ترابری و دیگر موارد را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکری دارکوب مشاهده کنید.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا