light box
امتیاز 2.93 یک الگو و مدل درجه اول از تعامل و مشارکت برند مشتری">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 29
تعداد کلمات : 9500
مجله : Journal of Retailing and Consumer Services
انتشار : 2015
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:یک  الگو و مدل درجه اول از تعامل و مشارکت برند مشتری و اثر آن بر روی قصد وفاداری

 چکیده  

تعامل و مشارکت با برند مشتری به عنوان یک ساختار برجسته ارتباط بین برند و مشتری ، به طور فزاینده ای در بین  متخصصان و  محققان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. مطالعات جدید در مورد برند مصرف کننده ، تا حد زیادی مفهومی است و ، تعریف های مختلفی از ساختار ، هرچند بدون اجماع زیاد  در اختیار می گذارد. ما یک مدل درجه بالاتر از تعامل با برند مصرف کننده ارائه می دهیم که از روانشناسی سازمانی ناشی می شود. ما مفهوم تعامل و مشارکت کارمندان را بررسی کرده و اعتبار آن را در یک زمینه ارتباط با برند و مصرف کننده بررسی می کنیم ، تعامل با برند مصرف کننده را به عنوان یک ذهنیت مثبت و تحقق بخشنده مصرف کننده با مارک مصرف کننده تعریف می کنیم که با نشاط ، فداکاری و مشارکت مشخص می شود. ما یک مدل سه بعدی از تعامل با برند را توسعه داده و به صورت تجربی آزمایش می کنیم و پیشینه ها و نتایج مربوطه را ترسیم می کنیم. مهمتر از همه ، ما با بررسی تأثیر آن در اهداف وفاداری مصرف کننده ، ابزار مدیریتی تعامل با برند مصرف کننده را ارزیابی می کنیم. ما علاوه بر این ، توانایی توضیحی مشارکت برند را نسبت به داوری های مصرف کننده سنتی از ارزش ، کیفیت و رضایت مقایسه می کنیم. بررسی ۴۰۸ مصرف کننده تلفن همراه از هند داده هایی را برای آزمایش تجربی ارائه داده است. نتایج از ساختار عاملی سه بعدی مشارکت برند مصرف کننده پشتیبانی می کند. تعامل با برند نه تنها تأثیر بسزایی در اهداف وفاداری می گذارد ، بلکه علاوه بر تغییراتی که به طور مشترک با ارزش ، کیفیت و رضایت توضیح داده می شود ، تفاوت قابل توجهی در نتیجه را نیز توضیح می دهد. از لحاظ تئوریکی ، ما یک اندازه گیری چند بعدی جامع از تعامل با برند مصرف کننده ارائه می دهیم و روابط کلیدی اسمی را بررسی می کنیم. از نظر مدیریتی ، ما توانایی تبیین کننده تعامل با برند را در تبیین اهداف وفاداری مصرف کننده نشان می دهیم ، و ابزار مفیدی را در مجموعه روابط بین مدیران ارائه می دهیم.

Title: A higher-order model of consumer brand engagement and its impact on loyalty intentions

Abstract

Consumer brand engagement is increasingly gaining popularity among practitioners and academics as a prominent consumer-brand relationship construct. The emergent literature on consumer brand engagement, largely conceptual, offers various definitions of the construct, though without much consensus. We offer a novel higher-order model of consumer brand engagement that we derive from organizational psychology. We adapt the concept of employee engagement and examine its factorial validity in a consumer-brand relationship context, defining consumer brand engagement as consumers' positive, fulfilling, brand-use-related state of mind that is characterized by vigor, dedication and absorption. We develop and empirically test a three-dimensional model of brand engagement, outlining relevant antecedents and outcomes. More importantly, we assess the managerial utility of consumer brand engagement by examining its impact on consumer loyalty intentions. We additionally compare the explanatory capability of brand engagement relative to traditional consumer judgments of value, quality and satisfaction. A survey of 408 mobile phone consumers from India provided data for empirical testing. The results support the three-dimensional factor structure of consumer brand engagement. Brand engagement not only exerts a significant impact on loyalty intentions, but also explains significantly more variation in the outcome in addition to the variation explained jointly by value, quality and satisfaction. Theoretically, we offer a holistic multi-dimensional measure of consumer brand engagement, and examine key nomological relationships. Managerially, we demonstrate the explanatory capability of brand engagement in explaining consumer loyalty intentions, offering a useful tool in the relationship-building repertoire of managers.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
اثرات اینترفرون آلفا و درمان سیکلوسپورین به طور جداگانه
خـریـد محـصـول
راهنمای ایمنی جاده، راهنمایی برای متخصصان، مدیریت ایمنی جاده، سیستم مدیریت ایمنی
خـریـد محـصـول
ساختار کریستال یا بلورین دومین اتصال RNA پروتئین
خـریـد محـصـول
اثر روش‌های سنتز بر روی کارایی کاتالیزورهای سه راهه Pt + Rh/Ce0.6Zr0.4O2
خـریـد محـصـول
کاتالیزورهای سه راهه xZr1−xO2/Al2O3 Pd/Ce جدید تولید شده با میکرو امولسیون
خـریـد محـصـول
تثبیت محلول‌های جامد CeO2-ZrO2 با ساختار نانو با افزایش AL2O3
خـریـد محـصـول
اثر ضد میگرنی Δ۹-تتراهیدروکانابینول در موش صحرایی ماده
خـریـد محـصـول
کانابیدیول یک روش درمانی بالقوه برای بعد عاطفی-انگیزشی درد پس از عمل
خـریـد محـصـول
حساسیت مختص به گونه به تشنج‌های ناشی از مصرف ماری جوانا
خـریـد محـصـول
بهینه ساز بادبان ماهی: یک الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از طبیعت جدید
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا