light box
امتیاز 2.93 تحلیل بیزی در تحقیقات روان شناسی آموزشی:تفاوت‌های جنسیتی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 17
تعداد کلمات : 4400
مجله : Learning and Individual Differences
انتشار : 2016
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:تحلیل بیزی در تحقیقات روان شناسی آموزشی: مثالی از تفاوت‌های جنسیتی در اهداف دستیابی

 چکیده  

اکثر تحقیقات در روان شناسی آموزشی به تفاوت‌های گروه‌ها مربوط می‌شوند. در این مطالعه، چنین استدلال می‌کنیم که برآورد بیزین برای آزمودن تفاوت‌ها مناسب‌تر از آزمون برجستگی فرضیه سفر می‌باشد. کاربرد برآورد بیزین در تفاوت‌های جنسینی اهداف دستیابی دانش آموزان را نشان می‌دهیم. یافته‌های تحقیق درباره تفاوت جنسیت در اهداف دستیابی ترکیب یافته‌اند. توضیح می‌دهیم که چگونه برآورد پپزین از اختلاف‌های متوسط شهودی، در مقایسه با آزمون برجستگی فرضیه صفر اطلاع دهنده یا منسجم می‌باشد، و اینکه آن چگونه بر مشکلات تفسیری و ساختاری آزمون برجستگی فرضیه صفر غلبه می‌کند و چگونه روشی برای دستیابی به پیشرفت تراکمی در راستای افزایش دقت در برآورد تفاوت‌های جنسیتی در زمینه اهداف دستیابی مطرح می‌سازد. ما با مقایسه تحليل بيرين و آزمون برجستگی فرضيه صقر ستی مبتنی بر تفاوت‌های جنسیتی در اهداف دستیابی در بین ۴۴۲ دانش آموز پایه هفتم (۲۲۳ دختر و ۲۱۹ پسر) فراهم نمودیم. در حالی که یافته‌های دو تحلیل نشان می‌دهند که نتایج قابل قیاسی از پشتیانی بالا از اهداف تسلط در بین دختران و پشتیبانی و تأیید بالا از رویکرد و گریز به عملکرد در بین پسرها وجود دارد، آن تحلیل بیزین به جای آزمون برجستگی فرضیه صفر است که به طور شهودی‌تر تفسیر می‌شود. با بحث معایب شناخته شده برآورد بیزین و احتمال کمک برآورد بیزین به تفسیر روش‌های تحلیلی سنتی بحث خود را به پایان می‌رسانیم

Title: Bayesian analysis in educational psychology research: An example of gender differences in achievement goals

Abstract

Much research in educational psychology concerns group differences. In this study, we argue that Bayesian estimation is more appropriate for testing group differences than is the traditional null hypothesis significance testing (NHST). We demonstrate the use of Bayesian estimation on gender differences in students' achievement goals. Research findings on gender differences in achievement goals have been mixed. We explain how Bayesian estimation of mean differences is more intuitive, informative, and coherent in comparison with NHST, how it overcomes structural and interpretive problems of NHST, and how it offers a way to achieve cumulative progress toward increasing precision in estimating gender differences in achievement goals. We provide an empirical demonstration by comparing a Bayesian and a traditional NHST analysis of gender differences in achievement goals among 442 7th-grade students (223 girls and 219 boys). Whereas findings from the two analyses indicate comparable results of higher endorsement of mastery goals among girls and higher endorsement of performance-approach and avoidance goals among boys, it is the Bayesian analysis rather than the NHST that is more intuitively interpreted. We conclude by discussing the perceived disadvantages of Bayesian estimation, and some ways in which a consideration of Bayesian probability can aid interpretations of traditional analytical methods.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
خـریـد محـصـول
نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
خـریـد محـصـول
شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
خـریـد محـصـول
واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
خـریـد محـصـول
ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
خـریـد محـصـول
مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
خـریـد محـصـول
مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
خـریـد محـصـول
مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
خـریـد محـصـول
رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
خـریـد محـصـول
مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

برو بالا