تغییر ناپذیری عاملی بین جنس ها در مقیاس هوش وکسلر برای کودکان

نوع فایل : word

تعداد صفحات : 17

تعداد کلمات : 4300

مجله : Intelligence

انتشار : 2015

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
18 سپتامبر 2020
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1315 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تغییر ناپذیری عاملی بین جنس ها در مقیاس هوش وکسلر برای کودکان- نسخه پنجم

 چکیده  

 این مطالعه به بررسی تغییر ناپذیری عاملی نسخه پنجم مقیاس هوش وکسلر برای کودکان (WISC-V) بین نمونه کودکان دختر و پسر می‌پردازد. یک مدل ۵ عاملی مرتبه بالاتر بر روی یک نمونه معرف ۲۲۰۰ کودک با سن ۶ تا ۱۶ سال تست شد. نتایج تغییر ناپذیری فاکتوریل یا عاملی کامل را بین جنسیت‌ها نشان داد. زیر آزمون‌های WISC-V ساختارهای پنهان نظری، قدرت یکسان روابط را میان عوامل و زیر آزمون‌ها، روایی یکسان از هر عامل مرتبه اول و واریانس مشترک را صرف نظر از جنسیت نشان داد و از این روی به طور ویزه موید یک رویکرد تفسیری و مقایسات معنی دار WISC-V بین کودکان پسر و دختر است(تغییر ناپذیری عاملی بین جنس ها).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Factor invariance between genders on the Wechsler Intelligence Scale for Children–Fifth Edition

Abstract

Despite substantial revisions involved in creating the Wechsler Intelligence Scale for Children—Fifth Edition (WISC-V; Wechsler, 2014a), the test publisher relied exclusively upon confirmatory factor analytic procedures to determine the instrument's structure and failed to apportion the variance among factors and subtests. To fill this lacuna, the factor structure of the 16 primary and secondary subtests of the WISC-V standardization sample was examined with exploratory bifactor analysis (EBFA). EBFA results provided strong support for a general intelligence (g) factor, but nominal evidence for three group factors (i.e., Processing Speed, Working Memory, and Perceptual Reasoning). There was no evidence for distinct verbal, fluid reasoning or visual–spatial factors. The g factor accounted for large portions of total and common subtest variance while the group factors accounted for negligible portions of total and common variance. These results suggest that clinical interpretation of the WISC-V should reside primarily at the global level (i.e., Full Scale IQ).
دیدگاهتان را بنویسید