اثرات مدل سازی تغییر اقلیم بر کیفیت هوا و مواجهه جمعیت

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 5000

مجله : Advances in Meteorology

انتشار : 2012

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : ب نازنین 12

تاریخ انتشار
3 آوریل 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1058 بازدید
12,500 تومان

عنوان فارسی مقاله: اثرات مدل سازی تغییر اقلیم بر کیفیت هوا و مواجهه جمعیت در سناریوهای برنامه ریزی شهری

 چکیده

 ما از سیستم ترکیبی مدل‌های اقلیمی منطقه‌ای و جهانی مربوط به مدل‌های انتقال مواد شیمیایی کیفیت هوای ظهری و منطقه‌ای بابهره گیری از ارزیابی‌های دقیق انتشار گازهای گل خانه‌ای فعلی و آینده برای مطالعه اثرات نسبی تغییر اقلیم و تغییر انتشار آلاینده‌های هوا بر روی کیفیت هوا و مواجهه جمعیت با آن در استکهلم سوئد استفاده کردیم. نشان داده شد که تغییر اقلیم اثرات جزیی و حاشیه‌ای بر کیفیت هوا در دوره زمانی ۲۰ ساله دارد. ارزیابی مواجهه نشان می‌دهد که جمعیت استکهلم می‌تواند انتظار کاهش مواجهه در برابر نیتروز اکسید را در آینده به دلیل کاهش انتشار محلی آن داشته باشد(تغییر اقلیم برکیفیت هوا و جمعیت). میزان مواجهه در برابر اوزون به دلیل ترکیب غلظت‌های بالا در مرکز شهر و غلظت‌های کاهشی در مناطق حومه شهر کاهش خفیفی را نشان می‌دهد. افزایش غلظت اوزون، نتیجه انتشار نیتروز اکسید به میزان محلی است که این موجب کاهش تیتراسیون اوزون انتقال یافته در مقیاس طولانی می‌شود. در نهایت، ما به ارزیابی اثرات پروژه‌های حمل و نقل جاده‌ای بر کیفیت هوا نیز می‌پردازیم. ساخت جاده‌های کمر بندی بزرگ اثر اندکی بر جمعیت دارد زیرا بهبود کیفیت هوا در مرکز شهر با کاهش کیفیت هوا در مناطف حومه شهر و مرکز شهری جبران خواهد شد(تغییر اقلیم برکیفیت هوا و جمعیت).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

 Title: Modeling Effects of Climate Change on Air Quality and Population Exposure in Urban Planning Scenarios

 

Abstract

We employ a nested system of global and regional climate models, linked to regional and urban air quality chemical transport models utilizing detailed inventories of present and future emissions, to study the relative impact of climate change and changing air pollutant emissions on air quality and population exposure in Stockholm, Sweden. We show that climate change only marginally affects air quality over the 20-year period studied. An exposure assessment reveals that the population of Stockholm can expect considerably lower NO2 exposure in the future, mainly due to reduced local NOx emissions. Ozone exposure will decrease only slightly, due to a combination of increased concentrations in the city centre and decreasing concentrations in the suburban areas. The increase in ozone concentration is a consequence of decreased local NOx emissions, which reduces the titration of the longrange transported ozone. Finally, we evaluate the consequences of a planned road transit project on future air quality in Stockholm. The construction of a very large bypass road (including one of the largest motorway road tunnels in Europe) will only marginally influence total population exposure, this since the improved air quality in the city centre will be complemented by deteriorated air quality in suburban, residential areas.

دیدگاهتان را بنویسید